Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Så er alle mand ankommet,

11 aug 2016 23:05

Så er alle mand ankommet, og vi har fået sat fortelt på campingvognen.

Tommy har fået fløjet en del træningsflyvninger i løbet af dagen, Joachim har vist mest lavet TeamManager arbejde.

Jeg selv fik en enkelt tur lige da vi var ankommet, og kan konstatere at jeg har husket alle de ting der skal til for at få den i luften... Den fløj ihvertfald fint :cool:

Til aften har vi spist på restauranten her på flyvepladsen (en fullsize flyveplads med egen restaurant!). Hjemmelavet pasta osv, og en fabelagtig Spaghetti Carbonara :p

Vi har også hørt rygter om at det nye telemetri udstyr der vil blive udleveret i stedet for den gode gamle limiter, har fået rettet en fejl så det nu lyder som om at det vil kunne fungere på fair vis.
Indtil nu har den betragtet den energi der returneres under opbremsningen af motoren som forbrugt energi, men dette er nu tilsyneladende rettet.

I morgen skal vi flyve Lugo Cup, og det bliver spændende at prøve det nye telemetri udstyr i praksis! ;)
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

I dag har vi fløjet

12 aug 2016 23:37

I dag har vi fløjet 1½ runde af Lugo cup, og det nye telemetri udstyr virker overordnet set bedre end frygtet, kun nogle få piloter havde lidt problemer.

Det har været en anelse udfordrende at få bremset modellerne op på vej ind til landing, så der er blevet indkasseret et par "ikke helt 30" landinger.

Joachim var lidt uheldig med en sikkerhedslinie der hoppede ud efter modellen, ret surt.

Jørgens baneflyvning er gået fint, men lidt for hurtigt ind til landing kostede 20 point.

Tommy havde ikke det vanlige skud i modellen i anden runde, teorien er en akku der ikke var ordentlig varm.

Jeg selv havde vanvittig god fart i modellen, 6'ere på 22,1 og 22,3 samt en 4'er på 13,9 er ret sjovt, en del missede b-sving holdt dog antallet af ben nede... Men når man så ender med efter første termikstig at have brugt 1760 ud af 1750 wmin skal der nok spares en anelse i morgen :rolleyes:
I det mindste kunne resten af flyvningen fiskes hjem uden yderligere behov for motor...

Vi fortsætter i morgen med resten af runde 2, og når givetvis også en tredje... Men 4. runde bliver der nok ikke noget af, og derfor heller ingen smid-væk...
 
ClausT
Indlæg: 5507
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Hvis der ikke laves fejl

13 aug 2016 00:18

Hvis der ikke laves fejl i for-konkurrencen så er den ikke brugt rigtigt, så godt at høre der at der skæres linier, sving og landinger, nu ved i hvor banen er ;)
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Fedt at kunne følge lidt

13 aug 2016 08:33

Fedt at kunne følge lidt med her. Jeg krydset finger for jer alle 3.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Der kom lidt mere fart

13 aug 2016 23:33

Der kom lidt mere fart på os alle sammen i dag.
Jørgen kom op på 47 for første gang, dog med lidt overforbrug af energi, samt en flyver vi ikke kunne se i 30 sek under termikflyvningen :eek: Super sjovt og super skræmmende i en og samme flyvning :p
Tommy havde en super flyvning med høj hastighed fuldstændig på skinner, flere af dem!
Joachim fik 46 ben ud af den gode gamle B08'er, men måtte nøjes med en 20 landing.
Jeg selv fik endelig brudt de 50 ben, og det var endda med et misset b-sving og 3-4 sek gratis stig! Dette blev fejret med 0 motor, 10.00 i centrum samt 1600 wmin forbrug.
Det helt store chock for mig kom under præmieoverrækkelsen da de kaldte mit navn i forbindelse med 5. pladsen, det havde jeg ikke regnet med!

Om aftenen var der indmarch i Lugo midtby med åbningstaler osv.

I morgen er der processing af modeller, og for vores vedkommende er det kl 11.
Inden da skal vi lige have sat de korrekte mærkater på modellerne samt udfyldt certifikater.

Om eftermiddagen tager vi formentlig ud til en træningsplads i nærheden og tilbringer resten af dagen.
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Så har vi fået processeret

14 aug 2016 23:13

Så har vi fået processeret alle modeller.
Jørgen og Tommy uden anmærkninger, men jeg var lige nødt til at støbe kul omkring mit afbalancerings bly for ikke at risikere protester fra konkurrenterne.

Vi havde også fået udpeget ½ time til træning, men da jeg og Jørgen havde valgt at spare modeller og udstyr blev Tommy nærmest overrendt af andre nationer der ville kapre vores tid.
En krængrorsservo der lavede unoder var dråben og vi droppede helt at flyve indenfor tiden.
I stedet kørte Tommy og jeg ud til en alternativ flyveplads og han fik et par rigtig gode ture med B14'eren i ro og fred.

I morgen går det løs med VM flyvninger! Det bliver rigtig sjovt :cool:
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Første dag i mesterskabet har

15 aug 2016 23:45

Første dag i mesterskabet har været lidt blandet...

