Alle danske modelpiloters forum

 
Finn Andersen
Emnestarter
Indlæg: 673
Tilmeldt: 20 apr 2009 19:35
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

Bøvl med micro beast, skulle reversere kanaler efter opsætning.

28 maj 2019 21:17

Kunne næsten have været en havari rapport, men hører nok mere til her.

Har en TRex 450 som mødes så voldsomt med jorden at en servo stod af.

Havde et sæt nye servoer, så jeg splittede den ad og byggede den sammen igen med de nye servoer.

Så gjorde jeg muligvis en fejl, idet jeg ville sætte strøm til servoerne uden om beast'en, for at kunne sætte rorhorn i midter positionen, et trick jeg havde set på nettet. For at det skulle virke måtte jeg ændre modellen i min sender til 120 gr swash.

Det skulle jeg aldrig have gjort. Endte med at måtte lave en helt ny opsætning, idet beast'en vil have "pure function" fra senderen.

Fik så kommet igennem beast'ens opsætning og skulle prøve om det virkede. Overhovedet ikke, den lagde sig på siden hver gang jeg ville spoole op og lette. Med møje og besvær fandt jeg ud af at det nu var nødvendigt at reversere en hel masse kanaler???

Det er nok kernen i min historie; Hvordan hulen kan man sætte Beast'en op efter manualen. for så at skulle reversere kanaler?

Summa summarum: Hvis det virker, så lad være at reparere.

Hvis du skal alligevel, så lav så få ændringer som muligt og hold dig fra at ændre typen i senderen.
OY-2498
Flybar: TRex 500 CF. FBL/Microbeast: Goblin 500, TRex 500 XT, Goblin Fireball 280, TRex 300X og TRex 250 SE.
Futaba 18SZ
Blade Nano CP S + Spectrum 6e

God dømmekraft kommer med erfaring.... Erfaring kommer af dårlig dømmekraft.