Så kom dagen hvor min Plagiat ( hjemmelavet kopi af Ursus)drog afsted til de evige flyvepladser:( I al for ung en alder.
Jeg var taget på pladsen for at teste min ny indkøbte FY21AP, som jo både stabiliser flyet og også kan få flyveren til at vende hjem, hvis man beder den om det, med en kontakt.
Første flyvning forløb noget nær perfekt:) Jeg kunne slå de forskellige funktioner til og fra som jeg skulle, og alt virkede fint-Jeg havde flere ture hvor jeg fløj 3-400 meter væk, og vippede kontakten over til Return Home-Hvorefter flyveren stille og roligt vendte om og fløj tilbage til flyve pladsen:D
Efter at have hygget mig med et stykke til måtte jeg lande for at skifte batteri-Det tog et øjeblik, og så var jeg i luften igen:rolleyes:
Jeg tændte for stabiliseringen, og alt virkede okay:cool: Så jeg fløj igen ca 400 meter ud og vippede kontakten over på Return home, det er jo skie sjovt at se ens flyver selv vende og komme tilbage:p
Men det skete bare ikke:eek: Istedet drejede den bare ca 90 grader-Og fortsatte væk:eek: Jeg gik nærmest i panik, og inden jeg fik slukket for Return Home og stabiliseringen-Så var Plagiat 600 meter væk:eek:
Og jeg kunne ikke rigtigt se hvad der var for og bag på flyveren, så efter et par forgæves forsøg på at få kontrol over den-Endte flyvningen med en tur lodret i marken:(
Hele den foreste del af flyet er knust, og begge vinger brækket:( Så den er stendød.
Heldigvis har skummet taget hele skraldet, så alt indventar (kamera,videosender,FY21AP,LRS modtager, EZOSD ,motor,regulator og alle servoer) virkede perfekt bagefter:)
Årsagen til at flyveren stak af: Jeg skiftede batteri, og lettede igen-Uden at lade GPS enheden få tid til at finde de satelitter den skal bruge for at låse "hjem":o:o Så FY21AP viste ikke hvor hjem var-Og jeg aner så ikke hvor den så ville hen:D.
Så hvis man flyver med den slags moderne tingel tangel:D
Så skal man lade det få tid til at blive klar før man tager flyet op i luften:rolleyes:
Så dette er vel en fejl 40:o Havde jeg brugt FPV udstyret-Så kunne jeg også have fløjet den selvom den var 600 meter væk-Men det lå hjemme, da jeg jo bare skulle teste min FY21AP:cool: