Alle danske modelpiloters forum

mba
Emnestarter
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

30 apr 2007 23:11

Yes, det bliver fedt at komme igang med sæson 2007...

Vi (Frost og jeg) var lige oppe at prøve idag. Der mangler altså noget gang i min "gamle" Surprise 12 A og jeg synes heller ikke rigtigt der var gang i Frosts endnu ældre Surprise. På den anden side vi/jeg havde jo også elendige resultater i Grindsted - første stævne sidste år.

Daniel, som sagt, jeg tager selv tingene med derop og vi er der nok imellem 15 og 17.
Michael B. Andersen
---------------------

Battler Britton
Kontakt:

01 maj 2007 14:44

Jeg synes at Lipoerne hurtigt forfalder. Først er de sløve de 2 første ture, så er de som raketter de næste 5 ture og så bliver de sløve a. h t. Så det ser ikke godt ud. Plus Surpricen overrasker ved at være temmelig langsom, som Michael skriver.
/Peer Frost

Brugeravatar
Tommy Persson
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

01 maj 2007 15:03

Jamen så må I nok nøjes med 36-38 ben ;)

Jeg har ikke umiddelbart lagt mærke til, at de to første ture har været sløve, og jeg er netop nået til det punkt, hvor de så skulle blive sløve igen :(

Men vi får se, om jeres udmeldinger er taktik, eller realiteter ;)

Vi får jo nok alligevel "røvfuld" af den bedste pilot (Jeppe), og den med de bedste akkupakker (Daniel).

Og så er danmarks hurtigste bedstefar absolut også kommet op i omdrejninger i F5F, som vi kender det fra F5B [8D]

Tommy :)

Battler Britton
Kontakt:

01 maj 2007 21:27

Michael, kan vi nå at træne en enkelt gang inden på lørdag, eller skal vi tage en tur på fredag?
/Peer Frost

mba
Emnestarter
Kontakt:

01 maj 2007 22:48

Frost, det er jeg ikke helt sikker på, jeg er jo meget arbejdsramt....

Tommy, hvad mener du med "taktik", skulle vi inddrage specielt dårlige accuer, eller?
Michael B. Andersen

---------------------

Brugeravatar
Tommy Persson
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

02 maj 2007 11:39

Kopi af besked:Tommy, hvad mener du med "taktik", skulle vi inddrage specielt dårlige accuer, eller?

Jeg mener blot, at Peers "klynk" over dårlige LiPo pakker vel næppe er en realitet, men blot taktik for at underspille Jeres muligheder ;)

Hvis det er en realitet med det forløb, som Peer beskriver, så vil vi da gerne høre mere detaljeret om det, da det nok tjener os alle bedst, at få samlet så stor en viden om LiPo til F5X brug, som muligt.

Peter har jo for eksempel meldt ud, at han endnu ikke har set et fald i ydelsen, og jeg har ikke bemærket, at de 2 første flyvninger skulle være sløve (bortset fra, at Peter og Niels drillende spørger om jeg flyver med "wattlimiter/begrænser" :D)

Og det er vel oså en realitet, at Hyperion og NeuEnergy/XCELL 5000/4900 mAh har mere power en Kokam 4800 mAh.

Jeg kan så tilføje, at Thunder Power eXtreme 5000 mAh også virker rent power mæssigt, men at jeg endnu ikke ved, hvor godt de holder.

Daniel (og Flemming) har også meldt ud, at Hyperion VX2200 nok er den absolut bedste akku af dem alle.

Men det bliver interessant at følge, hvordan det går med at bruge LiPo i denne første sæson.

Går det, som Peer beskriver, så er måske ikke så sjovt med LiPo, når man tager prisen med ind i billedet, og pakkerne kun har topydelse de første 5-7 gange.

Tommy :)

mba
Emnestarter
Kontakt:

02 maj 2007 12:10

Ja, det er lidt svært at skille tingene ad, f.eks. ser det ud til at performance er relativt dårlig for Frost ved første flyvning, men når så samme pakke genbruges (efter opladning) er den igen på toppen.

Dette har jeg så ikke set på mine pakker, bl.a. jo nok fordi jeg har pakker nok til en hel dag (det ikke for at prale, mere for udstille min egen dumhed, hvis fakta er, at man skal have EN pakke der genbruges)
Michael B. Andersen

---------------------

DNE
Kontakt:

02 maj 2007 16:50

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Tommy Persson

Daniel (og Flemming) har også meldt ud, at Hyperion VX2200 nok er den absolut bedste akku af dem alle.

Det har jeg vist aldrig sagt, tror højst det er blevet til et "de sparker røv" eller to, jeg har jo ikke prøvet de andre, da de jo ikke kan være i den slanke Arianekrop.
Daniel Nedergaard
Danmarksmester i F5F 2008

mba
Emnestarter
Kontakt:

02 maj 2007 18:22

he he, det minder mere og mere om sidste år, alle laver "understatement", det gode er jo at vi trods alt er nogen flere deltagere end sidste år
Michael B. Andersen

---------------------

Peter Bech
Kontakt:

02 maj 2007 19:22

Jeg er ligeglad med akkuerne, jeg flyver bare bedre.....

Bare vent....i begge klasser!

Så det er vist ikke et understatement, vel?

Husk jeg har nu kun een adresse: Det er postnummer 1 foran jer! he..he
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN