Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

17 jun 2020 09:23

Møde 16/6-16-2020 på Skinderholm, Arrangørgruppen m.fl.

Nu med referat vedhæftet

* Den korte version er, at der er MEGET plads på Skinderholm!
* Vi laver nogle ændringer i pladsfordelingen og i programmet. Kim Broholm (skala), Hans Jørgen Kristensen (kunsflyvning) snakker med Stephan Wiese (helikoptor) om at tilpasse så alle bedømmelsesklasserne får mere tid/mere luft på 2 spots i vestenden af svæveflyvepladsen. Programmet tilpasses også. Info kommer snarest.
* Ankomst torsdag eftermiddag/aften med fælles briefing 20/5-2021 kl 21:00. Konkurrencerne starter fredag morgen på deres spots.
* Vi slutter lidt tidligere mandag/2. pinsedag end i den oprindelig plan/udkast - over middag - , så alle kan få pakket ordentligt sammen og komme hjem og putte efter 4 dejlige forsommerdage i det midtjyske. Vi har bestilt sol, sommervejr og svag vind fra vest, og vi afventer en ordrebekræftelse fra vejrguderne :D
* Vi har adgang til 2 hangarer. 1 til flyopbevaring - der bliver nok lidt trængsel men også meget at kigge på. 1 til samling, spisning, fællesspisning m.m. Opbevaring på eget ansvar.
* Der bliver adgang til at lade, men der bliver også trængsel om stikkene. En tromle + fordeler vil nok være godt at have med.
* Flere klasse vil også indbyde internationale piloter, så andelen af udenlandske piloter bliver større end oprindelig planlagt. Festen bliver bare større!
* Vi kommer til at tilbyde 2 campingpladsstandarder. Rustik (uden strøm) og Glamping (med strøm) :D Forskellig pris.
Det bliver sikkert Ruben Sonne der bliver primos-motor på opsætning af strøm, men han vil helt sikkert gerne have hjælp til både opsætning tors 20/5 og nedtagning søndag 24/5 - anybody?? ;)
* Startgebyr:
- Der bliver et fælles startgebyr (evt. fællesomkostninger, T-shirt, WSAT-model (?) til fælleskonkurrence, fællesspisning). Tilmelding og betaling på forhånd (min 1 måned før)
- Et særligt gebyr til de konkurrencer der har særlige øko. behov der skal dækkes (præmier, dommere m.m.)
- campingebyr Tilmelding og betaling på forhånd (min 1 måned før) - (dog kontant på stedet for CL)
* Udover T-shirten, der er med i fælledstartgebyret, bliver der også mulighed for at forhåndsbestille (og betale) andet beklædning (flere T-shirts, jakke og cap) samt andet (paraply, ...). Vi håber også at vi kan lave salg på stedet til publikum, men det kræver at nogle vil tage den tjans?
* Der bliver mulighed for at bestille take-away fra Dropzone, der sikkert også levere mad til fællesspisning. Der er også pizzaria og bager i Sunds m.m.
* Herning Svæveflyveklub vil nok kører rundt med en golfvogn med is vand m.m. Måske laver de en bar/grill-halløj? Måske salg af øl/vand/vin??
* Morgenmad/frokost??
* Camping + parkering + hangarer + samling kommer til at foregå med Herning Svæveflyveklubs arealer som centrum.
* Hvis man bare vil være en del af festen og fællesskabet uden at flyve med i konkurrencer, er man selvfølgelig også velkommen til at nøjes med fællesgebyret og camping, og blot hygge med os andre :D . Det bliver sikkert også en tjans du også kan hjælpe med :D
* Vi synes at 3 er et rimeligt minimumsdeltagertal for at vi kan give en konkurrenceklasse et spot i afviklingsplanen. Hvis man kun er én eller 2 kan vi godt finde plads til at man viser sin klasse.

Når referatet er renskrevet og planerne ændret lægger vi dem op her.

Det bliver fedt!!

