Alle danske modelpiloters forum

 
Finn Andersen
Emnestarter
Indlæg: 673
Tilmeldt: 20 apr 2009 19:35
Geografisk sted: Herlev
Kontakt:

TRex 500 XT fnidder.

10 jul 2019 09:27

Har lige købt og samlet en TRex 500 XT.

Den så smadder godt ud i æsken og blev samlet efter alle kunstens regler, locktight på alle skruer osv.

Opsætningen af den medfølgende Microbeast gik faktisk nemt, jeg valgte at opgradere til proversionen, så jeg nu har en bail-out knap.

Og så skulle dyret i luften.

Men vent, det var da satans som den vibrerede mens jeg spoolede op. Nå, det plejer jo at forsvinde når man først kommer i luften og man siger jo at med Microbeast. så skal det ske lidt friskt. Ja tak, den lagde sig på siden og det kostede en blad og et sæt links.

Det vatr s..... Jeg er jo ikke ufejlbarlig, så prøvede at finde årsagen. Nye blade, nye links, genopsætning af Microbeast, check at rotorhovedet var samlet rigtigt, var akslen blev skæv af, check dit og check dat. Nitte, kunne ikke finde fejlen.

Indtil jeg i desparation fik den vanvittige idet at måle rotorhovedet med en skydelære. Bingo, det var off center med 0,3 mm.

Nyt hoved blev prompte bestilt og BINGO, nu var vi der hvor vi skulle have været fra starten af.

En super stabil heli, som jeg tror at jeg bliver rigtig gode venner med. Gad vide om den holder i 10 år som den gamle.

/Finn
OY-2498
Flybar: TRex 500 CF. FBL/Microbeast: Goblin 500, TRex 500 XT, Goblin Fireball 280, TRex 300X og TRex 250 SE.
Futaba 18SZ
Blade Nano CP S + Spectrum 6e

God dømmekraft kommer med erfaring.... Erfaring kommer af dårlig dømmekraft.