Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1705
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Elite- og landsholdssamling 2021

10 jan 2021 17:06

Lørdag d. 9/1 afholdt vi den 5. Elite- og landsholdssamling og første gang online.

Vi havde 3 større emner på programmet, sammen med et par mindre med information:

1) Gruppesamtaler om hvad man skal træne for at blive bedre. Det kan virke som noget vi har snakket om før, men det slå mig alligevel, at samtaler alligevel bliver nye. Det er jo nok fordi deltagerne bliver klogerer af at snakke om emnet igen og med nye mennesker hver gang :D

2) Jan Hansen fortalte levende om udviklingsarbejdet med Spline 2020 - F3B som han, John Villum og Niels Sørensen har lavet. Her dagen efter samlingen ved jeg fra deres Facebookside, at de har åbnet vingeformene, lavet efterarbejde og har givet formene voks 1. gang. Hvis jeg kender John ret, så vare det ikke længe før det poper en eller flere vinger ud næsten flyveklare!

3) Kenneth Dreyer fra Mentaform.dk fortalte os om hvad mentaltræning er og hvad det kan gøre for en konkurrencepilot
80% af en præstation er afhængig af pilotens mentale tilstand og evne til at styre sine tanker.

Målet med mentaltræning er at blive stærkere mentalt. At blive bedre til at styre tanker og følelser når behovet opstår. Og det gør det!
Mentaltræning kan også forberede dig til din træning, så din flyvetræning gør dig bedre hurtigere.
I konkurrencer, er bedre og dygtigere, det der gør at du får flere point end tidligere.

Det kræver at man træner mentalt, ligesom man skal træne at flyve sit fly.
Man bliver bedre mentalt ved at træne psyken.
Ingen har lært at flyve ved at hører et foredrag. :)
Ingen er blevet stærkere mentalt ved at hører et foredrag. :)

Vi hørte kort om:
a) mentorprojektet: viewtopic.php?f=78&t=106507
b) Model Air Games 2021 - hvis det kan lade sig gøre: https://www.modelflyvningdanmark.dk/spo ... air-games/
https://www.modelflyvningdanmark.dk/spo ... air-games/

Evalueringen stod Christian for, og sammenfatningen har jeg vedhæftet her, sammen med programmet, så andre også kan se hvad vi lavede :D

På gensyn 15-16. januar 2022

Erik Dahl Christensen, Sportschef
Vedhæftede filer
Evaluering.pdf
(28.72 KiB) Downloadet 107 gange
Elite- og landsholdssamling 2021 folder.docx
(646.07 KiB) Downloadet 104 gange
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!