Alle danske modelpiloters forum

 
cnp74
Emnestarter
Indlæg: 230
Tilmeldt: 07 feb 2010 19:32
Kontakt:

phoenix sim spørgsmål

08 dec 2012 14:34

 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Normalt bruger man indstillingerne i

08 dec 2012 17:35

Normalt bruger man indstillingerne i simulatoren, men de kan ændres efter smag og behag. Der er MANGE parametre man kan lege med at ændre på.

Det kan dog godt lade sig gøre at benytte indstillingerne i senderen f. eks dual-rate og expo. Man skal så bare alligevel ind og pille i de forskellige indstillinger i simulatoren. Ellers vil programmet bruge et mix af senderens og simulatorens indstillinger, og det bliver noget rod.
"
" H-Kontrollant
 
psindrup
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 25 nov 2007 12:29
Kontakt:

Det kan man godt. Jeg har

08 dec 2012 18:02

Det kan man godt.

Jeg har valgt at lade være med at pille i programmet, også så sætte de forskellige ting op i senderen, så man også kan lære af det.

Jeg har selvfølgelig en "model" der hedder Phoenix, på senderen og der foretager jeg justeringerne. Man kan f.eks. tydeligt mærke på simulatoren når man ændrer på expo og dual-rate.

Keep simming. ;)

Peter
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."
 
tfj
Indlæg: 2922
Tilmeldt: 10 aug 2006 22:16
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

I senderen har jeg valgt

08 dec 2012 18:56

I senderen har jeg valgt en helikopter med 45graders swash (også kaldet 1 servo) og resat modellen. Phoenix wizarden ordner resten, og det er ligegyldigt hvilken af mine 3 spektrum sendere jeg bruger da de opfører sig ens.
Hvis der er noget som skal justeres, gør jeg det på modellen i simulatoren. Jeg plejer bare at slå advanced governor til, så jeg kan få tre forskellige headspeeds at vælge imellem (norm, idleup 1 og idleup 2). Og så ikke mere.
Nå jo, jeg har indstillet to switche på senderen så de giver 20% expo på rul og kræng. De er som regel slået til. Det er de også på de helikoptere jeg flyver udendørs med.
Hvis man har fiddlet med senderen, kan phoenix måske ikke finde ud af at kalibrere, hvis man får brug for det senere.
mvh. torben
oy3546