Alle danske modelpiloters forum

 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Spruse Goose styrtet! Nu med video.

06 jul 2014 17:56

Ja, det måtte jo ske-Men ikke nødvendigvis så hurtigt:(

Efter et par vellykkede flyvninger her tidligere på dagen, chekkede jeg lige batterierne, og fandt at der var ca 45% strøm tilbage:cool: Så der kunne lige flyves en tur til:p
Men det burde jeg nok ikke have gjort, for ganske kort efter takeoff, kom den første advarsel, da flyet lige lavede et dyk (som jeg ikke havde bedt om), og da jeg svingede rundt til højre,gik det pludseligt stærkt da de 4 motore i højre side stoppede, så Spruse goose gik i spind-Jeg tog øjeblikkeligt gassen og farten faldt en del, men jeg kunne ikke styre noget-Dog ser det ud som om at spindet stoppede lige inden den ramte vandet, og den rettede også lidt op.
Da alting var stille, kom beskeden på min Taranis om at der ikke var forbindelse til flyet:cool: Og det havde radioen da helt ret i:D Jeg kunne ikke gøre andet end se at den begyndte at drive mod Langeland:eek:
Min søn (som var i badetøj efter en dukkert inden flyvningen) sprang i vandet og gik/svømmede ud og fik mit fly hjem igen:D
Da han kom tæt på mig (jeg var også gået lidt ud i vandet) kunne jeg se at der kom røg op mellem krop og vinge,:eek: Så jeg fik travlt med at få hevet batterierne fra-De var heldigvis kun lunkne, så det var ikke fra dem at røgen kom.
Vel tilbage på land, gik jeg igang med at skille flyet ad-Der er ingen skader på selve flyet overhovedet:D Udover at den var våd indvendigt også-Men ikke oversvømmet:p Da vingen kom af var årsaget til styrtet tydeligt for enhver: Den quad regulator som styre højre sides motore+ modtageren er totalt brændt sammen-Og jeg mener virkeligt totalt brændt-Stort set alle ledninger er faldet ud af den, og den har brændt hul i undersiden af vingen.
Så haverikommisionen var rimeligt hurtige til at konstater årsagen til styrtet:
PGA overbelastning af Quad regulatoren (det er en 4*20A-Og jeg trækker kun max 4*15A) er den blevet så varm at den er antændt og derved er holdt op med at virke.
Så jeg vil ikke anbefale den slags regulatore til fler motors fly-Medmindre at de sidder et vel ventileret sted-Og det gør mine ikke.
Løsningen: Udskiftning af begge regulatore til 8 alm regulatore -Så "Gåsen" kan komme i luften igen:D
her
Vedhæftede filer
brændt regulator 4.jpg
brændt regulator 4.jpg (0 bytes) Vist 2254 gange
brændt regulator 3.jpg
brændt regulator 3.jpg (0 bytes) Vist 2254 gange
brændt regulator 2.jpg
brændt regulator 2.jpg (0 bytes) Vist 2254 gange
brændt regulator 1.jpg
brændt regulator 1.jpg (0 bytes) Vist 2254 gange
FPV pilot :D
 
luffedk
Indlæg: 318
Tilmeldt: 24 jul 2013 16:09
Kontakt:

Nej nej nej..... Godt det

06 jul 2014 19:35

Nej nej nej..... Godt det ikke gik værre.

Mvh Leif
 
Brugeravatar
kedde kræn
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 14 feb 2006 16:04
Kontakt:

Gyser! Men godt den kan

06 jul 2014 19:51

Gyser! Men godt den kan reddes.....
Mvh Christian, Sønderborg MFK

Basic Flying Rules:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it.
The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Det var da godt søneke

06 jul 2014 20:00

Det var da godt søneke var hurtig der, den skylder du ham nok en is for, en stor en. ;) :p

Godt det ikke gik værre. :)
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Nu var han i badetøjet-Ellers

06 jul 2014 23:48

Nu var han i badetøjet-Ellers var jeg selv hoppet i vandet:D
Det er jo hverken dybt eller koldt :cool:
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
bent haslev
Indlæg: 393
Tilmeldt: 12 jun 2008 00:25
Kontakt:

Øv øv godt der ikke

07 jul 2014 07:02

Øv øv godt der ikke skete mere 👍:)
Med Venlig Hilsen
Bent Lorentzen
medlem af 91 4T klubben
Har mange fly men reklamere ikke med dem... HA
er sponsoreret af min Kone
 
 
Brugeravatar
voss
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 30 dec 2007 22:56
Kontakt:

Super fedt , at der

07 jul 2014 16:38

Super fedt , at der ikke skete mere. Når den endelig skulle falde ned.
Men hvis jeg var dig, så ville jeg skifte quad regulatorerne ud med enkelte regulatorer. Hvis man googler lidt vil man finde ud af, at der er mange som har oplevet det samme med de der Q-brain regulatorer.
Jeg har en 25A Q-brain på en quad, som trækker 15-16A max og den blev også vanvittig varm, så den er skiftet ud med fire enkelte 25A esc'ere.

Mvh
Jesper
Jesper Voss, DEN-3967
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Som jeg skriver i 1

07 jul 2014 17:16

Som jeg skriver i 1 indlæg, så er quad regulatorene droppet-Og der bliver bestilt 8 enkelte regulatore nu.
Og ja, jeg er faktisk lidt stolt over at den holdt til at falde ned-Jeg var sikker påp at et depron fly ville gå istykker ved et styrt-Men nu var det jo også over vand jeg faldt ned:o
FPV pilot :D
 
heha
Indlæg: 158
Tilmeldt: 31 maj 2009 22:24
Geografisk sted: Haslev
Kontakt:

hej godt der ikke skete mere

07 jul 2014 17:47

hej
godt der ikke skete mere :O)
Henrik Alsing Bundgaard