Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Grokker Gr 3 "The Legend"

22 dec 2011 21:00

På trods af at jeg ikke selv i denne omgang er ved at bygge en Grokker, synes jeg det kunne være hyggeligt at høre om alle de Grokkere der bliver bygget, efter at Karsten har solgt en del byggesæt fra gemmerne.

Jeg byggede selv et utal af Grokkere tilbage i slut firserne. Med startkassen på bagagebæren og Grokkeren i hånden, cyklede vi næsten hver dag efter skole ud og fløj med vores Grokkere. Dengang udstyret med en Cox Baby Bee 0,8 ccm. Den slags med nylonfundament, og en filmbøtte som tank. RC grejet var 2 stk. Hitec servoer (jeps, 50 gr/ stk), en 100 gr´s NiCd akku samt en Hitec 8 kanals standard modtager. Den var godt pakket, men på trods kunne vi holde dem på ca. 600 gr.

Idag ville jeg nok sætte en Turnigy 2204 - 14T, og 3S lipo på. Så jeg gad godt vide hvad man kunne få den ned på af vægt.

Bemalingerne var altid fantasifulde. Temaet var tysk, fransk eller engelsk. Limede dem med hvid snedkerlim, og epoxy/ glasvæv i vingesamlingen.

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde nogle af de gamle billeder.

God fornøjelse med Jeres Grokkere.
 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2211
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

Ja, det var sjove tider!! Der

22 dec 2011 21:08

Ja, det var sjove tider!!
Der er dog et billed som jeg gerne frabeder bliver offentliggjort!

Jeg har sammen med Boie fløjet en del Grokker, og byggede en til for ca. 3 år siden. I stedet for en Cox prøvede jeg en TT GP-07 og det er en helt fin motor til flyet. Den er lavet med 4 servoer (+throttle og ailerons) og vægten ligger på ca. 500gram.

Jeg har også lavet en i depron og med en gearet speed 400 og en vægt på ca. 400 gram hvis jeg husker rigtigt.

Hvad har I andre prøvet???

Mvh
Thomas
 
Brugeravatar
Lars Michael Nielsen
Indlæg: 207
Tilmeldt: 05 okt 2002 21:51
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Jeg byggede i sin tid

22 dec 2011 21:30

Jeg byggede i sin tid et eksemplar med ribbevinge. Undrer mig over, hvorfor den er designet med haleplanet monteret på underside af krop.
Har næsten lyst til at hoppe med på vognen igen.
Min var forsynet med en Paw diesel, så vidt jeg husker.
Lars Michael Nielsen
RC-nr.: 2677
Lindtorp Modelflyveklub & Holstebro Flyveklub R/C afd.
 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Mht haleplanet på undersiden, tror

22 dec 2011 22:01

Mht haleplanet på undersiden, tror jeg helt sikkert det har med "simpel construction" at gøre. Modellens konstruktion er generelt meget gennemtænkt. Den måde Tore Paulsen har valgt at montere haleplanet på, gør det supersimpelt at få alle vinkler helt korrekte.

Nej jeg bliver sgu også nød til at bygge én. Den tager jo ikke mere end et par aftener at bygge. Og den skal være super pimpet med cowl, pilot, guns, barduner und der ganze schweinerei.

Mht. cowl brugte vi bunden af en 1 liter eddikedunk. Men man kan sikkert finde noget der er lettere
 
Brugeravatar
Lars Michael Nielsen
Indlæg: 207
Tilmeldt: 05 okt 2002 21:51
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Ja det må være rigtigt

22 dec 2011 22:52

Ja det må være rigtigt omkring at holde det simpelt.
Men udvendige servoarme, pull-pull til ror og roterende motor, som på Nieuport versionen "Nokker 17" - hmm.., det ser godt ud - og ender vel med, at man må hoppe med på vognen!:rolleyes:
Lars Michael Nielsen
RC-nr.: 2677
Lindtorp Modelflyveklub & Holstebro Flyveklub R/C afd.
 
Brugeravatar
calmatoboy
Indlæg: 706
Tilmeldt: 30 jan 2009 19:20
Kontakt:

På trods af at jeg

23 dec 2011 07:57

På trods af at jeg ikke selv i denne omgang er ved at bygge en Grokker, synes jeg det kunne være hyggeligt at høre om alle de Grokkere der bliver bygget, efter at Karsten har solgt en del byggesæt fra gemmerne.

Jeg byggede selv et utal af Grokkere tilbage i slut firserne. Med startkassen på bagagebæren og Grokkeren i hånden, cyklede vi næsten hver dag efter skole ud og fløj med vores Grokkere. Dengang udstyret med en Cox Baby Bee 0,8 ccm. Den slags med nylonfundament, og en filmbøtte som tank. RC grejet var 2 stk. Hitec servoer (jeps, 50 gr/ stk), en 100 gr´s NiCd akku samt en Hitec 8 kanals standard modtager. Den var godt pakket, men på trods kunne vi holde dem på ca. 600 gr.

Idag ville jeg nok sætte en Turnigy 2204 - 14T, og 3S lipo på. Så jeg gad godt vide hvad man kunne få den ned på af vægt.

Bemalingerne var altid fantasifulde. Temaet var tysk, fransk eller engelsk. Limede dem med hvid snedkerlim, og epoxy/ glasvæv i vingesamlingen.

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde nogle af de gamle billeder.

God fornøjelse med Jeres Grokkere.





Nu kan jeg se i vil/bruger en Turnigy 2204 - 14T . Hvilken propel regner i med at bruge.?
 
ThomasC
Indlæg: 57
Tilmeldt: 29 dec 2011 14:11
Kontakt:

Grokker byg

07 jan 2012 12:38

Grokker byg

Hej Alle

Jeg har modtaget et bygge sæt fra Karsten :) Det ser super ud jeg går igang i morgen med byggeriet, skal nok få lidt billeder på :).
Har dog lige et spørelsmål ang overflade behandling :confused: skal krop / vinge males eller skal det overtrækkes med film ( ORACOVER )eller .....

Mvh Thomas

har kun prøvet skulmodeler før :D
 
JS
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Er der nogen der har

07 jan 2012 14:14

Er der nogen der har en tegning til den :) ?
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2211
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

@ThomasC: Hvis du vil flyve el,

07 jan 2012 14:24

@ThomasC:
Hvis du vil flyve el, så behøves du ikke engang at gøre noget ved træet!
Under alle omstændigheder ville jeg selv male den, både el og brændstof udstyret, det har jeg gjort ved alle mine tidligere Grokkere.
Mvh
Thomas
 
ThomasC
Indlæg: 57
Tilmeldt: 29 dec 2011 14:11
Kontakt:

Til Jesper Tegninger findes her

07 jan 2012 15:16

Til Jesper Tegninger findes her :her :)