Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hej. Her er nogle forskellige

14 feb 2015 08:59

Hej.

Her er nogle forskellige muligheder.
Ja, de tidlige modtagere havde godt af en opgradering.

Med din forklaring vil jeg mene, at din "Bind" har tabt ID koden, og det har jeg set desværre set ske gentagne gange.
Ved netop at forny "Bind" er alt efterfølgende i orden. Jeg ville kaserer en sådan modtager og satellit.

En Rx6200 er en DSM2, og senderen skal så sættes til DSM2 for denne model.

Hvis dine modtagere kommer til at ligge i skygge således at adskillige "Frame" mistes vil modtageren gå i "Hold", hvilket vil vises ved at modtagerens lysdiode blinker hurtigt.
Dette vil kun kunne ses før modtageren slukkes.

Ligeledes har de tidlige DX6, 7 og 8 en SW fejl, der medførte netop den fejl du beskriver. Da du nu nævner, at din sender er af ældre model tilrådes det at checke dette.
Følg vejledningen på Spektrum's Site for at chekke dette. Opdateringen af senderen er gratis hvis det er tilfældet at den er med fejlende SW.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Gorm Pedersen
Indlæg: 17
Tilmeldt: 17 feb 2010 18:52
Geografisk sted: Humble
Kontakt:

Re: Muligt problem med ældre Spektrum AR6200

26 feb 2021 20:07

Læser først dette i dag.  For halvandet år siden mistede jeg også et fly, hvor ar6200 temmelig sikkert var fejlen.  Kort efter styrtet prøvede modtageren hele tiden at genoprette forbindelse til senderen.  Først efter at sender og modtager havde været slukket og blev tændt igen, kunne modtager igen koble sig på sender.