Næste punkt er, at de konkurrencegrupper der ikke er blevet informeret direkte endnu, får mere info når de mødes. Enten af deres repræsentant i arrangørgruppen eller ved at de henvender sig til en i gruppen.
Arrangørgruppen mødes igen i sept/okt, evt. online inden da hvis der er behov. Ellers kommunikation via mail og diskussion offentlig på forum.
Alle kan selvfølgelig komme med input, men der allerede ting der snart falder på plads eller snart bliver låst. Og der er forskellige hensyn der skal tages. Både til hinanden og til visionen for fællesstævnet.
Vi forventer at vi kan indbyde til efteråret med alle/de fleste detaljer og endeligt til vinter med åbning af tilmelding når vi har systemet på plads og med alle informationer.

Mvh arrangørgruppen
Vedhæftede filer
Referat MODEL AIR GAMES 2021 møde 16. juni 2020.pdf
(368.43 KiB) Downloadet 202 gange
Senest rettet af Erik Dahl 02 aug 2020 16:45, rettet i alt 4 gange.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

17 jun 2020 23:17

Det bliver så fedt!!
Godt arbejde, jeg ville ønske jeg kunne gøre mere, men kan desværre kun tilbyde remote support fra Belgien!

Blot en tanke, vi (F2D, CL-combat) har en nogle folk som kommer fra udlandet, og nok en del fra øst europa.
Jeg tvivler på disse vil have interesse i ret meget af det vi laver fælles, de kommer for at flyve World cup, ikke deltage i Dansk MDK fællesskab.

Hvis der er fælles deltager gebyr, hvor man bliver "på lagt" en t-shirt, fælles spisning osv kunne det ske at skræmme nogle væk, som blot ønsker at flyve konkurrence og ellers holder sig for sig selv.
Jeg ved der var en del (negativ) snak sidste år hvor man i Italien havde valgt at pålægge folk en ekstra udgift i "tilmeldingen" for at give dem T-shirts, fælles spisning og kuponer til vand/snacks. Det er ikke alle som bryder sig om disser services - ønsker man at tilbyde dem er det nok smartest som "til købs service". Det gør det muligt at sammensætte sit "tilmeldings gebyr" som man ønsker.

Lidt ekstra bogholderrig til gengæld stor fleksibilitet hvor ingen føler sig snydt eller på-duttet noget.

Andre modeller/løsninger kan sikkert opnå det samme, blot lidt at tænke over.

Er der tank om junior tilmelding/spise gebyr?
Kunne man overveje at tilbyde de hjælpere/dommere som kommer at spise gratis?

Glæder mig!!!

/André
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

18 jun 2020 08:12

Hej André,
Tak for input på distancen.

Mht. dommere der spiser gratis, så er der jo ikke noget der er gratis som sådan ;) . Men vi aftalte, at hvis en klasse har særlige omkostninger, så lægges den omkostning i den konkurrenceklasses særlige deltagergebyr. Ligesom streamere i F2D og evt brændstof i CL?

Juniorer har vi ikke snakket om endnu, men en god ide i mine øjne.

Mht. til det fælles kontra "jeg passer mig selv og vil kun betale for det jeg selv bruger", skal jeg lige summe og snakke før jeg kan skrive hvad vi gør?
Men ...
Min erfaring er, at der tit er folk der vil have arrangører til at lave om på noget for at de vil komme til et stævne, eller bare have det lavet om? Min erfaring er desværre også at det også er de mest ultimative? Jeg har desværre sommetider føjet dem og lavet om på et stævne for at tækkes dem i sofaen, og så blev de væk alligevel?! Umiddelbart synes jeg at vi skal prøve det af som vi er kommet frem til og se hvordan det går?
Ekstra bogholderi og ekstra opgaver skal jo som regel laves af nogle hoveder og hænder ;).

Men måske er der et Columbusæg der holder godt fast i at vi laver 4 fælles dage + andet??

Vi har jo aftalt en fælles start torsdag aften og en fælles præmieoverrækkelse mandag, dog med forskellige præmier som udgangspunkt; måske nogle med de samme præmier hvis det flasker sig? ;)
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles DM - så mange klasser som muligt (+ork)

02 sep 2020 15:09

Så er det september og vi er kommet noget længere. Axel og jeg har mødtes med Herning kommune og er ved at finpudse ansøgning. Axel, Ruben, Rasmus, Tobias og jeg har mødtes et par gange online og finpudset div. oplæg. Den samlede arrangementsgruppe holder et onlinemøde mandag d. 7/9 og jeg har vedhæftet dagsordenen så alle kan se hvilken retning vi har. Dagsordenen erstattes af et referat efter mødet. Dette er IKKE en offentlig invitation til at deltage :D

Nu med referat
Vedhæftede filer
referat møde 7. sept 2020, 20-22, online MODEL AIR GAMES 2021.pdf
(625.97 KiB) Downloadet 174 gange
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles konkurrence 2021 - så mange klasser som muligt (+ork)

26 okt 2020 17:12

Der sker noget løbende.

