Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Per Herholdt
Emnestarter
Indlæg: 526
Tilmeldt: 01 sep 2009 18:00
Kontakt:

Nær ved

16 aug 2011 10:44

Hej
Efter 4 flyvninger i en del vind, med min Seagull SpacewalkerII (160 cm) besluttede jeg at pakke sammen. Jeg undrede mig over at vingeskruerne var lidt løse og glædede mig over at jeg nåede at opdage det.
Da jeg fik vingen af, så jeg at bjælken med møtrikkerne var gået løs :eek: og jeg glædede mig endnu mere over at jeg var stoppet :)

Den er nu limet og der er sat lidt forstærkning på efter jeg tog billedet.

Måske lige et punkt at være opmærksom på i lignende modeller.
Vedhæftede filer
Vingeskruer.jpg
Vingeskruer.jpg (91.8 KiB) Vist 331 gange
Per Herholdt - AKA Slowflyer, 5750 Herringe. OY 5345
 
Brugeravatar
Bjørn J.
Indlæg: 1975
Tilmeldt: 18 jan 2004 16:48
Geografisk sted: Vejle Ø
Kontakt:

KLIP .. Måske lige et punkt

16 aug 2011 10:57

KLIP ..

Måske lige et punkt at være opmærksom på i lignende modeller.


Var der ikke mulighed for at sætte bjælken under kroppens krydsfinersforstærkning ?

Alternativt af fræse en spalte og lime bjælken i denne.
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad - OY7670

Medlem af Haderslev RC Modelflyveklub og Modelflyveklubben Area 15 R/C

Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit..!
 
Brugeravatar
Per Herholdt
Emnestarter
Indlæg: 526
Tilmeldt: 01 sep 2009 18:00
Kontakt:

Hej Der er fræset huller ud

16 aug 2011 14:30

Hej

Der er fræset huller ud der passer i størrelse med bjælken, men det var lidt sparsomt med limningen. Den blev kastet noget rundt og landingerne var ikke lige blide hver gang, når luften gik ud af de pust der holdt den oppe :o
Per Herholdt - AKA Slowflyer, 5750 Herringe. OY 5345
 
rene frederiksen
Indlæg: 1447
Tilmeldt: 20 feb 2009 12:13
Kontakt:

Seagull / Limninger

27 aug 2011 23:50

Seagull / Limninger

Jeg har nogle Seagull modeller og det er et kvallitets produkt er vi vist enige om,men deres limninger hører ikke til i den klasse de ellers bygger fly i,så mit råd er gå dem endeligt grundig efter,det gør jeg iøvrigt ved alle mine nye fly inden jeg starter på noget som helst,samtidig kulfiberforstærker jeg dem hele kroppen igennem og det ka virkerligt betale sig,da det har reddet livet på mange af mine modeller.
Det var godt du opdagede det - phu-ha
Jeg havde iøvrigt et styrt med min Edge 540 fra Seagull,eneste skade: Motortårnet gået lige så fint op i limningerne,der virker på mig lige så skørt som tynd krystalglas.
oy-1979
 
Brugeravatar
Per Herholdt
Emnestarter
Indlæg: 526
Tilmeldt: 01 sep 2009 18:00
Kontakt:

Hej Rene Ja det var godt

11 sep 2011 10:29

Hej Rene
Ja det var godt det blev opdaget.
Det har lært mig at der skal laves preflight tjeck før hver flyvning, også når den lige har været i luften.
Er det muligt at tage billeder af hvordan du forstærker med kulfiber? Det lyder interessant.
Per Herholdt - AKA Slowflyer, 5750 Herringe. OY 5345
 
rene frederiksen
Indlæg: 1447
Tilmeldt: 20 feb 2009 12:13
Kontakt:

nær ved

30 sep 2011 22:27

nær ved

Hej Per

Det vil jeg forstsøge på snarest muligt,jeg vil også lige fotograferer hvad værktøj jeg andvendte mv.
Men jeg er bange for jeg er " fortabt for omverdenen " de næste par " drømmedage " for en modelflyver,sikke dog en glædelig overraskelse oven på ,en så ellers elendig sommer
oy-1979