Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
rcflier
Emnestarter
Indlæg: 1977
Tilmeldt: 04 apr 2002 08:38
Geografisk sted: Stenseby, Nexø, Bornholm
Kontakt:

Endelig skete det - bonk.

24 aug 2011 00:18

Lavede krappe drej med min TRex500ESP.:)

Morede mig over lyden af "blad-prutter" (med Align425D blade),
når jeg krængede den kraftigt rundt. Men ham, der skulle høre det,
var beskæftiget med noget andet. Så jeg lavede manøvren flere gange.

Og så lige en gang for meget. For krapt og for langt nede, og der var ikke
mere pitch at give af. Så den gik hurtigt i jorden i en ganske spids vinkel.
Bladene ramte først.

Det ser ved første øjekast ikke særlig slemt ud - jeg havde desværre lige
skiftet fra de billige HK blade tilbage til Align, men jeg har nogle 425F blade
og et understel liggende og ville alligevel gerne købe en ny bundplade af alu.
Måske en kulfiber halebom, hmm? Kan det mon fås til en 500?

Jeg ser på det i morgen tidlig og bestiller stumper straks.

Det var faktisk rart at få det første styrt (overhovedet) af vejen.
Jeg var lidt træt af at sige, at jeg aldrig var styrtet.:p

Mvh.
Erik
Østbornholms ModelFlyveklub
BEAM Avantgarde, Goblin 500, Futaba/Robbe FX-22 pølsebakke sender:D
H kontrollant
 
philipsp
Indlæg: 22
Tilmeldt: 17 mar 2010 22:08
Kontakt:

26 aug 2011 09:04

Og nu med billeder til folket :D
Vedhæftede filer
IMAG0026.jpg
IMAG0026.jpg (138.55 KiB) Vist 917 gange
IMAG0025.jpg
IMAG0025.jpg (145.34 KiB) Vist 917 gange
IMAG0024.jpg
IMAG0024.jpg (147.46 KiB) Vist 917 gange
 
Brugeravatar
Beast
Indlæg: 99
Tilmeldt: 12 sep 2009 11:38
Kontakt:

Du er da sluppet rimeligt

26 aug 2011 11:36

Du er da sluppet rimeligt billigt ;)
Livet er for kort til at køre/flyve langsomt

halv blind med spadsmer i finger
 
Brugeravatar
rcflier
Emnestarter
Indlæg: 1977
Tilmeldt: 04 apr 2002 08:38
Geografisk sted: Stenseby, Nexø, Bornholm
Kontakt:

Jada, jeg må sige jeg

26 aug 2011 15:15

Jada, jeg må sige jeg er positivt overrasket.

Der var da en del fart på. Og muligvis er de
forreste TT paraplygear gået kun fordi de havde
et meget dårligt mesh.

Stumperne kom i dag - så kan det gå stærkt.

Med to tandhjul, to bomme og to flybars i poserne
er der til det næste crash. :rolleyes:

Jeg tror jeg straffer mig selv et stykke tid ved at
bruge HK "PRO3D" blade.

Men desværre er jeg selv blevet noget ukampdygtig.

I går, da jeg på MC var på vej i en lille rundkørsel,
kørte der en dame hurtigt ud foran mig. Men så var
hun nødt til at stoppe og holdt lige foran mig. For
ikke at køre ind i hende, rørte jeg automatisk let ved
forbremsen - SMAK så lå jeg der. Og så kørte hun
bare videre, mens jeg lå der på vejen og rodede.
MC'en var røget ned over venstre ben og jeg havde
ondt i knæ og fod. Efter et besøg på skadestuen i dag
konstateredes det, at jeg ikke havde brækket noget.
Men jeg vralter rundt som en pingvin, når jeg absolut
skal flytte mig, og MC'en er ikke blevet kønnere af et
skrab på venstre side. Gad vide, hvad nyt sideskjold og
oplakering af tank koster til en Aprilia Pegaso 1997?

Mvh.
Erik
Østbornholms ModelFlyveklub
BEAM Avantgarde, Goblin 500, Futaba/Robbe FX-22 pølsebakke sender:D
H kontrollant
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Jeg syntes da godt nok

27 aug 2011 09:16

Jeg syntes da godt nok at du er noget uheldig... Mest med motorcyklen.
Jeg kan se at du også har brækket landingsstellet. I denne sæson tror jeg at jeg har "brugt" 7 sæt til min 500. En af gangene var det det eneste, der var gået i stykker.
De næste par dage går der nok ikke noget i stykker, for jeg syntes godt nok at vejrudsigten ser lidt trist ud...
" Member of Team Gaui Denmark
 
Brugeravatar
Jan-DK
Indlæg: 1759
Tilmeldt: 09 apr 2007 16:08
Kontakt:

for jeg syntes godt nok

27 aug 2011 12:32

for jeg syntes godt nok at vejrudsigten ser lidt trist ud...


Selv det dårlige vejr kan være positivt.:D
Hilsen Jan Møller
 
Brugeravatar
rcflier
Emnestarter
Indlæg: 1977
Tilmeldt: 04 apr 2002 08:38
Geografisk sted: Stenseby, Nexø, Bornholm
Kontakt:

Ja Per - så er

29 aug 2011 20:09

Ja Per - så er den klar igen. I skrivende stund mangler jeg kun
at lime canopy'et dér, hvor det sidder i bundpladens slidse. Man
kan tilsyneladende ikke købe det originale ESP canopy - hvordan
kan det mon være?

