Side 1 af 1

Hvad er op og hvad er ned?

: 09 dec 2011 21:44
af Tailstrike
Hej alle

Se her:
http://havarikommissionen.instant.cohaesio.net/~/media/Files/Havarikommissionen/Havarirapporter/Luftfart%202011/HCLJ510-2011-64%20Redeg%C3%B8relse.ashx

Det var så i størrelse 1:1. Jeg har lavet samme nummer med en lille skumfætter. Den var checket på arbejdsbordet, og jeg lavede mit sædvanlige "before take-off check", og højderoret var alligevel vendt forkert. Det var godt nok en udfordring at få den hjem igen.

Når det er sagt, så er det i og for sig mest HCLs bemærkninger om kontrol af eget arbejde, jeg synes er værd at lægge mærke til. De gælder i højeste grad også for os.

Ja det der er virkelig

: 10 dec 2011 01:00
af Owlowl
Ja det der er virkelig surt bøv!

Jeg glemte for et par måneder siden at tilslutte servoerne til krængerorene, og jeg havde travlt med bare at få den i luften på stedet. Det gik heller ikke ret godt.. :D

Total tragisk med sådan en

: 15 dec 2011 18:57
af mikkel frederiksen
Total tragisk med sådan en ulykke men jeg synes da at det er mærkeligt at piloten omtales flere steder som "piloten var" nu er han da heldigvis ikke afgået ved døden, håber at han kommer i luften igen!!;)

Wire krydsning

: 16 dec 2011 23:41
af rene frederiksen
Wire krydsning

Lyksageligvis så overlevede piloten,men det havde været meget bedre, hvis der ingen sag havde været overhovedet,men mon ikke vi alle incl. de omhandlede personer har taget det til os vdr opmærksomhed omkring rorfunktioner og kontrol af disse