Alle danske modelpiloters forum

 
timiun
Emnestarter
Indlæg: 18
Tilmeldt: 06 jan 2010 09:03
Kontakt:

F3C for sjov

09 maj 2011 15:14

Hej alle.

Jeg er nybegynder og ret grøn indenfor helikopter.
Der bliver ikke lige kastet om sig med 3D manøvre, og jeg finder faktisk mest sjov i at (prøve at) beherske min 550e i stille, stilfulde manøvre.

Derfor, F3C ligger lige til højrebenet for mit vedkomne.

Hvad jeg sådan kan læse mig frem til her omkring eks. Helibatic, så går det meste på at man gerne vil have at folk ligesom "kommer frem" igennem systemet/klasserne, så man kan få nogle dygtige folk man kan sende til VM osv. - altså elite arbejdet.

Man prøver dog også at "pleje" den glade amatør med F3C Trainee - men det virker stadig som om det er med det i mente, at man skal have folk op i den seriøse ende.

Hele den lange smører, var bare for at sige, at jeg egentligt gerne bare ville være med, for at have det sjovt - jeg har ingen intentioner om at skulle flyve F3C VM, men "tonen" om man vil, syntes jeg går meget imod at man (MEGET karikeret) gerne vil have at folk skal blive "proffer".

I mine unge dage (for snart 15 - 20 år siden) fløj jeg nogle 2m konkurerncer - rigtig hyggeligt, og det eneste formål var, at have det hyggeligt sammen, og så dog have lidt konkurrence, så man kunne have lidt håne-ret overfor nogle af de andre.

Sådan noget i den "ånd" mener jeg burde/kunne være rigtig fint for sådan noget som F3C.
Det kan godt være at Helibatic er fint som det er (jeg har jf. min nybegynder status ikke været til en endnu - det kommer:) ) men kunne måske med fordel dreje noget af indholdet over på hygge/sjov, i stedet for hardcore konkurrence.

Grunden til at jeg skriver det her, er f.eks. de spørgsmål der har været her (og i andre fora'er for den sags skyld) om xxx helikopter nu er ok, eller man skal købe dit eller dat, hirobo, FBL osv osv.