Alle danske modelpiloters forum

 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Post fra Kina

17 sep 2014 23:15

Ja, så blev det min tur til , på eget fly , at opleve hvordan posten i Kina kan behandle vores pakker:(
Jeg fik mit nye FPV fly idag-Posten var snedig nok til at sætte pakken , da jeg var på arbejde-Så jeg ikke kunne brokke mig over at den så ud som om en fed mand havde siddet på den-På højkant:eek:
Og indholdet så da også ud derefter:
Den ene krops side var brækket i 3 stykker, den anden var vind og skæv.
Begge vingetipper var bukket i hver sin facon:(

Da jeg havde kikket på stumperne i 5 min. besluttede jeg at fixe det istedet for at forsøge at få et nyt fly. Bare tanken om at igen, at skulle vente i minimum 3 uger + Garanteret blive pålagt at betale moms og importgebyr igen:mad:
Var nok til at jeg hellere vil fixe skaderne selv!
Nu havde jeg , inden flyet kom besluttet at denne skum flyver skal beklædes overalt med folie-Så minder ujævnheder og limninger, kan lettere skjules, end hvis den bare skulle være hvid;)
Til at starte med satte jeg en stor gryde vand til at koge.Og ved at holde de skæve dele ind i dampen, og med fingerne masser tingene på plads, fik jeg i løbet af en lille time de værste skævheder rettet.
Så ud i værkstedet, hvor den brækkede krop, blev limet sammen med smeltelim, og lidt senere kunne jeg samle hele kroppen-Og brugte en masse tape til at holde den sammen. Lige nu er det ved at tørre-Og det ser ud til at skaderne er minimeret, og vil ikke kunne ses når flyet er færtigt:D
Vedhæftede filer
BILD2757.jpg
BILD2757.jpg (131.39 KiB) Vist 2542 gange
BILD2756.jpg
BILD2756.jpg (134.49 KiB) Vist 2542 gange
BILD2754.jpg
BILD2754.jpg (123.56 KiB) Vist 2542 gange
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

post

18 sep 2014 00:01

post

det er så ulempen ved at lade posten stille pakken uden for døren, hvad han faktisk ikke må, vis du da ikke har en aftale om flexpost eller hvad det nu hedder. vis du har det er du jo selv skyld i at modtage en pakke der åbenbart har været mast mellem to sumobryderer ( nå nej dem har de ikke i kina det er japan :D) og så er der ikke noget at komme efter, har du derimod ikke en aftale er det post danmark der hænger på den ,og du kan klage vis du vil ,da du ikke har skrevet under ved modtagelsen som der skal hver gang du får en pakke fra hobbyking, hvis jeg får pakker fra hobbyking der er mast ,nægter jeg og modtage dem , vis jeg ikke lige ved at det ikke har taget skade af og blive klemt (servoledning krympflex stik osv.) så får det lov og ryge retur og så tar jeg den med hobbyking bagefter, angående flyverer er det slut med at købe dem i international warehouse, det er nu kun euwarehouse efter jeg havde oplevet det samme som dig og måtte bruge 4 måneder på at der skete noget
så kun flyverer fra euwarehouse for eftertiden for mit vedkommende
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Jeg har det der flex,

18 sep 2014 00:30

Jeg har det der flex, hvad det nu hedder:o
Men skaderne er heller ikke værre end at de kunne laves-Det ser bare slemt ud når man åbner pakken.
Flyet er IKKE fra Hobby King:D
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Hej. Du kan altid returnere en

18 sep 2014 08:51

Hej.

Du kan altid returnere en beskadiget pakke tilbage til posthuset, så længe du ikke har haft den åbnet.

Nu er det jo ikke bevist, at det er kineserne der har beskadiget din pakke. Jeg har selv prøvet at få en mast model fra en dansk forhandler, afsendt indenrigs.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Er pakken kommet med posten

18 sep 2014 09:14

Er pakken kommet med posten fra Kina, og hvis postmanden bare har stillet den, så er der ikke opkrævet told, momd m.m., men den er "smuttet" lige igennem. Det er måske også en grund til ikke at klage, det kunne jo være de opdagede det ;) :D
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

jo jo Der er skam

18 sep 2014 14:12

jo jo Der er skam betalt både mons og importafgift-Det er gjort over nettet-Og så har de leveret pakken!
Det er første gang jeg har prøvet det-Og det er også helt nyt at man nu kan betale mons osv online-Og så kommer pakken bare hjem til en selv !
FPV pilot :D
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

jo jo Der er skam

18 sep 2014 16:03

jo jo Der er skam betalt både mons og importafgift-Det er gjort over nettet-Og så har de leveret pakken!
Det er første gang jeg har prøvet det-Og det er også helt nyt at man nu kan betale mons osv online-Og så kommer pakken bare hjem til en selv !


Det var dælme også på tide at de blev lidt moderne hos Posten :D
 
SUC
Indlæg: 1857
Tilmeldt: 29 dec 2001 10:20
Kontakt:

Retfærdigheden længe leve, hurraaaaaa:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)

15 okt 2014 08:24

Retfærdigheden længe leve, hurraaaaaa:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Da du , og andre

15 okt 2014 08:50

Da du , og andre i landet ikke sælger FPV fly af den størelse som Talon-Så er der ikke andre muligheder end at handle der hvor de har varen. Og prisen er lavere end det du tager for en depron indendørsmodel-Selvom der skal betales told og importafgift. Derudover har du med din tarvelige komentar sikret dig at jeg aldrig kommer til at handle i din butik mere:p
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Retfærdigheden længe leve, hurraaaaaa:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:;) Du er

15 okt 2014 09:01

Retfærdigheden længe leve, hurraaaaaa:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:;)


Du er da det mest skadefro menneske der kan gå på to ben. :( :(

Da du , og andre i landet ikke sælger FPV fly af den størelse som Talon-Så er der ikke andre muligheder end at handle der hvor de har varen. Og prisen er lavere end det du tager for en depron indendørsmodel-Selvom der skal betales told og importafgift. Derudover har du med din komentar sikret dig at jeg aldrig kommer til at handle i din butik mere:p


+ 1000 til dig Niels Erik.
Jeg handler heller ikke mere i den butik.

Jeg synes det er ok at Stig stadig fremturer, hvis han er ude på at lukke sin forretning, det er ikke ligefrem noget der fremmer lysten til at handle i hans netshop.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.