1) Herning kommune har bevilget os 75.000,- til Model Air Games 2021. Vi regner med at tilskuddet følger med ved en evt. udskydelse?

2) Vi er ved at lande på et forslag til et trøjedesign der har opfyldt ret mange menneskers input. Se forslaget på billedet. :D

Mange arrangementer hænger i en tynd tråd. Mange udskydes eller aflyses alt efter Coronasituationen. Sådan er det selvfølgelig også med vores fremtidige arrangement. Vi skal både være modig og se om vi kan lave noget sammen, men vi skal også være forsigtige og undgå at skabe unødig risiko. En balancegang. I forbindelse med ansøgningen til Herning kommune skulle vi lave planer for gennemførelsen. Det blev til, at hvis vi må forsamles 500 personer, kan vi gennemfører arrangementet, men uden tilskuere. Hvis vi må forsamles "skarpt" under 500 må vi udskyde. Ved 1000 kan vi gennemfører og have tilskuere.

Deadline:
15/11
har alle konkurrencegrene sendt deres infoønsker til den fælles tilmelding, så vi kan lave en tilmeldingsformular.
Vedhæftede filer
Modelflyvning_Danmark_T-shirt_26-10-20.jpg
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles konkurrence 2021 - så mange klasser som muligt (+ork)

24 nov 2020 20:49

Vi planlægger stadig og der kommer en rammeindbydelse i MFN 1/2021 i starten af februar. Der kommer også en mere uddybende indbydelse på MDK web med tilmeldingsformular i starten af januar.
1/3-2021 har vi sat som deadline for at beslutte at fortsætte eller ej i forhold til at gennemføre i 2021 eller udsætte? Der er jo mange usikkerheder, og her i slutningen af november 2020 er det svært at spå om situationen i slutningen af februar 2021.

Se klasser her - opdateret:
viewtopic.php?f=78&t=105454#p529065
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles konkurrence 2021 - så mange klasser som muligt (+ork)

21 dec 2020 11:16

I morgen er det 1 år siden at jeg sad i en autocamper i NZ og skrev det indledende indlæg. Heldigvis blev det ikke ved tanken og mange af jer tog jeres del af stafetten. Når vi er flere til at løfte i flok, bliver ideer til virkelighed! :D
Her omkring jul har stævnelederne for de deltagende klasser testet tilmeldingsformularen og givet feedback så den endelig tilmeldingsformular har de rigtige oplysninger.

28/12 holder vi online møde i den lille arrangementsgruppe. Derefter laver vi det sidste "invitationsarbejde" og sender ud før nytår.
=> tilmelding UDEN betaling inden 28/2-2021
12/1 holder vi info møde online i den store arrangementsgruppe
28/2 tilmeldingsfrist
1/3 Vi beslutter om vi kører videre eller ej, giver besked til de tilmeldte og via facebook m.m.
2/3-15/3 betaling af tilmeldingsgebyr iflg. den mail man får retur når man tilmelder sig - hvis vi kører videre i 2021


Lidt mere uddybende:

Model Air Games 2021, 21-24/5
Stævnet bliver i pinsen 2021 - fredag 21/5 - mandag 24/5. Vi starter dog med fællesbriefing torsdag d. 20/5 kl 21:00. Fredag 21/5 om morgenen starter konkurrencerne på forskellige steder på og omkring Skinderholm. Mandag d. 24/5 kl 13-14 holder vi fælles præmieoverrækkelse og siger farvel :D

