Alle danske modelpiloters forum

 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

RC

19 sep 2014 15:52

RC

Ja der er ved at være godt overfyldt på 2,4 GHz.
Det burde spredes lidt mere ud.
Jeg bruger af og til en Hot Spot med 4G netværk i, og min i plade, og ifon
mens jeg flyver med min Hexa.
Min forlovede styrer GoProet med i pladen med WI FI, senderen er en HI TEC
Aurora 9, og jeg er så heldig at jeg aldrig har haft en forstyrrelse på det.
------:rolleyes:------
En ting som også kan indtræffe er blandings produkter, hvor 2 frekvenser fremstiller en tredie, det er lidt sværere at påvise fordi det kan komme fra 2 ting som er helt u afhængige af hinanden.
Så er der de harmoniske, grund frekvensen X1, X2 X3 osv, og i dag hvor der sidder mindst en sender på hvert gadehjørne er risikoen for forstyrrelser stor.

Jens O.P.
OZ1GWF
J.O.P.
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

RC

19 sep 2014 16:02

RC

Ja der er ved at være godt overfyldt på 2,4 GHz.
Det burde spredes lidt mere ud.
Jeg bruger af og til en Hot Spot med 4G netværk i, og min i plade, og ifon
mens jeg flyver med min Hexa.
Min forlovede styrer GoProet med i pladen med WI FI, senderen er en HI TEC
Aurora 9, og jeg er så heldig at jeg aldrig har haft en forstyrrelse på det.
------:rolleyes:------
En ting som også kan indtræffe er blandings produkter, hvor 2 frekvenser fremstiller en tredie, det er lidt sværere at påvise fordi det kan komme fra 2 ting som er helt u afhængige af hinanden.
Så er der de harmoniske, grund frekvensen X1, X2 X3 osv, og i dag hvor der sidder mindst en sender på hvert gadehjørne er risikoen for forstyrrelser stor.

Jens O.P.
OZ1GWF
J.O.P.
 
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 29
Tilmeldt: 08 sep 2014 21:25
Kontakt:

Hej BrunoHansen. I dette link:

19 sep 2014 23:06

Hej BrunoHansen.

I dette link: her

kan du se hvor du ikke må flyve i henhold til Trafikstyrelsens regler § 3 og § 4.



Hans flyvning omfattes ikke af de nævnte regler, reglerne omtaler 3´mand og ikke gældende her, da tilladelse foreligger.
DJI fra 3660
 
Lunddk
Indlæg: 239
Tilmeldt: 15 jun 2010 13:09
Kontakt:

Lovligheden i sådan en flyvning

20 sep 2014 09:28

Lovligheden i sådan en flyvning

Det er vist sjælden at en skole bygning ligger mere end 150 meter fra offentlig vej.....................:)
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Der står ingen steder, at

20 sep 2014 10:36

Der står ingen steder, at man ikke må flyve tættere end 150 meter på offentlig vej!!
Man må ikke flyve tættere end 150 meter på STØRRE offentlig vej, og dette er defineret som veje med vejnummer!
"
" H-Kontrollant
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

regler...

22 sep 2014 13:41

regler...

Det er egentligt utroligt, at hvis man spørger om et teknisk emne,
så snakker folk mæsten kun om love, regler og forbud.:mad:
Tit og ofte forklarer tingene sig selv, når man finder en teknisk årsag.
Jeg er selv af den opfattelse at
frihed under ansvar, og omtanke
er bedre end regler. love og forbud.
I min ungdom fløj man fra marker og skolens boldbane, det fungerede fint, og var en større oplevelse, end at flyve samme sted hver gang.
Det kan man stadigt ude på landet, og jeg flyver stadigt sammen med mine måger.
Og det er iggtigt som Breitenstein skriver, at det er 150 meter fra mærmeste E mærkede vej.
Jeg hørte en gang på min politiscanner at en mand kørte bag ved en anden bilist
som han mente var beruset, han kørte og snakkede i mobilos, det må man heller ikke og det siges at være lige så farligt som at køre påvirket.
så dagens Ohrsprog i dag må så være:
LAD SÅ DEN SOM SELV ER USKYLDIG KASTE DEN FØRSTE STEN...
son Jesus sagde da en skøge skulle stenes.
Det er så vel sagt.
Og må Herren holde hånden under jer.
God flyvning.
J.O.P.
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Det er muligt at det

