Alle danske modelpiloters forum

 
King Cong
Emnestarter
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 apr 2015 21:51
Kontakt:

Phoenix 5.0 - helikopter kan ikke "hover"

18 apr 2015 00:07

Godaften kære medpiloter - jeg håber i måske kan hjælpe mig med et problem.. Ligemeget hvad jeg gør så flyver min helikopter enten ikke eller også så flyver den for fuld skrald.. Det kan slet ikke stå stille i luften og jeg kan på ingen måde lande hvis den først er kommet i luften.

Jeg har en DX6 sender som er 1 uge gammel og jeg har prøvet både at have den på helicopter settings og på acro.. Intet hjælper - hvad gør jeg?

God fredag :)
 
Brugeravatar
tns
Indlæg: 86
Tilmeldt: 06 maj 2013 13:22
Geografisk sted: Græse
Kontakt:

Hvor meget helikopter-erfaring har du?

18 apr 2015 06:56

Hvor meget helikopter-erfaring har du? Hvis det er dit allerførste forsøg med at flyve, så kan det godt være at du "bare" skal øve dig. Hvis du derimod allerede kan flyve, så er det nok nogle instillinger i senderen der skal kigges på. Men vi skal først kende udgangspunktet ;)
 
Brugeravatar
RasmusH
Indlæg: 3851
Tilmeldt: 29 jun 2006 08:45
Kontakt:

Har du sat phoenix op,

18 apr 2015 07:47

Har du sat phoenix op, og kalibreret den?
A & H Certifikat.
A & H Kontrollant.
" Nakskov modelhelikopter klub
" ( www.nmhk.dk" )

Heli-Blog : dkhelimadness.blogspot.dk/" & facebook.com/DkHeliMadness"
 
King Cong
Emnestarter
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 apr 2015 21:51
Kontakt:

Jeg har en Blade 120

18 apr 2015 10:42

Jeg har en Blade 120 SR som jeg fint kan flyve og lande med - er på ingen måde rutineret men enten letter helikopteren for fuld smadder eller også så slukker den bare.. Det er utroligt underligt - jeg har kalibreret den flere gange og den flyver helt fint med fly, der kan jeg sagtens styre throttle op og ned og lande
 
Brugeravatar
RasmusH
Indlæg: 3851
Tilmeldt: 29 jun 2006 08:45
Kontakt:

Hvordan ser indput ud hvis

18 apr 2015 11:14

Hvordan ser indput ud hvis du går ind under indstillinger, og der hvor man kan indstille hvor/hvad hver pind skal gøre. Står det rigtigt der?
A & H Certifikat.

A & H Kontrollant.

" Nakskov modelhelikopter klub
" ( www.nmhk.dk" )



Heli-Blog : dkhelimadness.blogspot.dk/" & facebook.com/DkHeliMadness"
 
Brugeravatar
black_117
Indlæg: 3573
Tilmeldt: 17 maj 2008 10:05
Kontakt:

Din sender SKAL være sat

28 apr 2015 09:26

Din sender SKAL være sat op til helikopter. Uanset om du flyver fly eller Heli i Phoenix. Så skal den kalibreres så du kan se at din pitch kanal følger gassen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Martin Black
20 87 85 22
black_117 (a) youmail.dk

Danmarks nye hobbyhandler
 
Brugeravatar
Hannibal
Indlæg: 277
Tilmeldt: 29 jun 2009 16:26
Kontakt:

28 apr 2015 16:19

[QUOTE=black_117;672244]Din sender SKAL være sat op til helikopter. Uanset om du flyver fly eller Heli i Phoenix. Så skal den kalibreres så du kan se at din pitch kanal følger gassen





Sent from my iPhone using Tapatalk[/QUOTE]



Det er ikke nødvendig at bruge heli-opsætning på sender for at flyve helikopter i Phoenix.

Jeg bruger standart opsætning til fly og flyver alle model men disse indstillinger.
Vedhæftede filer
Phoenix.jpg
Phoenix.jpg (92.24 KiB) Vist 3104 gange
Jørgen H. Nielsen
Odense Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Brugsvejledningen til min Phoenix simulator,

29 apr 2015 11:12

Brugsvejledningen til min Phoenix simulator, siger at senderen skal stå til helikopter mode med "single servo /90 degrees".
Altså uden noget CCPM mix.
"
" H-Kontrollant
 
LarsBob
Indlæg: 108
Tilmeldt: 22 maj 2015 00:41
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Brugsvejledningen til min Phoenix simulator,

26 maj 2015 22:50

Brugsvejledningen til min Phoenix simulator, siger at senderen skal stå til helikopter mode med "single servo /90 degrees".
Altså uden noget CCPM mix.


Jeg "sloges" med det samme i weekenden og efter et par timers kamp fandt jeg løsningen på problemet :-)
Min Phoenix kom med posten lørdag over frokost, så al begyndelse er svær :rolleyes:
Fandt phoenix 5 til kun 779,- kr efter ret lang søgning, det kan dårligt betale sig at købe den på ebay...... da prisen ofte er højere end herhjemme, især når port kommer til.

DX6 har ikke en single servo/90 mode og vælger man derfor den nærliggende "3 Servo 90 degrees" (eller noget i den stil), så får man det problem der beskrives. Vælg i stedet normal.

Under kalibrering / test er det vigtigt at de forskellige kanaler bevæger sig uafhængigt af hinanden (bortset fra picth).

De vejledninger jeg har fundet indtil videre var ikke imponerende, ej heller heli og drone profiler til DX6 fra spektrums hjemmeside virkede særlig godt. :confused:

Jeg har ud over min phoenix investeret i en Blade 200 SRX (hvor servo gear desværre er ret sårbare), samt en Nano QX 3D Drone (som er rigtig sjov). :D

Men med tålmodighed og en masse youtube, syntes jeg at jeg er kommet godt igang, både panic knap og de forskellige modes + Low, Med og High Rates + Trottle cut.
Dette skal jeg dog have overført til min Phoenix opsætning, når jeg igen har en smule tid.

P.S.: Det er ud fra hukommelsen da jeg ikke har min fjernbetjening her, Jeg vil godt forsøge at lave en mere udførlig DX 6 (V 2), vejledning, hvis det stadig driller.

Mange RC hilsner

Newbee (Lars) :rolleyes:
 
Brugeravatar
Breitenstein
Indlæg: 1149
Tilmeldt: 08 jun 2004 11:31
Kontakt:

Det Spektrum kalder "normal" i

27 maj 2015 14:44

Det Spektrum kalder "normal" i swash indstilling, er netop "single servo/ 90 Degrees". ;):):)
"

" H-Kontrollant