Organisationen er delt i 2:
En lille arrangementsgruppe på 5: Rasmus Kempf, Tobias Sonne, Ruben Sonne, Axel Handrup og Erik Dahl Christensen
En større gruppe med repræsentanter for de konkurrenceklasser der deltager. Se dette indlæg: viewtopic.php?f=78&t=105454#p529065. De vil helt sikkert gerne have DIN hjælp med det praktiske når konkurrence skal planlægges, afvikles og der skal ryddes op :D

Covid -19 og planlægning
På trods af Covid-19 fortsætter vi planlægningen for at kunne afholde Model Air Games hvis det bliver muligt. Vi er dog ikke blinde for de udfordringer der kan komme. I den store arrangementsgruppe har vi derfor aftalt, at stævnet kan afholdes, hvis vi i pinsen 2021 kan forvente at vi kan forsamles 500 mennesker. Som det ser ud nu er det et stort tal? Vi tager bestik af situationen 1/3 og beslutter om vi kører videre eller udsætter til 2022.

Invitation til nytår
Derfor vil vi også udsende invitationer omkring nytår til konkurrencekoordinatorene i den store arrangementsgruppe: viewtopic.php?f=78&t=105454#p529065. De sender den videre til alle deres piloter via mail.

Invitationen kommer også i MFN 1/2021 i starten af februar. Model Air Games er også i MDK's kalender.

Vi lægger info på web: https://www.modelflyvningdanmark.dk/spo ... air-games/
(vi er ved at bygge siden op, så vent venligst med at tilmelde dig, før invitation kommer på div. facebooksider og via mail fra grenenes repræsentant i arrangementsgruppen)

Vi lægger også invitationer på div. facebooksider/grupper i DK og de relevante i Norge og Sverige, samt selvfølgelig MDK's facbookside.

På vegne af arrangementsgruppen

Inspiration fra Kevin Botherway der står til venstre, Joe Wurts til højre. Begge med hustruer.
Vedhæftede filer
ModelAirGames2021.png
Hawkes Bay Model Air Games.png
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles konkurrence 2021 - så mange klasser som muligt (+ork)

28 dec 2020 16:27

Invitation til Model Air Games 2021 i Danmark 21-24/5-2021 på Skinderholm, Herning

4 dage med vekslende modelflyvekonkurrencer i de fleste modelflyveklasser!

Se invitation, program, tilmelding og detaljer på webside:

https://www.modelflyvningdanmark.dk/spo ... air-games/

Tilmelding efter 3. januar.

Der kan komme ændringer i detailprogrammet, men der er fælles briefing torsdag d. 20/5 kl 21:00 og fælles præmieoverrækkelse mandag 25/5 kl 13-14:00.

Covid-19
Vi ved godt at det er usikre tider med Covid-19, men læs invitationen på web om hvordan vi forholder os praktisk til tilmelding og endelig beslutning 1/3 om at gennemfører eller ej?
- Tilmelding inden 28/2.
- Besked om beslutning kommer 1/3.
- Endelig betaling mellem 2/3 og 15/3 hvis vi gennemfører.

Det er følgende klasser:
F1-ABQS/P30, F2-ABCD/Weatherman, F3-ABCFK, IMAC, F5-BJ, F9 og Rookie fra WSAT

Der er World Cup i F1ABQ, F2ABCD og F9
Vi invitere nordiske deltagere i F3A, IMAC og F5J.

Spørgsmål sendes til: modelairgames@gmail.com

Mvh Arrangørgruppen
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1706
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Fælles konkurrence 2021 - så mange klasser som muligt (+ork)

16 feb 2021 17:28

Husk at melde jer til Model Air Games 2021 inden 28/2!

https://www.modelflyvningdanmark.dk/spo ... air-games/

Ingen betaling før 2/3-15/3, da vi først mandag 1/3 afgør om vi kan gennemfører - vi er håbløse optimister, men 1/3 skal vi nok være realistiske :D
Senest rettet af Erik Dahl 24 feb 2021 18:53, rettet i alt 1 gang.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Ole F3a kristensen
Indlæg: 48
Tilmeldt: 20 mar 2017 10:43
Kontakt:

Re: Fælles konkurrence 2021 - så mange klasser som muligt (+ork)

24 feb 2021 05:51

Kunne i ikke opdatere listen, så hver gruppe evt. kan se hvilke personer vi skal have fat i, for at få så mange tilmeldinger som muligt?

Vh Ole
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7