22 sep 2014 23:12

Det er muligt at det efter DIN opfattelse er bedre at agere efter "frihed under ansvar og omtanke". MEN der er nu engang nogle regler vi SKAL følge, også når vi leger med vores flyvende legetøj.
Der er så nogle der er meget overfølsomme og ikke kan tåle når det bliver nævnt her på forum. Det er lidt synd for dem...men måske de så bare en gang imellem skulle kikke væk! :D

Ja der er mange der ikke følger reglerne, både i al almindelighed og også inden for vores hobby. Men det kan jo desværre komme til at påvirke alle andre, at nogen ikke kan finde ud af det!
Nej jeg er ikke "hellig" og kan da også komme til at køre lidt for hurtigt en gang imellem, men jeg prøver meget på at overholde fartgrænserne (Dette er bare et eks.).

"Over and out" her fra det Indiske Ocean :)
"

" H-Kontrollant
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Det er egentligt utroligt, at

03 okt 2014 18:43

Det er egentligt utroligt, at hvis man spørger om et teknisk emne,
så snakker folk mæsten kun om love, regler og forbud.:mad:
Tit og ofte forklarer tingene sig selv, når man finder en teknisk årsag.
Jeg er selv af den opfattelse at
frihed under ansvar, og omtanke
er bedre end regler. love og forbud.
I min ungdom fløj man fra marker og skolens boldbane, det fungerede fint, og var en større oplevelse, end at flyve samme sted hver gang.
Det kan man stadigt ude på landet, og jeg flyver stadigt sammen med mine måger.
Og det er iggtigt som Breitenstein skriver, at det er 150 meter fra mærmeste E mærkede vej.
Jeg hørte en gang på min politiscanner at en mand kørte bag ved en anden bilist
som han mente var beruset, han kørte og snakkede i mobilos, det må man heller ikke og det siges at være lige så farligt som at køre påvirket.
så dagens Ohrsprog i dag må så være:
LAD SÅ DEN SOM SELV ER USKYLDIG KASTE DEN FØRSTE STEN...
son Jesus sagde da en skøge skulle stenes.
Det er så vel sagt.
Og må Herren holde hånden under jer.
God flyvning.



Hvordan hænger dette indlæg sammen med denne udtagelse i en anden tråd???:

Om lovgivning.
Jeg tror heller ikke at flere love vil løse noget særligt
Der er mange der er ligeglade med love og regler, og de er somregel uden for pædagogisk rækkevidde og svære at ramme.
Det er osse ligemeget hvor mange hastighedsgrænser man sætter, så kører folk aligevel for stærkt.
Og flere regler går bare mest ud over dem som gør det så godt som muligt.
Det derjer sig mest om at få folk til at tænke sig om, og det bliver nok svært
Som et gammelt ohr siger: mod dumhed kæmper selv guderne forgæves
__________________
J.O.P.


Er du blevet klogere inden for ganske kort tid-Eller skifter du bare mening efter hvad vej vinden blæser:confused:
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Po_Prune
Indlæg: 137
Tilmeldt: 30 sep 2010 15:55
Kontakt:

Manden (J.O.P) har jo ret,

11 okt 2014 14:27

Manden (J.O.P) har jo ret, hvad man så end mener om det, i at utrolig mange tråde ender op i diskusioner om BL9 og hvad man må og ikke må, at det oprindelige indlæg fuldstændig drukner i "hvid" støj.
Se bare på denne tråd. Allerede i post #2 er man ved at bevæge sig væk fra det oprindelige spørgsmål, og derefter går det hurtigt "ned ad bakke" iblandet et par spagfærdige forsøg på at få tråden tilbage på sporet, som desværre ikke lykkes.
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Grunden til det bliver til

11 okt 2014 17:28

Grunden til det bliver til "hvid støj" er, at en del ikke kan tåle når nogen nævner at der er visse regler man skal følge, og så bliver det en diskution om det, i stedet for det oprindelige emne.

Nej reglerne bliver IKKE påpeget, fordi vedkommende gerne vil lege "politimand", men fordi vedkommende gerne vil værne om en dejlig hobby, og undgå at der bliver trukket yderligere regler eller forbud ned over hovedet på os modelpiloter, pga. at der er nogen der ikke kan finde ud af at følge reglerne.

Der er desværre nogen der "ser rødt" når BL 9-4 bliver nævnt.
Men da MDK samarbejder med både TS og vores forsikringsselskab, er man nødt til at påpege reglerne og opfordre til at de overholdes på MDK's forum. Ellers vil MDK ikke være troværdige overfor TS og forsikringen.
"

" H-Kontrollant