Møde 16/6-16-2020 på Skinderholm, Arrangørgruppen m.fl.
Nu med referat vedhæftet
* Den korte version er, at der er MEGET plads på Skinderholm!
* Vi laver nogle ændringer i pladsfordelingen og i programmet. Kim Broholm (skala), Hans Jørgen Kristensen (kunsflyvning) snakker med Stephan Wiese (helikoptor) om at tilpasse så alle bedømmelsesklasserne får mere tid/mere luft på 2 spots i vestenden af svæveflyvepladsen. Programmet tilpasses også. Info kommer snarest.
* Ankomst torsdag eftermiddag/aften med fælles briefing 20/5-2021 kl 21:00. Konkurrencerne starter fredag morgen på deres spots.
* Vi slutter lidt tidligere mandag/2. pinsedag end i den oprindelig plan/udkast - over middag - , så alle kan få pakket ordentligt sammen og komme hjem og putte efter 4 dejlige forsommerdage i det midtjyske. Vi har bestilt sol, sommervejr og svag vind fra vest, og vi afventer en ordrebekræftelse fra vejrguderne
* Vi har adgang til 2 hangarer. 1 til flyopbevaring - der bliver nok lidt trængsel men også meget at kigge på. 1 til samling, spisning, fællesspisning m.m. Opbevaring på eget ansvar.
* Der bliver adgang til at lade, men der bliver også trængsel om stikkene. En tromle + fordeler vil nok være godt at have med.
* Flere klasse vil også indbyde internationale piloter, så andelen af udenlandske piloter bliver større end oprindelig planlagt. Festen bliver bare større!
* Vi kommer til at tilbyde 2 campingpladsstandarder. Rustik (uden strøm) og Glamping (med strøm) Forskellig pris.
Det bliver sikkert Ruben Sonne der bliver primos-motor på opsætning af strøm, men han vil helt sikkert gerne have hjælp til både opsætning tors 20/5 og nedtagning søndag 24/5 - anybody??
* Startgebyr:
- Der bliver et fælles startgebyr (evt. fællesomkostninger, T-shirt, WSAT-model (?) til fælleskonkurrence, fællesspisning). Tilmelding og betaling på forhånd (min 1 måned før)
- Et særligt gebyr til de konkurrencer der har særlige øko. behov der skal dækkes (præmier, dommere m.m.)
- campingebyr Tilmelding og betaling på forhånd (min 1 måned før) - (dog kontant på stedet for CL)
* Udover T-shirten, der er med i fælledstartgebyret, bliver der også mulighed for at forhåndsbestille (og betale) andet beklædning (flere T-shirts, jakke og cap) samt andet (paraply, ...). Vi håber også at vi kan lave salg på stedet til publikum, men det kræver at nogle vil tage den tjans?
* Der bliver mulighed for at bestille take-away fra Dropzone, der sikkert også levere mad til fællesspisning. Der er også pizzaria og bager i Sunds m.m.
* Herning Svæveflyveklub vil nok kører rundt med en golfvogn med is vand m.m. Måske laver de en bar/grill-halløj? Måske salg af øl/vand/vin??
* Morgenmad/frokost??
* Camping + parkering + hangarer + samling kommer til at foregå med Herning Svæveflyveklubs arealer som centrum.
* Hvis man bare vil være en del af festen og fællesskabet uden at flyve med i konkurrencer, er man selvfølgelig også velkommen til at nøjes med fællesgebyret og camping, og blot hygge med os andre . Det bliver sikkert også en tjans du også kan hjælpe med
* Vi synes at 3 er et rimeligt minimumsdeltagertal for at vi kan give en konkurrenceklasse et spot i afviklingsplanen. Hvis man kun er én eller 2 kan vi godt finde plads til at man viser sin klasse.
Når referatet er renskrevet og planerne ændret lægger vi dem op her.
Det bliver fedt!!
Næste punkt er, at de konkurrencegrupper der ikke er blevet informeret direkte endnu, får mere info når de mødes. Enten af deres repræsentant i arrangørgruppen eller ved at de henvender sig til en i gruppen.
Arrangørgruppen mødes igen i sept/okt, evt. online inden da hvis der er behov. Ellers kommunikation via mail og diskussion offentlig på forum.
Alle kan selvfølgelig komme med input, men der allerede ting der snart falder på plads eller snart bliver låst. Og der er forskellige hensyn der skal tages. Både til hinanden og til visionen for fællesstævnet.
Vi forventer at vi kan indbyde til efteråret med alle/de fleste detaljer og endeligt til vinter med åbning af tilmelding når vi har systemet på plads og med alle informationer.
Mvh arrangørgruppen