Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Fotodokumentation?

09 aug 2018 17:08

I anledning af Skala DM 2018 har jeg et spørgsmål angående fotodokumentation.

I reglerne står der:

Det er nødvendigt med mindst tre fotografier eller trykte reproduktioner af prototypen ... De hovedfotos skal foreligge i tre eksemplarer. Det andet og tredje eksemplar må gerne være i fotokopi.

Hvad nu hvis der kun forefindes digitale billeder online?

I mit konkrete eksempel er modellen bla. bygget ud fra et billede fra Imperial War Museum: https://www.iwm.org.uk/collections/item/object/205126945 som jeg anser for en pålidelig kilde. Det er godt nok et fotografi, men jeg står jo ikke konkret med det i hånden som "fotografi eller trykt reproduktion" - og hvis jeg printer det, så må det nærmest falde i kategorien "fotokopi", hvilket åbenbart ikke er godt nok.

Spørgsmål: vil en udskrift af et online fotografi i god teknisk kvalitet, fra en pålidelig kilde, med angivelse af original URL og kilde, kunne godkendes som fotodokumentation, såfremt billede udskrives på en printer?

På forhånd tak, Jørn Wildt
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
Asger Michelsen
Indlæg: 385
Tilmeldt: 02 jan 2002 14:13
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: Fotodokumentation?

09 aug 2018 18:12

Dem må du godt bruge der skal være mindst  3 billeder og de farever der er på dem er gældende i dumation  
Mvh. Asger Michelsen
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Fotodokumentation?

09 aug 2018 18:40

Tak for info.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
Asger Michelsen
Indlæg: 385
Tilmeldt: 02 jan 2002 14:13
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: Fotodokumentation?

11 aug 2018 13:01

Hej Jørgen
Jeg kom lige i tanke om om at du ved at du skal have en treplants tegning i størelse 3a med og at der ska være et sæt til hver dommer
Mvh. Asger Michelsen

 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Fotodokumentation?

11 aug 2018 16:53

Tak, jeg ved godt der skal være treplanstegninger, men jeg har ikke set at det skal være størrelse 3A - altså en dobbelt A4 side? Det er bare at zoome tegningen ind (ud? whatever .. )
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.