Alle danske modelpiloters forum

 
Tailstrike
Emnestarter
Indlæg: 125
Tilmeldt: 31 jul 2005 17:25
Kontakt:

Hvad er op og hvad er ned?

09 dec 2011 21:44

Hej alle

Se her:
http://havarikommissionen.instant.cohaesio.net/~/media/Files/Havarikommissionen/Havarirapporter/Luftfart%202011/HCLJ510-2011-64%20Redeg%C3%B8relse.ashx

Det var så i størrelse 1:1. Jeg har lavet samme nummer med en lille skumfætter. Den var checket på arbejdsbordet, og jeg lavede mit sædvanlige "before take-off check", og højderoret var alligevel vendt forkert. Det var godt nok en udfordring at få den hjem igen.

Når det er sagt, så er det i og for sig mest HCLs bemærkninger om kontrol af eget arbejde, jeg synes er værd at lægge mærke til. De gælder i højeste grad også for os.
mvh

Jørgen Kragh
Medl. EFK87
 
Owlowl
Indlæg: 7
Tilmeldt: 09 jan 2011 12:37
Kontakt:

Ja det der er virkelig

10 dec 2011 01:00

Ja det der er virkelig surt bøv!

Jeg glemte for et par måneder siden at tilslutte servoerne til krængerorene, og jeg havde travlt med bare at få den i luften på stedet. Det gik heller ikke ret godt.. :D
 
Brugeravatar
mikkel frederiksen
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 12 sep 2007 20:34
Kontakt:

Total tragisk med sådan en

15 dec 2011 18:57

Total tragisk med sådan en ulykke men jeg synes da at det er mærkeligt at piloten omtales flere steder som "piloten var" nu er han da heldigvis ikke afgået ved døden, håber at han kommer i luften igen!!;)
Smeden
Når folk omkommer ved ulykker inden for luftfarten,skyldes det ofte ufrivillige lodrette bevægelser mod jorden.
 
rene frederiksen
Indlæg: 1447
Tilmeldt: 20 feb 2009 12:13
Kontakt:

Wire krydsning

16 dec 2011 23:41

Wire krydsning

Lyksageligvis så overlevede piloten,men det havde været meget bedre, hvis der ingen sag havde været overhovedet,men mon ikke vi alle incl. de omhandlede personer har taget det til os vdr opmærksomhed omkring rorfunktioner og kontrol af disse
oy-1979