Alle danske modelpiloters forum

 
mba
Emnestarter
Indlæg: 275
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

07 mar 2007 00:12

Det var dog utroligt, den minder jo ganske meget om min (nu ex) regulator. Nå jeg tror nu nok jeg prøver det samme setup igen i min Surprise 14, jeg har lappet lidt på det....
Michael B. Andersen
---------------------
 
mba
Emnestarter
Indlæg: 275
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

26 apr 2007 15:28

Part II

Så skete præcist det samme med en af mine Surprise 12 (B modellen - desværre :-(.

Denne gang var det dog i forbindelse med landingen hvor jeg (måske?) kom til at give 1/2 gas og så stod der ganske meget røg ud af den. Ihvertfald kroppen er helt sort og afbrændt og regulatoren ligner de forrige foto - træls!

Motor var (er?) en Neu og Regulatoren var en CC125
Michael B. Andersen

---------------------
 
Peter Bech
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

26 apr 2007 20:40

Så står det lige: Jeg har også brændt to af (....for 3 år siden).

Det er 3 vigtige varmekilder: Stik, lytter og køling.

Stik, skal være super, lange ledninger og lytter kan give overophedning af lytterne og manglende køling sikrer, at overophedning virker meget hurtigere.
:D
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
mba
Emnestarter
Indlæg: 275
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

26 apr 2007 20:44

ja, der er nok ikke andet at gøre - end at bruge noget sprit og så blive klar igen :-)

HAR bestilt en ny krop (altså flyveren) ....
Michael B. Andersen

---------------------
 
Battler Britton
Indlæg: 302
Tilmeldt: 28 okt 2001 22:27
Kontakt:

26 apr 2007 22:00

Du kan da sagtens fixe den svedne krop. Lidt lim og lidt fibermåtte så er den så god som ny, men lugten kan du nok ikke få væk og hvem vil røre ved sådan en fedtet sag for at kaste den??
/Peer Frost
 
mba
Emnestarter
Indlæg: 275
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

26 apr 2007 23:05

Peer, du har ret, men jeg tror nu der skal en "anelse" fibermåtte til - ret præcist en ny krop. En ny krop koster heller ikke alverden, så det er ok.

Har lige testet motoren (Neu) og den er ok - ihvertfald uden propel. Nu bliver den monteret i min A model og med en alm standard Schulze regulator....
Michael B. Andersen

---------------------
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

28 apr 2007 00:26

Hej Michael,



Det er da noget træls [B)]



Vi bliver nød til at finde ud af, hvad der er galt.



Har du en ide om ampere forbruget ?



Jeg er startet forsigtigt ud med ca. 245 A i min gode gamle Surprise 10, og det ser ud til at gå godt, men den har kun fløjet 7 ture med LiPo.



Tommy :)



 
mba
Emnestarter
Indlæg: 275
Tilmeldt: 22 jul 2002 23:24
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

29 apr 2007 08:51

Hej Tommy,

Det er jo nok kombinationen af mange amp. og så controllere hvor strømbegrænsning er fjernet der gør det....

Neu, Schulze og min A model er nu også ok, så i kan godt se frem til Hjørring her næste lørdag, så forudsat ikke yderligere går til, vil jeg gøre hvad der er muligt for at vinde, men feltet er stærkt, når alle stiller op med samme accuer, så intet er givet
Michael B. Andersen

---------------------
 
Peter Bech
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

29 apr 2007 10:44

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af mba



Hej

...... men feltet er stærkt, når alle stiller op med samme accuer, så intet er givet........





Nop, vi har et trick herovre på sjælland, som er bedre end de bedste accuer......

Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

29 apr 2007 21:00

Kopi af besked:Det er jo nok kombinationen af mange amp. og så controllere hvor strømbegrænsning er fjernet der gør det....

Det er muligt, men så må jeg jo forvente, at min regulator snart brænder af [B)]



Hvor mange ture havde du fløjet, da din CC125 brændte af, og hvordan skal det nøjagtig forståes med at du kom til at give ½ gas under landingen ?



Desværre er jeg ikke oppe på Peter, og Nielses træningsniveau, men nu er det da blevet til 11 LiPo ture uden regulator afbrænding.



Peter har vist fløjet rigtig mange ture med LiPo Avionik F0 (F5F), og stiget er noget kraftigere end min Surprise 10, men det er jo også en Plettenberg, og en ordentlig mølle.



Med hensyn til Hjørring, så er Daniel jo for længst udråbt til favorit med super akkupakkerne, så vi må se hvordan det går.



Men med mindre vejret bliver meget dårligt, så får vi nok en ny danmarksrekord i F5F ;).



Vi ses.



Tommy :)