Alle danske modelpiloters forum

 
Thr
Emnestarter
Indlæg: 73
Tilmeldt: 12 sep 2010 19:59
Kontakt:

Av!!

02 jul 2011 15:35

Av Av, tabte min CMPro Extra 300S igår, motoren (en MVVS26) satte ud, jeg forsøgte at redde den, men tabte kampen, det skal lige siges at den vejede 6,89kg, noget mere end fabrikanten angiver. Men det korte og det lange er at jeg efterfølgende har ledt efter grunden til at motoren satte ud. Jeg har fundet frem til at det må være slangen i tanken der er blevet stiv, og derved har motoren kunne suge luft, og sætte ud. ellers kan jeg ikke se nogen grund til at den skulle sætte ud, og i og med at jeg fløj noget mere på hovedet er det jo nærliggende at det må være grunden.
Pas på jeres slange i tankene.
 
Brugeravatar
Steen Larsen
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 07 nov 2001 00:05
Kontakt:

Av Av, tabte min CMPro

02 jul 2011 15:58

Av Av, tabte min CMPro Extra 300S igår, motoren (en MVVS26) satte ud, jeg forsøgte at redde den, men tabte kampen, det skal lige siges at den vejede 6,89kg, noget mere end fabrikanten angiver. Men det korte og det lange er at jeg efterfølgende har ledt efter grunden til at motoren satte ud. Jeg har fundet frem til at det må være slangen i tanken der er blevet stiv, og derved har motoren kunne suge luft, og sætte ud. ellers kan jeg ikke se nogen grund til at den skulle sætte ud, og i og med at jeg fløj noget mere på hovedet er det jo nærliggende at det må være grunden.
Pas på jeres slange i tankene.


Har du brugt slange der er beregnet til Benzin, eller dem der som standard er med til tanken?
Steen Larsen
 
Thr
Emnestarter
Indlæg: 73
Tilmeldt: 12 sep 2010 19:59
Kontakt:

Slange

02 jul 2011 17:13

Slange

Det er en model jeg har overtaget efter en anden, og egentlig var jeg lidt træt af den, den fløj som et klaver, små 7kg på 1,89m, den fløj ikke specielt godt, så pyt, nu kan 26'eren komme i en anden flyver.