Tommy har fået 2 rigtig fine flyvninger på tavlen. 2x45 ben med fine termikflyvninger
Jørgen havde en fin første flyvning, men anden kostede for meget energi og landingen røg udenfor indercirklen :(
Jeg selv får ikke helt det jeg havde sat næsen op efter... Flyvningen viser tendenser til 50+, men resultatet viser 2x46 :confused: Sjusk i flyvningen koster dyrt når der bliver fløjet stærkt!

Vi har desværre også set forsøg på fremprovokeret omflyvning fra Remo Frattini, vi håber dog på at dette får konsekvenser da det er meldt tydeligt ud at dette ikke tolereres.
Wolf Fickensher havde i første flyvning en servo der var helt syg, og i anden et drevsæt hvor rotoren gik sig en tur. Servoen er repareret, men anden runde gav ikke mange point da der blev landet efter ca 1 min.

I morgen skal der fokuseres på at fortsætte Tommys gode tendenser.
Jørgen skal lige holdes lidt i ørene med strømforbruget.
Jeg selv skal nok sænke ambitionerne lidt og fokusere på stabile flyvninger!
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Anden dag har været noget

16 aug 2016 23:46

Anden dag har været noget blandet...

Både Tommy og Jørgen har ikke rigtig kunnet få fart i baneflyvningerne, luften har tydeligvis ændret sig siden i går. Desværre gik det mere galt end det da de begge har haft energikrise i begge flyvninger i dag. Det er desværre ret dyrt når der kun er en smid-væk runde, og super ærgeligt for holdet! Der blev gjort alt hvad der kunne gøres for at holde de 10 min uden overforbrug, men det gik bare nedaf :(

Jeg selv startede med en mere konservativ flyvning og fik 47 ud af det, men når der så bliver fløjet 52 blev det pludselig min smid-væk :rolleyes:. Termikken gik fint, og jeg fik selskab af en fugl der skulle nasse på den termikboble jeg havde fundet :D
Dagens anden flyvning lå til 50 den første halvdel, men skiftende vind fra B snød mig så jeg missede et sving. Der blev gået efter de 49, men tiden udløb lige inden så jeg måtte nøjes med 48, det var ikke mange meter der manglede. Termikken skulle lige have et lille stig, og landingen blev for første gang ikke på 10:00, men 10:01 :cool:

I morgen fortsætter vi ufortrødent og håber på at der også er andre der har haft problemer med termikken :o
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Tredje dag igen ret blandet... Om

17 aug 2016 22:18

Tredje dag igen ret blandet...

Om morgenen gik Joachim op til kontoret for at få udleveret dagens loggere, og fandt Fabrizio en smule desorienteret, som dog fik fremstammet på sit bedste Italiener-engelsk "Please check, last night I was a little drunk" :rolleyes: Vi fik dog de rigtige :D

Tommy havde desværre svært ved at få fart i modellen så det blev til 2x42, i sidste flyvning var der også megasynk så der blev brugt lidt for meget energi.
Jørgen fik en motor i banen først på dagen og endte på 44, og havde en landing der sneg sig lige uden for indercirklen. Til gengæld blev der taget revance i dagens anden flyvning! Fanden tog ved modellen der fløj hylende stærkt hvilket endte på 48 ben, hvorefter den blev skudt lige op i en termik boble. Landing på 9:59 lige i midten gjorde Jørgen umulig at skyde igennem resten af dagen :cool:
Jeg selv havde en flyvning med moderat fart som endte på 47, der var dog totalt fravær af termik hvilket gav et vist overforbrug. Dagens anden runde havde fin fart, men endnu en gang missede den dumme pilot det lave b (han bliver snart fyret!) så det blev til 48. Termikken var en udfordring, men blev klaret med 2 sek motor på 10:01...

Aktuelle placeringer:
Tommy 39
Jørgen 34
Jeppe 11

Vi spiste endnu en gang på den fortrinlige restaurant på pladsen, og vi fik heldigvis bestilt inden de ca 25 østrigere kom og trængte sig på ;)

I morgen gælder det de 2 sidste flyvninger, så håber vi at det kan blive rundet af med maner!
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

VM er overstået, alle flyvninger

19 aug 2016 00:01

VM er overstået, alle flyvninger er på plads...

Tommy startede med stadig lidt mangel på fart og fik 43 med fin termik. Anden runde var med hidsigere setup og kom op på 45, men måtte bruge en smule energi for meget.
Jørgen har fået rigtig god fart i sin Speedfire og fik 46 efterfulgt af en fin gang termik. Anden runde var der lige et b der var lidt for langt væk hvilket resulterede i 45, desværre bestod luftrummet primært af synk så der blev overforbrugt en smule.
Jeg selv havde 2x motor i banen, hvilket gav 46 med en efterfølgende fin termikflyvning. Jeg afskrev her fuldstændig mit mål om top10... Sidste runde gik fint på nær at fingeren smuttede på gaskontakten i et stig, hvilket kostede en anelse ekstra tid og energi. 49 ben, men termikken var en stor opgave, og et mindre overforbrug igen denne gang...

Lidt efter den sidste deltager var landet så jeg at en af officials stod med resultatet, og jeg fik lov til at tage et kig...
Jeg endte på en 10. plads 0,1 point foran nr 11 :cool:
Jørgen blev nr 33
Tommy blev nr 37

Østrig løb med sejren både individuelt og hold... De detaljerede resultater håber jeg kommer online snarest!

I morgen aften skal der afholdes afslutnings ceremoni samt fest, og vogntoget letter anker mod DK umiddelbart efter...