Som en bivirkning er mesh'ene mellem de forskellige tandhjul bagi
blevet bedre. Jeg er spændt på, hvordan det lyder.

Og nu har jeg fået den ide at slå autorotations funktionen i ICE'n til.

Da jeg aspirerer hen imod et heli certifikat og prøver at starte en 600N,
skal jeg kunne lave sikre auto'er. Det kunne være fedt at fortryde.

Men det virker lidt underligt - jeg skal ændre på TH, så den har en
værdi, der er mere end nul. Nu husker jeg ikke, om den allerede er
sådan - hmm. Hvis ESC'en ikke ser nul, kan den så initialisere?
Det må komme an på en prøve.

Mvh.
Erik
Østbornholms ModelFlyveklub
BEAM Avantgarde, Goblin 500, Futaba/Robbe FX-22 pølsebakke sender:D
H kontrollant
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Ja Per - så er

30 aug 2011 20:30

Ja Per - så er den klar igen. I skrivende stund mangler jeg kun
at lime canopy'et dér, hvor det sidder i bundpladens slidse. Man
kan tilsyneladende ikke købe det originale ESP canopy - hvordan
kan det mon være?

Som en bivirkning er mesh'ene mellem de forskellige tandhjul bagi
blevet bedre. Jeg er spændt på, hvordan det lyder.

Og nu har jeg fået den ide at slå autorotations funktionen i ICE'n til.

Da jeg aspirerer hen imod et heli certifikat og prøver at starte en 600N,
skal jeg kunne lave sikre auto'er. Det kunne være fedt at fortryde.

Men det virker lidt underligt - jeg skal ændre på TH, så den har en
værdi, der er mere end nul. Nu husker jeg ikke, om den allerede er
sådan - hmm. Hvis ESC'en ikke ser nul, kan den så initialisere?
Det må komme an på en prøve.

Mvh.
Erik


Det kan jeg faktisk godt hjælpe dig med!
ESC'en kan ikke initialisere, hvis du tænder modtageren mens Hold er aktiveret på senderen. Det bruger jeg som en slags sikkerhed. Når jeg har båret modellen hen hvor den skal starte fra og er kommet hen hvor jeg skal stå, så slår jeg hold fra og hører initialiseringslyden. Det syntes jeg er lidt sexy...
Det kan også misbruges til noget andet: Hvis man skal besvare en SMS eller telefonsamtale, men gerne vil igang hurtigt bagefter gøres Flg: Man lander modellen, tager nogle omdrejninger af i "normal", men gasser ikke helt ned. Istedet aktiverer man "hold". Når man har gjort det man skal gøre (SMS ell lign) sørger man for at gasse en lille smule op, inden man deaktiverer "Hold". På den måde kan man spoole op næsten lige så hurtigt som man har lyst til, for gaaaab, hvor tager en CC lang tid om det:eek:
" Member of Team Gaui Denmark

 
Brugeravatar
rcflier
Emnestarter
Indlæg: 1977
Tilmeldt: 04 apr 2002 08:38
Geografisk sted: Stenseby, Nexø, Bornholm
Kontakt:

Hej Per. Ifølge Castle skal man

30 aug 2011 22:41

Hej Per.

Ifølge Castle skal man ofre sin "normal" modus som flad "0"-linje
til at initialisere med. Du bruger vel bare en skrå gaskurve i "normal".

Jeg har hele tiden brugt TH som det, den er til. Og "normal" svarede til
IU1. Så jeg havde sprunget "normal" over. Så var jeg enten i fart eller
i hold. Nemt og overskueligt.

Men Finless har en skrå "normal" gaskurve både til nitro (hvor det er
nødvendigt) og til el, så det er ens for alle helier. Så tager han ikke fejl.

Jeg synes egentlig det er en god idé. Jeg er bare bange for at komme til
at ramme "normal" ved et uheld. Men det er måske ikke noget problem.

Jeg vil give det en chance med min 500.

Tak for input.

Mvh.
Erik
Østbornholms ModelFlyveklub
BEAM Avantgarde, Goblin 500, Futaba/Robbe FX-22 pølsebakke sender:D
H kontrollant
 
Brugeravatar
pxpep
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 28 okt 2007 14:59
Kontakt:

Hej Per. Ifølge Castle skal man

31 aug 2011 15:17

Hej Per.

Ifølge Castle skal man ofre sin "normal" modus som flad "0"-linje
til at initialisere med. Du bruger vel bare en skrå gaskurve i "normal".

Jeg har hele tiden brugt TH som det, den er til. Og "normal" svarede til
IU1. Så jeg havde sprunget "normal" over. Så var jeg enten i fart eller
i hold. Nemt og overskueligt.

Men Finless har en skrå "normal" gaskurve både til nitro (hvor det er
nødvendigt) og til el, så det er ens for alle helier. Så tager han ikke fejl.

Jeg synes egentlig det er en god idé. Jeg er bare bange for at komme til
at ramme "normal" ved et uheld. Men det er måske ikke noget problem.

Jeg vil give det en chance med min 500.

Tak for input.

Mvh.
Erik


Jeg har ikke set nogen steder i mine manualer fra Castle at man skal ofre sin "normal" med en flad 0-linje. Hvad skulle det dog gøre godt for?
Jeg bruger mine flightmodes som jeg altid har gjort. Undtagelsen er "Hold", der har gassen sat til lidt over slukket, lige før den går i gang. Helt ifølge manualen.
" Member of Team Gaui Denmark