Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

No Title

06 jul 2015 17:13

Mens modelflyvning DK har været lukket, har jeg været aktiv i værkstedet OG fløjet den første tur OG landet helskindet igen :D Jeg nåede lige en tur på EFK87 plads søndag aften inden vejret skiftede og fik modellen luftet. Det gik pænt - ikke super kønt, men ok, især da modellen faktisk overlevede turen.

Der er video her her - spol frem til 0:50 før der sker noget.

Flyet ser godt ud i luften, der er masser af overskud - men den skal sørme også trimmes noget. Jeg syntes jo selv at jeg havde beregnet og checket tyngdepunktet grundigt, men den er nu en smule haletung - og det ses tydeligt ved start, hvor jeg får lavet nogle gode bølgebevægelser inden jeg får styr på den. Med den grå aftenhimmel var det forøvrigt også pænt svært at se modellen (som også er grå), og det hjalp heller ikke på mine evner. Det slutter med en hård landing i det høje græs, men heldigvis uden skader.

Nu skal der så trimmes (måske med et nyt, større og tungere batteri), laves cockpit, monteres luger på motorhjelmen - og meget andet.

God sommer til jer alle! Far her er i hvert fald glad :-)
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Nåede lige to gode flyveture

19 jul 2015 16:58

Nåede lige to gode flyveture inden weekend og ferie er overstået. Nu er der lagt ca 15 g bly i næsen, batteriet er flyttet lidt frem, motoren har fået 2 grader nedad-træk og højderoret er sat til væsentligt mindre udslag. Det hjalp! Nu flyver den rigtigt fint - også med fuldt skrald på motoren.

Desværre rev jeg understellet af ved anden landing. Det var delvist forventet. Landingsstellet holdt fint, men monteringen i vingen blev revet i stykket. Nu må jeg prøve at finde på noget andet.

Tilbage til byggebordet ...
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

No Title

23 jul 2015 23:34

Er nu gået i gang med canopy til cockpittet og har kastet mig over vakumformning i bedste Storm P. stil. Mit første testforsøg gik ikke så godt - flamingokassens låg bræk pga. undertrykket og jeg havde glemt nogle afstandsstykker under emnerne. Nu skal jeg lige finde nogle bedre plade til toppen.

Plastikken er Vivak polyester fra Tutein og Koch i København til 95 kr. for 100x70 cm i 0.5 mm tykkelse. Der er til 9 canopies hvis de alle virker - altså ca 10 kr. stykket. Det er en okay pris.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

No Title

13 aug 2015 23:47

Efter en del bøvl med at lave en semi-perfekt form til at forme canopy over, så lykkedes det endelig at få et rigtigt pænt resultat. Selve aftrykket gik smertefrit og lige efter de mange beskrivelser på nettet.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

No Title

13 aug 2015 23:50

Så blev der også malet og dekoreret efter originalerne - som jeg forøvrigt ikke kender andet til end at have set dem til opvisning på Flyvestation Værløse.

Flynummeret EL-FSK er en intern familie-reference som jeg kan fortælle om en anden gang.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

No Title

13 aug 2015 23:55

Og så blev der fløjet et par ture her til aften (som bød på en rigtigt dejlig stille smuk sommeraften). Den flyver meget meget fint og jeg er svært tilfreds med resultatet!

Det bliver vist cirka det sidste jeg skriver om det her byggeri. Jeg bøvler dog lidt med understellet, som enten er for stift og ødelægger vingemonteringen eller for bøjeligt og bukker ved landing, så måske kommer der en opdatering om den historie senere.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
luffedk
Indlæg: 318
Tilmeldt: 24 jul 2013 16:09
Kontakt:

Den er godt nok blevet

14 aug 2015 06:56

Den er godt nok blevet flot og at den så også flyver godt det er godt gået.
 
Brugeravatar
Peter Schmidt
Indlæg: 377
Tilmeldt: 23 feb 2006 21:59
Kontakt:

Super lækkert projekt Jorn.. Thumps

16 aug 2015 17:39

Super lækkert projekt Jorn.. Thumps up på din tråd godt udført og godt beskrevet.. Kanon at se andre balsaholics der har tålmodigheden og håndelaget til at bygge på den måde 👍👍👍👍
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Ja den kan du knageme

16 aug 2015 18:12

Ja den kan du knageme godt være bekendt, den er bare så smuk. :cool:
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Jeg siger tak for de

17 aug 2015 08:42

Jeg siger tak for de pæne ord :-)
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10