Alle danske modelpiloters forum

 
LARSR
Emnestarter
Indlæg: 64
Tilmeldt: 02 maj 2002 20:15
Kontakt:

Futaba 18SZ - Timer og tale?

09 jan 2022 19:39

Hej

Jeg har et spørgsmål i forhold til min Futaba 18SZ.

Jeg er i stand til at min senderen til at give mig input via tale fra mine telemetri-enheder. Eksempelvis højde og vario!

Jeg kunne godt tænke mig at få læst min timere op, eksempelvis hvert minut eller via en vippekontakt. Det er især med i forhold til min svæver, at det ville være rart. Når jeg flyver dæmper sendere efter noget tid, lyset i displayet (for at spare strøm). Det gør at jeg skal aktivere skærmen for at få lyset tilbage så jeg kan aflæse tiden, mens jeg flyver.

Jeg kunne godt tænke mig at få det læst op per timer. Det kunne eventuelt styres via en kontakt, så når jeg vipper den får jeg læst tiden op.

Kan det lade sig gøre med Futaba 18SZ? Jeg synes at jeg har læst manualen en del gange efter hånden og bruger mange funktioner i senderen, men kan ikke finde ud af hvordan man gør. Det undrer mig, hvis at hvis det ikke kan lade sig gøre, da jeg kan forestille mange svævepiloter har behovet.

På forhånd tak....
Lars Rasmussen
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Re: Futaba 18SZ - Timer og tale?

09 jan 2022 20:17

Hej Lars
Mener ikke den kan, læse tiden op!
men der jo 2 timere, jeg bruger den ene til tid på totalflyvningstid fra start til landing, ser aldrig på display
under flyvning!
Men kontakt Thomas måske kan han hjælpe!
memberlist.php?mode=viewprofile&u=1283
Mvh.
Arvid
 
toms
Indlæg: 180
Tilmeldt: 05 aug 2004 23:30
Kontakt:

Re: Futaba 18SZ - Timer og tale?

09 jan 2022 20:33

Hej Lars,

Det kan den godt. Både jævnligt, og med nedtælling ved 20, 10, 9,8,7,6,5,4,3,2,1 sekunder.

Men, udenfor 20 sekunder, oplæses tiden kun 1 gang i minuttet. Men det er vel også okay. Oplæsningen er ikke overdrevet, og derfor er der heller ingen switch til at tænde/slukke for talen.

I timer-menuen kan du vælge "SPEECH" og "CONSTANT".

Billede

-Thomas
Mere telemetri.. http://www.rcsense.com"
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Re: Futaba 18SZ - Timer og tale?

09 jan 2022 20:55

Tak Thomas
Åh ja og selvfølgelig også op
Mvh.
Arvid
 
LARSR
Emnestarter
Indlæg: 64
Tilmeldt: 02 maj 2002 20:15
Kontakt:

Re: Futaba 18SZ - Timer og tale?

10 jan 2022 17:18

Hej

Kanon. Tak for det. Jeg benytter også to timere. En til total flyvetid og en til motortid. Oplæsning per minut er perfekt.

Tak for svarene.

Mvh
Lars
Lars Rasmussen