Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Thma
Emnestarter
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 30 jul 2010 11:08
Kontakt:

Toro 900 savner Kina

27 jul 2011 02:48

Ja så måtte jeg prøve en Toro900,ser vildt godt ud nå flere voksne mænd pjatter på himlen..

Fik samlet min og bestilt de sidste dele som mangler.. kulpinde/modtager og lipo..

Fik bestilt en corona rp4s1 og sat i, en hurtigt opsætning og rækkevidde test så var jeg klar.. Alt virkede perfekt og gode udslag på ror..
En hjælper kaster den for mig og vupti den var oppe og føj den er livlig:eek:

Jeg tog lidt af gassen og ville kredse rundt om pladsen for lige at komme på føling med de nyopdage egenskaber en vinge kan have..
Når lige en halv cirkel rundt ud over de næsten visne raspmarker før den stille og rolig begynder og sætte snude mod jorden i en blød buen, skynder mig og give lidt gas og højderor, blot for at se raspen bukke under for den... hmmm :confused:

Ned og hente igen igen, tidliger på dagen var det min Twinstar som smagte den rasp.forkert cutoff og 3s lipo på 2,6:( men et boost og de var klar igen..

Nå men fik fundet vingen imens en venlig sjæl hev i rorpinden, YES ingen skade men alt virkede som det skulle , eller hvad ??
Ud på græsset igen og rækkevidden var fin. Min ven gjord tegn til at jeg skulle kaste.." han er vant til og flyve med vinge og jeg havde nok været for blød ved den" så jeg stilte mig i kaste positur og YES fuld hane og den strøg lige frem og lavede en fin pivette ned i jorden.. :eek::eek:
vingen revnede midt over, hang stadig sammen meeen min ven fik hurtigt klaret den og spurgte efter nyt forsøg..
men følte mit hjerte havde fået et knæk på sin første tur og trængte til lidt kærlighed hjemme på bordet.. :o

Har lavet en rækkevidde test hjemme i stuen imens fruen har kigget på den og gået fra første sal og ned på vejen uden et eneste flip, med fuld antenne..
Med nedslået kan jeg lige gå i køkkenet inden det sker, endda med ror som kør på fuldt udslag..

da det skete på pladsen har der nok været omkring 50-60 meter ud til flyet og ca 4-5 meters højde..

110kr for modtager, ja okey det er billigt, kigger efter anden modtager nu.. Var ellers glad for at jeg bare skal trykke på en knap for at den fanger radio.
 
Brugeravatar
OY-4074
Indlæg: 359
Tilmeldt: 12 jan 2009 19:51
Geografisk sted: Nysted
Kontakt:

Corona

27 jul 2011 07:10

Corona

Hej Thma.
Selvfølig kan der være fejl på modtageren, men jeg har brugt Graupner modtager med X tal før, og havede noget udfald et par bestemte steder på vores flyveplads. Nu bruger jeg kun corona rp4ds2 som kan købes for 175 kr. i DK. så kan det vel ikke gøres billiger, og dem har jeg brugt i ca. 2 år uden problemer. De styrt jeg har haft er nok det man kalder (fejl 40) :rolleyes:
Med Venlig Hilsen
Jan Harpsøe.
OY-4074​
Hangar 4800

A Certifikat kontrollant
 
Brugeravatar
Thma
Emnestarter
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 30 jul 2010 11:08
Kontakt:

Har nu fået lavet en

28 jul 2011 21:24

Har nu fået lavet en mere grundig rækkevidde test af modtager og min konklusion er at den er defekt..

den står til 1200m. ca.
test med nedslået antenne i åbent areal =20 Meter
Ved denne test begynder servo og give hel/delvis udslag af egen vilje

test med udslået antenne i åbent areal = 55 Meter
Urolig servo ved denne test

Så snart jeg starter motor bliver afstanden mindre..
Vild uro på servo og motor som både hæver og sænker gassen
 
Brugeravatar
Regnar Petersen
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 13 nov 2001 22:20
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

Hvad hvis du piller modtageren

28 jul 2011 21:42

Hvad hvis du piller modtageren ud, sætter nogle andre servoer og en batteripakke til og laver en ny rækkeviddetest? Måske er der noget i miljøet der forstyrrer den.

Bare en ide :)
M.v.h. Regnar

"Vær nidkær med hvad du skriver, men storsindet med hvad du accepterer!"



 
Brugeravatar
Thma
Emnestarter
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 30 jul 2010 11:08
Kontakt:

Det er nu prøvet og

28 jul 2011 22:35

Det er nu prøvet og skrammende ja..

fik 2 helt forskellige resultater.

Så snart det monteres på min vinge er det der igen, men på anden flyver kommer der intet..

Hvad effekt har kulpinde på signal ??

Kan fejlen skyldes dårlige servoer kun ?
 
Brugeravatar
Thma
Emnestarter
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 30 jul 2010 11:08
Kontakt:

Har nu prøvet med andet

29 jul 2011 11:59

Har nu prøvet med andet batteri, samme problem.
andre servoer, samme problem..


Frakoblet esc, næsten ingen tegn, men de er der når den tilsluttes igen..

Kan man være uheldig at støjen planter sig lige op af 35mhz signal..?
ved en del fra klubben flyver dem med 2.4ghz uden problemmer
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Du kan kun finde støjkilden

29 jul 2011 11:59

Du kan kun finde støjkilden ved at tæste, en meget sansynlig kilde til støj er din fartregulator og dens BEC, prøv at gentage testen med udstyret i modellen men med et modtager batteri i stedet for BECen, altså uden fartregulatoren tilsluttet, derefter med den tilsluttet men med den røde + ledning lirket ud af stikket, så kan du finde ud af om det er servoerne, fartregulatoren eller BEC kredsløbet i den der driller, først derefter kan vi begynde at kurere når vi ved hvad du er oppe imod. :)
Har du ferit ringe i huset ?
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Nå du var for hurtig

29 jul 2011 12:05

Nå du var for hurtig selv.
Prøv at montere en feritring på ledningerne fra modtageren til din fartregulator 8- 10 viklinger helt tæt på fartregulatoren om nødvendigt forlæng ledningerne, der er en chance for at det kan gøre det, ellers find en regulator med lineær BEC
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Det er ikke på 35

29 jul 2011 12:15

Det er ikke på 35 Mhz den støjer men den støjer, det kan være igennem ledningerne og det kan være udstråling fra printet der opfanges i div. ledninger og derfor forstyrer.
det kan måske tæmmes med filtre men har du ikke en anden regulator du kan prøve med.
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Den nemmeste test ville være

29 jul 2011 12:27

Den nemmeste test ville være at sætte en anden modtager i og så se om det ikke er væk.
Jeg havde købt 6 stk af den modtager i kinesien, fordi den er lille og billig, og de røg alle i skraldespanden. De var alt for ustabile og overfølsomme for alt muligt. Mærkeligt nok er det kun 4 kanalsmodtageren der er bøvl med. Der i mod er deres 8 kanals synth modtager nok en af de bedste overhovedet til el. Dem har jeg mange af og de virker bare altid, også selv om elgrejet er smidt i med en skovl, og ligger hulter til bulter. (De fåes med forskellig label, dvs de hedder ikke alle Corona)