Hejsa, så er man jo kommet igang med at flyve med helien en 450 Dynam.
Forløb:
Ned på græsset og lege kravlegård, dyret som en græshoppe der havde fået lidt for meget af mosters hjemmelavede brændevin. Ja ja det er jo nemt nok når man sidder hjemme bag skærmen og bare løfter helien elegant op i luften. Det er noget ganske andet når man stå ude i luften vel vidende at et chash er et styrt som ikke bare repererer sig selv :D
Nå men efter første batteri og noget nervøs dog uden skader skulle den nu op fra græset (jeg har jo lært at helikopterer har det meget bedre når den er løftet godt væk fra ground effekt) , så op med dyret ca 1,5 meter og jo da det gik fint, dog lidt usikkert men denne tankfuld og næste tankfuld batteri gik vel okay, taget i betragtning at dette var jomfruturen. 4. og sidste brændstofs- battteri skulle nu plugges i.
Selvfølgelig er det altid når man lige skal flyve ( hoppe rundt i luften) at tingene skal gå galt. Jeg tror det var en meget typisk begynderfejl. Fejlen er 100% pilotens skyld. Han gik i panik da fuglen pludselig var 10 meter i luften og driftede over mod astfalten. prøvede at redde den med et desperat udglatning af den faretruende kurs med den ubenhørlige hårde asfalt. meeeen fuglen lagde sig om på siden med et ordentlig chrash. Ja ja skal det gøres kan det lige så godt gøres ordentlig :cool:
Nå men hvad det havde jeg sådan set kalkuleret med, ingen personskader, kun stoltheden fik et knæk. :rolleyes:
Skadesrapport:
Fuglen fik brækket vingerne.
Mainshaft er ikke så lige som den burde være
Flybar ligner nu mere et S, jeg tror nok den skal være pinlig lige.
Main gear fik bøstet tænder , hmmm en andelse for meget så det tandhjul skal også skiftes.
Landingsstel smadret, men kunne dog limes sammen (Hvem helvede har også fundet på at det skulle være lavet af plastik) og jeg havde enda støttekugler påmonteret. To drenge på ca 12 år er vidne, de forstod slet ikke hvorfor en sådan fin helikopter skulle have sådanne nogle underlige pinde med kugler for enden. Jeg fortalte dem at piloten ikke var så skrap endnu, og det syntes de til at kunne forstå.
Den ene dreng som så det hele sagde , det skal du ikke være ked af, jeg tror der kom et vindpust. Jeg gav ham selvfølgelig ret :D
Samlet regning ca 300 med fragt for en underholdende time. Ikke så galt næste gang er jeg sikker meget bedre.