Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

VM Italien 2016

27 aug 2015 13:07

VM bliver i byen Lugo nær Bologna, som ligger ca 1600km fra København.

Det bliver afholdt i august, og den foreløbige plan er:
11. Arrival and registration
12. Open International Contest
13. Open International Contest
14. Processing and Opening Ceremony
15. Competition day 1
16. Competition day 2
17. Competition day 3
18. Competition day 4
19. Reserve day, Award ceremony and Banquet

Hjælpere er som altid meget velkomne, og vil kunne flyve med i den åbne konkurrence!

Min umiddelbare tanke er at spænde campingvognen efter bilen og trille derned, så er der også god plads til aftensludder og morgenbuffet i forteltet :cool:

Det danske landshold tæller indtil videre Tommy Persson og Jeppe Alkærsig, imens kampen om den tredje pilotplads står imellem Joachim Bo Jensen og Jørgen Bentsen som lige nu ligger med kun eet points forskel!
Konkurrencen d. 19. september i KFK samt den afsluttende Eurotour konkurrence i Bad Brückenau vil afsløre hvem det bliver :eek:

Update:
Tilmeldingen er nu på plads, og holdet er som følger.
Joachim Bo Jensen (TM)
Jeppe Alkærsig
Tommy Persson
Jørgen Bentsen

n983925

Officiel hjemmeside
Vedhæftede filer
Team.jpg
Team.jpg (35.87 KiB) Vist 1679 gange
 
Brugeravatar
nep123
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 06 jul 2006 17:34
Geografisk sted: Hørsholm
Kontakt:

Er "bidding" åben ? :-)

27 aug 2015 13:37

Er "bidding" åben ? :-)
Niels Erik Pedersen
DEN-1807

(Medlem af NFK)


----------------------------

 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Hvad vil du gerne byde

27 aug 2015 17:17

Hvad vil du gerne byde ind på? En plads som hjælper? ;)
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Landsholdsudtagelsen er nu opdateret efter

15 sep 2015 10:20

Landsholdsudtagelsen er nu opdateret efter Bad Brückenau.
Der er nu 2½ point imellem Jørgen og Joachim :cool:
Slaget kommer til at stå i KFK i weekenden!
 
Brugeravatar
nep123
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 06 jul 2006 17:34
Geografisk sted: Hørsholm
Kontakt:

Hvad vil du gerne byde

15 sep 2015 15:59

Hvad vil du gerne byde ind på? En plads som hjælper? ;)


Nej, mere om den endelige placering i DK-lejren (iht 'odds') :-)
Niels Erik Pedersen
DEN-1807

(Medlem af NFK)


----------------------------

 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Landsholdsudtagelsen er nu opdateret efter

15 sep 2015 17:36

Landsholdsudtagelsen er nu opdateret efter Bad Brückenau.
Der er nu 2½ point imellem Jørgen og Joachim :cool:
Slaget kommer til at stå i KFK i weekenden!


Missionen lykkedes med at tage til Bad Brückenau, jeg "udbyggede" min føring, men det handler nu også om at få erfaring med at flyve udenlands og flere gange end de 4 konkurrencer vi kan diske op med herhjemme.

Bad Brückenau var så noget af en prøvelse, da bondemanden (fjolset, idioten, klaphatten eller hvad man nu skal kalde ham) absolut skulle pløje mark så vi ikke kunne flyve, endda i 2 omgange, før og efter frokost. Han og klubben har tilsyneladende et eller andet udestående, men da det åbenbart ikke er første gang så burde de nu gøre noget for at det ikke gentager sig for det var totalt tåbeligt det der foregik.
Vi var også mange piloter 40, giv og tag et par stykker, og vi måtte nøjes med 3 runder, så ingen smid væk runde.
Det var også første gang at der blev aflæst Wmin forbrug, hvilket gav nogle udfordringer, og underlige ting skete der også med f.eks. Tommy's Unilog 2 der havde den ene runder registreret med mange sessioner i stedet for én.
Vi hørte ikke meget til hvordan aflæsningerne havde indflydelse i selve konkurrencen og tallene er heller ikke offentlig gjort, men jeg har kigget lidt på tallene og de passer faktisk meget godt overens med hvor mange der "normalt" lander for tidligt, men som nu får fratræk af point i forholder til merforbruget.
Metoden var ikke optimal for alle, men det var en begyndelse, og det er som bekendt ikke altid nemt.
 
jbentsen
Indlæg: 732
Tilmeldt: 21 jul 2004 20:10
Kontakt:

Efter konkurrencen, og stort set

19 sep 2015 23:38

Efter konkurrencen, og stort set resten af dagen, vil jeg tro at jeg har set nogenlunde sådan her ud :):):):):):):):)
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Landsholdet har nu også fået

28 jan 2016 11:07

Landsholdet har nu også fået en holdleder, da Joachim har sagt ja til opgaven.
Nu mangler vi bare at træne som gale, så skal det nok gå rigtig godt med et så stærkt hold!

Det komplette hold:
Joachim Bo Jensen TM
Tommy Persson
Jørgen Bentsen
Jeppe Alkærsig
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Bulletin 2 er nu online

25 mar 2016 09:29

Bulletin 2 er nu online på VM siden (se første post) og den endelige tilmelding er åben.
Hvis der er nogen der vil med som supportere er det tid til at springe ud af busken og sige til!
 
Brugeravatar
JeppeA
Emnestarter
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Så er det ved at

10 aug 2016 10:41

Så er det ved at være tæt på!

Tommy og Joachim kørte i går aftes, og jeg har svigerfar og Jørgen med i vogntog 2 som skal med gedser/rostock lige inden midnat i aften.

Vores generalprøve i lørdags gik helt vanvittig godt (<- sarkasme):
- Jørgen havde et motorspant der gik løs, hvilket medførte en motor med overrevne viklinger.
- Jeg havde en flaps servo der begyndte at skabe sig.
- Tommy havde i prøveflyvning nr 2 med en spritny B12 glemt at armere motoren, så den endte i en jordknold ude i marken.

Helt galt er det dog ikke, for:
- Jørgen har lånt sig frem til en ny motor.
- Min flapsservo har efter lidt gymnastik ikke skabt sig yderligere så den får lov at blive, og så må jeg holde den igang henover VM (det er trods alt reservemodellen).
- Tommys flyver blev kun lidt beskidt, så efter at have tømt spinneren for nordsjællandsk muld var den klar til en flyvning mere som forløb perfekt.


Når vi kommer frem venter også en spændende afgørelse om hvorvidt vi skal flyve med nyt energibegrænser udstyr (som ikke virker, konstateret af flere tests), eller vi skal blive på den kendte UniLog/NeuLimiter dette VM med... Vores modeller er ihvertfald klar til begge dele!

Fredag og lørdag er der Lugo Cup, hvor vi kommer til at se de første tendenser om hvorvidt vores setups passer til de italienske forhold :cool: