Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

17 jan 2020 15:39

ALLE vil være med!!!

Redigeret til:

Næsten ALLE styringsgruppeformænd har sagt god for deres klasser!!! :) :)
Senest rettet af Erik Dahl 24 nov 2020 21:18, rettet i alt 2 gange.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

17 jan 2020 21:10

Erik Dahl skrev:
ALLE vil være med!!!! :) :)


NEJ ikke alle! hvis der som forslag evt. skal flyves på 2 baner
alså parallelt samtidigt, sådan at man har en anden flyver i nakken mens man flyver sit program!
Så kommer jeg ikke!
Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

17 jan 2020 22:02

Arvid skrev:
Erik Dahl skrev:
ALLE vil være med!!!! :) :)


NEJ ikke alle! hvis der som forslag evt. skal flyves på 2 baner
alså parallelt samtidigt, sådan at man har en anden flyver i nakken mens man flyver sit program!
Så kommer jeg ikke!


Øhh? Jeg tror vi misforstår hinanden? Hvad mener du med "i nakken"?

Hvis det er skalagruppens tilslutning til ideen som du er kritisk over for, bør du nok kontakte Kim Broholm snarest?

Jeg vil håbe at nedenstående uddybning istedet vil give mere mening:
Fx. Hvis det bliver Skinnerholm/Herning som er en af ideerne, forestiller jeg mig at man kan flyve:
    - bedømmelsesflyvninger (F3A, F3A-nordic, F3A-sport, F3C, F3N, F4C, F4H og IMAC) i den ene ende af svæveflyvebanen
    - F3P i hal
    - svæve klasser (F3B, F3K, F5B, F5J og GPS (m.m.?)) i den anden ende af svæveflyvebanen
    - F3F ved Trans/Bovbjerg/?
    - CL på Herning modelflyveplads
    - FF på Kongenshus Hede
    - F9/multirotor på Midtjtdsk modelflyveplads
Alt i løbet af ca 4 dage.
Hvis der ikke er plads nok på Skinnerholm/Herning flyveplads m.m., må vi jo se på om vi skal have flere sites i brug?

Det er styringsgruppeformændene og grenkoordinatorene der har sagt at de gerne vil være med.

Stævnet skal selvfølgelig tilrettelægges i samarbejde med styringsgrupperne og grenkoordinatorene.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

23 jan 2020 16:19

F2 har i forvejen stor aktivitet i pinseweekenden hvert år. Her afholder vi World cup i F2A (speed), F2B (kunst flyvning) og F2D (combat).
Det forgår fra Herning modelflyve klub (Skinnerholm/Herning).
En mulighed at lade andre klasse slutte sig til - det er dog ikke F2 DM, men stadig et af hvis ikke det største F2 event i DK.

En ulempe ved at ligge det sammen er at mange vil være bundet af traditioner, og man nok må forvente at møde lidt modstand over f.eks at camping og fælles spisning skal forgå et andet sted sammen med "de andre".

Derfor vil mit udgangs punkt være at det skal være et "nyt" event for alle, forstået på den måde at der så bliver plads til at udvikle nye traditioner hvis det skulle vise dig at blive en succes.
Herning området virker som en god kandidat, kunne man finde plads til at invitere alle og lave en slags sommerlejer ud af det?
På den måde får vi også "ikke konkurrence" piloter blandet med "konkurrence piloter", ideer og erfaringer følger med.

Det er kun vores asfalt klasser primær F2A og race klasser (F2C, F2F, good-year) som kræver asfalt cirklen.
Så jeg ser ikke noget i vejen for at flyve F2 "græs" klasser i samme område som nogle af radio klasserne, hvis der er plads og tid til det.

Blot lidt spotariske tanker - jeg skal da også indrømme jeg ikke ser det som en nem opgave, men jeg vil gøre hvad jeg kan for det kan lykkes.
Går det ikke, så har jeg gjort hvad jeg kan, så kan jeg jo ikke gøre mere....

Vi ses til Danish-Nats :?:

/zik zak

PS: et mere sexet navn må nogen kunne opfinde...
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

19 feb 2020 15:52

Husk at melde dig til styregruppen!
Se indlæg 3 i denne tråd.

Vi nærmer os 1/3. Skynd dig at melde dig på banen med en mail til mig, hvis du vil være med til at præge den overordnede planlægning.

Alle i gruppen skal selvfølgelig nok prøve at tage hensyn til ALLE de danske konkurrenceklasser, men det bliver jo nemmest hvis der stort set er folk eller kreative input fra alle klasser eller styringsgrupper. ;)

Indtil nu er der piloter med, der så vidt jeg ved, selv flyver klasserne: F1A, F1B, F1Q, F2D, F3B, F3C, F3K, F3F og F9

Arrangøre af de enkelte konkurrencer:
Det bliver styringsgrupperne der skal arrangere deres egne konkurrence på de steder og tidspunkter styregruppen planlægger.
Økonomien for del-konkurrencer skal ligge i startgerbyret.

Et sexet navn???

-> Fælleskonkurrence
-> Danish Nats (nationals)

-> konkurrence-mik
-> modelflyve-mik
Kaffe-mik er en sammekomst hvor der serveres kaffe. Jeg hold selv engang Termik-mik - en sammenkomst hvor der serveres termik.
Konkurrenc-mik er en sammenkomst hvor der serveres konkurrencer?!?!?
se: http://modelflyvenyt.dk/modelflyvenyt/2 ... df#page=54

Alle forslag modtages med kyshånd!
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

29 apr 2020 11:22

Erik Dahl skrev:
Et sexet navn???

-> Fælleskonkurrence
-> Danish Nats (nationals)

-> konkurrence-mik
-> modelflyve-mik
Kaffe-mik er en sammekomst hvor der serveres kaffe. Jeg hold selv engang Termik-mik - en sammenkomst hvor der serveres termik.
Konkurrenc-mik er en sammenkomst hvor der serveres konkurrencer?!?!?
se: http://modelflyvenyt.dk/modelflyvenyt/2 ... df#page=54

Alle forslag modtages med kyshånd!


Et sexet navn, hm tja tjo...

Der findes jo allerede "modelflyvningens dag" så,
  • "Eliteflyvnings weekend"
  • "Modelflyvnings Landshold opvisning".

"Danish Nats" dur ikke, F2 kommer ikke til at holde det som DM.
Pinsen har i mange mange år været tradition for en dansk World cup (international konkurrence).

Er der andre klasser hvor man forventer at udenlandske piloter deltager?
Så bør man overveje et sexet internationalt navn...

(Lånt af "World Air Games")
  • "Danish Air Games - Denmarks biggest modelflying event"

Det er ikke så nemt :roll:
Måske jeg har sat tanker i gang hos andre...?

/André
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

29 apr 2020 11:32

Det er godt at få nogle tanker i gang om et sexet navn.

Vi er over 10 i arrangørgruppen og derfor har vi ikke mødtes endnu. Hvis der ikke snart åbnes for flere end 10, tager vi nok et online møde. Jeg skrev til alle i gruppen i går, og informerede også resten af styringsgruppeformændene.

Indtil videre arbejder Axel Handrup og jeg videre med det praktiske i at vi kan være på Skinderholm flyveplads i pinsen 2021 fra fredag morgenen (ankomst torsdag aften?) til mandag slut eftermiddag.

Axel og jeg tegnede en brainstorm om hvem der kunne være hvor. Den brainstorm er vedlagt her.
Jeg har digtet på et udkast til en plan for de 4 dage. Læs venligst det første indlæg i denne tråd. Der er den foreløbige vision for stævnet. Der er mange ting der skal falde i hak, for at det hele kan lykkes. Den plan bliver helt sikkert modificeret undervejs, og der kommer udvidelser og tilføjelser.

Mvh Erik
Vedhæftede filer
Fælleskonkurrence pinsen 2021 - brainstorm og udkast til plan.pdf
(106.02 KiB) Downloadet 191 gange
Skinderholm pinsen 2021 fælleskonkurrence.pdf
(163.58 KiB) Downloadet 186 gange
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

20 maj 2020 16:08

Hej igen

Jeg har ikke kunne finde på noget bedre navn end det jeg sidst skrev, men følte mig dog alligevel kreativ.
Så har lavet et par logoer, det er på ingen måde et færdigt stykke arbejde, blot færdigt nok til at jeg tør vise det frem til feedback og måske sætte ideer igang hos nogle flere.

Konstruktiv kritik,feedback og nye ideer modtages gerne :)

/André

PS: Vi fra F2D er ved at undersøge muligheden for at afholde to world cups den pågældende weekend, så én world cup fredag-lørdag og en anden ny world cup søndag-mandag. Vi har set eksempler bla fra Latvia, og Italien at doubbl-world-cups godt kan gå hen og blive store konkurrencer, men en masse gode piloter fra udlandet.
Vedhæftede filer
Logo ide3.PNG
Logo ide2.PNG
Logo ide1.PNG
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

28 maj 2020 17:50

Fedt André, Så er der noget at arbejde med!

Axel har lige været til møde med repræsentanter for alle klubber omkring Skinnerholm flyveplads, Herning, og der er go fra alle!!!!!

Om præcist et år i pinsen 2021 mødes alle konkurrenceklasser til en stor fælles konkurrence!

Fælleskonkurrencen bliver altså i pinsen 2021 - fre d. 21. maj -man d. 24. maj 2021
Ankomst torsdag aften med aftenbriefing og fælles præmieoverrækkelse mandag eftermiddag er udgangspunktet.
Udvidet pinse - book allerede nu ferie fredag d. 21/5!

Næsten alle konkurrencer kommer til at foregå enten på eller i nærheden af Skinnerholm Flyveplads ved Herning. Enkelte klasser skal kører lidt for at have en egnet plads (F3F og Fritflyvning).
Dette er planen indtil videre.

Det er vildt og jeg glæder mig enormt!
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

28 maj 2020 18:53

Det bliver fedt!!!

Her er et par ideer jeg har gået og tænkt lidt på.
- Special farve t-shirt til dem man kan fange og spørge om noget. Så ved gæsterne at hvis de finder en med blå tshirt kan du stille spørgsmål om klassen eller blive peget i retning af en som kan fortælle noget.
- Hver klasse kunne have et plakat (A1?) med en beskrivelse som selv bedstemor kan læse og forstå. Ikke en væg af tekst men 2-3bullets og evt en figur om hvad målet er med klassen, evt qr kode til link med flere detaljer.

Blot et par tanker...
/André
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7