Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Det er fedt at deltage i konkurrencer! Hvordan bliver vi flere?

14 jan 2020 09:41

På Elite- og landsholdssamlingen i januar 2020 arbejde vi med emnet i 2 timer. Det kom der mange forpligtende indsatser ud af. Det vigtigste er jo at nogen gør noget. Hvis én pilot gør en indsats for at få én ny pilot til at flyve med i konkurrencer er det godt. Hvis 25 finder én hver, giver det jo 25 nye konkurrencepiloter på sigt - pr år!! Så er der nogle der falder fra, og nogle bliver ved i et par år. Det kan vi jo ikke gøre noget ved. Vi kan skabe en fest og blidt trække flere med.

Jeg har vedhæftet oversigten over hvem der vil gøre hvad i 2020. Der er helt sikkert også andre der gør noget, for at rekruttere nye piloter til det samlede danske konkurrencemiljø.
Vedhæftede filer
Vi vil gerne være flere - oversigt.docx
(13.29 KiB) Downloadet 171 gange
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Det er fedt at deltage i konkurrencer! Hvordan bliver vi flere?

26 apr 2022 13:54

Nogle overvejelser over hvordan vi bedst får de unge med. Se CIAM flyer 2/2022:
https://www.fai.org/ciam-flyer

En del af det ligner de overvejelser som Henrik Nørlykke/kunstflyviningsstyringsgruppen gjorde i 2018. Dansk kunstflvnings handleplan fra 2018 er vedhæftet.
Vedhæftede filer
F3A Danmark 2018.pdf
(676.06 KiB) Downloadet 71 gange
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Det er fedt at deltage i konkurrencer! Hvordan bliver vi flere?

04 feb 2023 11:06

Bliver de danske konkurrencepiloter bedre, hvis der bliver flere af os?

Bliver der flere konkurrencepiloter, hvis vi bliver bedre?

Eller ..

Bliver de danske konkurrencepiloter bedre, hvis de træner klogere, bedre og mere?

Bliver der flere konkurrencepiloter, hvis vi har en fest som vi vil dele med andre?

Cykling oplevede lokale boom, da vi fik en Tour de France vinder. Men der skal også være nogle der er klar til at tage mod de nye.

Håndbold oplever også et boom efter landsholdets 3 x VM guld:
https://www.dr.dk/sporten/haandbold/den ... helt-enorm
Senest rettet af Erik Dahl 25 feb 2023 13:33, rettet i alt 1 gang.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Det er fedt at deltage i konkurrencer! Hvordan bliver vi flere?

25 feb 2023 12:09

Vi vil gerne være flere ...

I klubberne
I modelflyvning Danmark
På sommerlejrene
Til træf
Til konkurrencer
Til representantskabsmøde
Til generalforsamlinger
Til arbejdsdage
Til ...

Og til konkurrencer :D

Vi kan vente på at folk kommer af sig selv, og at de selv finder ind i klubben. Det kræver faktisk ingenting af os. Og hvis der skal gøres noget, er det jo de andre, for jeg har gjort mit...

Vi kan også vise at vi er her?
Lokalt
regionalt
klubnaboer osv.

Vi kan klynke over, at folk ikke kommer af sig selv. Eller vi kan gribe i egen barm, og prøve at gøre noget?
Det vil være fedt, hvis det vi gjorde var det HELT rigtige. Det er ikke sikkert at det er det?
Men hvad som helst er bedre end ingenting!

Bortset fra at hvis der skal gøres noget, og det ikke er de andre, så er det jo mig der skal gøre noget?!
På den måde, kan mit klynk over noget, ende med at blive til noget som JEG skal gøre :D

Eller dig, hvis du mener at der er noget der skal være anderledes?
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!