Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
torben p j
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 11 jan 2002 20:28
Kontakt:

1 klasse .....samle sæt.... det

26 aug 2014 23:09

1 klasse .....samle sæt.... det tager 8timer og byg den...

F3A Pilot.
 
henrik nørrelykke97
Indlæg: 236
Tilmeldt: 22 feb 2009 20:30
Kontakt:

Tillykke med den lille ny! Ser

27 aug 2014 18:51

Tillykke med den lille ny!

Ser fandme godt ud.

Vi ses.'
Henrik
 
Betelgeuze
Emnestarter
Indlæg: 259
Tilmeldt: 19 dec 2004 19:24
Kontakt:

27 aug 2014 21:41

og her er så vægtene på skruerne.....:)
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 639 gange
Eggert
Airfieldchef for Bastrup
 
Betelgeuze
Emnestarter
Indlæg: 259
Tilmeldt: 19 dec 2004 19:24
Kontakt:

27 aug 2014 21:47

Well, altså, alle dele af fliegeren har været på min fine vægt ! Det ser ikke dårligt ud ! Radiogrej er valgt og ses her .....
Og så glemte jeg modtager accu på 50 gram , doh !
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 639 gange
Eggert
Airfieldchef for Bastrup
 
Betelgeuze
Emnestarter
Indlæg: 259
Tilmeldt: 19 dec 2004 19:24
Kontakt:

27 aug 2014 21:52

Og check lige detaljen med sideror .......tophængslet med lille kul-pind og halehjul er nederste leje for sideror.
Jaroslav er bare dygtig .....:)
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 639 gange
Eggert
Airfieldchef for Bastrup
 
Betelgeuze
Emnestarter
Indlæg: 259
Tilmeldt: 19 dec 2004 19:24
Kontakt:

27 aug 2014 21:54

Og resten af vejeriet ......
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 639 gange
Eggert
Airfieldchef for Bastrup
 
ClausT
Indlæg: 5529
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

og her er så vægtene

27 aug 2014 22:13

og her er så vægtene på skruerne.....:)

Takker, kan se at en håndfuld kvalitets skruer vejer mere end en komplet F3A :)

Flot at plan halvdele vejer ens, gætter på at tyngdepunktet i hver halvdel også er ens..

Lækre servoer, har du prøvet dem før (undskyld hvis alle flyver med dem.. følger ikke altid med), eller er de også nyt land for dig?
 
Muunk
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 29 okt 2009 20:34
Kontakt:

Hvordan påvirker den topvinge flyveegenskaberne?

27 aug 2014 22:27

Hvordan påvirker den topvinge flyveegenskaberne? - går selvfølgelig ud fra at den flyver bedre, men på hvilken måde?
 
Mikkel
Indlæg: 278
Tilmeldt: 03 jan 2004 23:38
Kontakt:

M 14 kommer naturligvis med

28 aug 2014 15:34

M 14 kommer naturligvis med til Falcon, ikke sandt..
Oj.. jeg har meget at spørge om. (De skruer der, er de lavet af noget sort hul materiale for at holde den vægt?)
MVH
Mikkel Frank
RC Falcon
 
Betelgeuze
Emnestarter
Indlæg: 259
Tilmeldt: 19 dec 2004 19:24
Kontakt:

Ja, servoerne er lidt kendte

28 aug 2014 21:43

Ja, servoerne er lidt kendte og lidt ukendte. 173 modellen er nu highvoltage motor og endnu mere trækkraft! Dem jeg har brugt hidtil på højderorene er 153 også med børsteløs, men kun til 6 volt. Dem kender jeg vel så :). 3170 er ny også hv og børsteløs, men om den er præcis nok ved jeg ikke. De ryger på krængerorene og så må vi se. 9157 til sideroret er bare fordi sådan een har jeg ,træk 30 kg.

Hvorfor topvinge ? Tja, det er jo moden .....og så er der ulemper og fordele ved næsten alle "modeting". Den åbenlyse fordel er stærkt forøget luft modstand, som giver langsommere flyvning både vandret og lodret. Langsommere giver mere tid til at styre i. Kendt fra dobbeltdækkere :D.
Så er der den mere tricky virkning. Ved højkant flyvning sørger den store topvinge for at luften ikke "drejer rundt fra underside af kroppen til overside af kroppen" og bidrager altså indirekte til at liftet fra kroppen bliver større end uden en topvinge. Som en konsekvens heraf bliver også sideroret mere kraftfuldt.
Bagdelene kan summeres med at trimning er vanskelig, og der kan opstå spændende effekter med voldsomt træk mod canopy, når der flyves højkantsflyvning eller lodret ned. Så skal fogsvansen i brug for at rette noget radikalt :rolleyes:
Eggert
Airfieldchef for Bastrup