Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

21 sep 2007 11:12

Kopi af besked:Der er nogle der umulige at komme i kontakt med, da de hverken har email, navn, adresse eller telefonnummer oplyst i deres profil.





Har du tænkt at det måske er fordi de ikke ønsker at kunne kontaktes.

Det syndste jeg enlig bør være deres ret. At der så opstår et problem når de vil sælge noget, er jo deres problem. Du vil altid kunne skrive i deres salgs annonce.



Kopi af besked:F.eks. er der nogle brugere som bor i udlandet, som næppe er medlem af RC-Unionen, men deltager aktiv på forum, skal de bare lukkes ude på det nye forum? Jeg synes de er med til at give et bredt og alsidigt forum.



Hvad er I andres mening om dette?





Det er vist noget der lige skal snakkes om, for der kan jeg godt se at vi har et problem.

Men problemer er jo til for at blive løst:)
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
jespero
Indlæg: 115
Tilmeldt: 06 feb 2003 22:33
Kontakt:

21 sep 2007 11:31

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Mikkel



Hej



Tak for jeres svar, her lidt kommentarer

Regner og jespero: der er nogle som ikke har en emailadresse oplyst i deres bruger profil, og det er det jeg spørger til; hvordan kan man oprettes som bruger uden at skrive en email eller slette den senere uden at det giver dem problemer ?

Der er nogle der umulige at komme i kontakt med, da de hverken har email, navn, adresse eller telefonnummer oplyst i deres profil.





Alle har brugt en email adresse for at registrere sig. Du kan ikke se deres email adresse, hvilket er en god ting, men du kan sende en mail til dem, gennem forumet, som bliver sendt til deres mail.



Hvis personen ikke tjekker forum, eller personens email brugt til forum ikke længere er gyldig, og personen ikke har givet nogen kontakt info i annoncen, så virker det ikke rigtig som om personen har lyst til at sælge noget. Det er ret underligt at personen så har oprettet en annonce.



Der er mange medlemmer og jeg synes aldrig denne information skal være tilgængelig for selv andre medlemmer, medmindre man selv vælger det.
Mvh. Jesper
 
jespero
Indlæg: 115
Tilmeldt: 06 feb 2003 22:33
Kontakt:

21 sep 2007 11:39

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Allan Feld

Men resultatet er at vi også er anonyme for hinanden. Hvis nogen er anonym og vil sælge noget, kan potentielle købere beslutte med sig selv om de tør. Her kommer sekretariatet ind i billedet. Hvis en sælger eller køber bærer sig uærligt ad, kan vedkommende identificeres. Her skal vi selvfølgelig have nogle regler for hvordan sekretariatets oplysninger skal omgås, altså hvornår kan en identitet oplyses og til hvem. Jeg ved ikke helt hvordan det skal være.





Jeg forstår ikke hvordan man overhovedet kan handle med nogen der er anonyme. Før varer og penge bliver byttet, må man nødvendigvis have fået oplyst til hvem det skal sendes!



Det er jo ikke ligefrem amazon.com det her, så jeg kan ikke se hvorfor unionen skal til at indvolveres i handler.



Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Allan Feld

På et tidspunkt, måske allerede næste år, kan nye medlemmer ikke tilmelde sig Unionen uden at de har en mailadresse, for indmeldelsesproceduren vil være, at man tilmelder sig på hjemmesiden som nu, men man er nødt til at oplyse sin mailadresse fora t kunne modtage en mail fra systemet, som man skal svare på for at blive meldt ind. Der er mange systemer der bruger den procedure, og det venter jeg at vi også kommer til.





Forum fungerer allerede sådan, så i den forbindelse gør det ingen forskel.
Mvh. Jesper
 
jespero
Indlæg: 115
Tilmeldt: 06 feb 2003 22:33
Kontakt:

21 sep 2007 11:46

Kan ikke se problemet med anonyme brugere.

Mht. til handler, så er det som sagt kun sælgerens problem hvis man ikke kan komme i kontakt med dem, forde de ikke har efterladt nogen kontakt information. Andet problem kan det da aldrig give, da man hvis man laver en handel med dem, nødvendigvis så har fået kontakt med dem først og fundet ud af hvem de er. Jeg kan virkelig ikke se at det er noget unionen skal sørge for eller holde styr på.

Jeg er bange for at et lukket forum udelukker en del, og helt uden grund. Mht. til spam og andet er der jo ikke store problemer i dag, og med moderatorer bliver det hurtigt klaret hvis det skulle opstå.
Mvh. Jesper
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

22 sep 2007 09:30

Som Robert skriver, vil vi se på om der kan laves en form for gæsteordning, så vores faste udenlandske deltagere fortsat være med.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
jespero
Indlæg: 115
Tilmeldt: 06 feb 2003 22:33
Kontakt:

22 sep 2007 18:42

Hvordan skal det besluttes og af hvem, om man så, som ikke medlem, må tilmelde sig?

Hvad er problemet ved at have det åbent som det er nu?
Mvh. Jesper
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

25 sep 2007 00:08

Jesper0 og Ulrik, det er en bestyrelsesbeslutning fra november 2006, at det nye Forum skal være reserveret til medlemmer. Det er som sagt for at undgå anonymitet.
Men jeg har noteret mig, at vi skal finde en løsning for udenlandske deltagere.

Kryder, jo det gamle Forum bliver kørende som søgebase i en lang periode. Der ligger meget herinde, som er for godt at smide ud.
Måske kan vi konvertere det over på det nye Forum en dag - nok ikke som artikler men som søgebase.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp