Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej Malm tillykke med dit

24 apr 2010 10:09

Hej Malm

tillykke med dit Jetiudstyr, det kan du sikkert få meget glæde af. Jeg kunne godt forestille mig, at du kunne finde på at købe en modtager og et sendermudul også, så du kan få oplysningerne "instant" :)

Jeg er lidt spændt på at høre, hvad du synes om den nye motor, umiddelbart synes jeg den virker lidt underdimentioneret til det fly.
Held og lykke med testen idag!

mvh Bent
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

26 apr 2010 20:38

Ja, jeg ved godt det er lavet før, men jeg måtte lige prøve det: piloten er blevet levende, han kan give gas og aktivere kræng-og højderor. Det ser nu ret sejt ud, mangler lige noget sort afdækning af servoerne, så prøver jeg at lave et lille filmklip.

Bent
Vedhæftede filer
IMG_0663.jpg
IMG_0663.jpg (155.14 KiB) Vist 2163 gange
 
Brugeravatar
pe_dellen
Indlæg: 446
Tilmeldt: 19 jan 2005 17:01
Kontakt:

Ha ha ha Bent -

26 apr 2010 23:18

Ha ha ha Bent - nu må du altså se at komme en tur ud i klubben, den Pawnee skal vi da se :)

Så skal du også få lov at se noget FPV flyvning :cool:


Hilsen Gert
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Ha ha ha Bent -

27 apr 2010 09:09

Ha ha ha Bent - nu må du altså se at komme en tur ud i klubben, den Pawnee skal vi da se :)

Så skal du også få lov at se noget FPV flyvning :cool:


Hilsen Gert


Hej Gert!

ja, lad os mødes en dag snart, men frist mig nu ikke over evne med det der FPV :)

Her er lige et videoklip:
her

hilsen Bent
 
Brugeravatar
pe_dellen
Indlæg: 446
Tilmeldt: 19 jan 2005 17:01
Kontakt:

Hej Bent Jeg lover dig

27 apr 2010 15:30

Hej Bent

Jeg lover dig - efter du har prøvet at have videobriller på og set hvilken fantastisk oplevelse det er at se det hele fra oven, så har du pludselig fundet en ny måde at bruge penge på :rolleyes:

Hilsen Gert
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

Hej Bent Jeg lover dig

27 apr 2010 21:35

Hej Bent

Jeg lover dig - efter du har prøvet at have videobriller på og set hvilken fantastisk oplevelse det er at se det hele fra oven, så har du pludselig fundet en ny måde at bruge penge på :rolleyes:

Hilsen Gert


Ja det er helt rigtigt Gert, og ligeså vanedannende som humlesaft, så behøver han jo bare at invitere piloten en tur i guiliotinen, montere et camera på 2 servoer i stedet for pilotens hovede, og så står han jo med den mest pragtfulde FPV flyver. ;)
Husk video til os andre Bent. :D
God vind til jer.
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

28 apr 2010 18:29

Hej
under en landing idag med Pawnee`en fik piloten tilsyneladende pludseligt spasmer i hø arm, og det kombineret med vindstød af 15 m/s , bevirkede en noget hård landing. Flyet tog banen ret hårdt med kun det ene hjul hvorved stellet (som ikke sad HELT lige under bugen) blev mast op gennem bunden i den ene side. Udfræsningen til stellet er så dyb, at der kun er lidt materiale tilbage, så hvis stellet er lidt forskudt til den ene side kan det gå galt.
Har nu forstærket, dels indeni, dels i udfræsningen.

Morale: understellet ( som var uskadt!) må ikke være forskudt til en af siderne.
Piloten har iøvrigt forlangt nye skånetidsbestemmelser :)

mvh Bent
Vedhæftede filer
IMG_0673.jpg
IMG_0673.jpg (70.68 KiB) Vist 2168 gange
IMG_0672.jpg
IMG_0672.jpg (143.66 KiB) Vist 2168 gange
IMG_0671.jpg
IMG_0671.jpg (93.28 KiB) Vist 2168 gange
IMG_0669.jpg
IMG_0669.jpg (135.88 KiB) Vist 2168 gange
 
Malm
Indlæg: 99
Tilmeldt: 03 jul 2005 16:02
Kontakt:

Hej Malm .. Jeg er

07 maj 2010 17:24

Hej Malm

..
Jeg er lidt spændt på at høre, hvad du synes om den nye motor, umiddelbart synes jeg den virker lidt underdimentioneret til det fly.
Held og lykke med testen idag!

mvh Bent


Hej Bent,

Jeg er glad for at høre at der ikke sket noget slemt med din Pawnee :o
Dyret kan være tvær at hive ned i hård vind og det har da også givet både Kim og jeg sved på panden.

Både Kim og jeg er vendt tilbage fra Pandrup med begge vore fly intakte.
Til skala-cuben nåede vi vindstød oppe nær de 15 m/s og en middelvind på nær de 8. I de forhold vil jeg medgive dig at det kan virke som om den er lettere undermotoriseret til opgaven men ved normale forhold flyver den med passende skalahastighed. Med den valgte opsætning har jeg flyve tider omkring de 8 minutter ved et forbrug på 3/5 af kapaciteten så jeg kan nok ikke udskifte et en større motor uden jeg risikere ikke at kunne flyve et komplet program. Med andre ord lader det sig lige gøre. Alternativt skal jeg over i noget med en 3000-4000mA 2p5s men jeg har ikke meget forstand på det der med parallelle forbindelser i en flyver.

-
Jeg elsker de stille øjeblikke - ligefør stormen kommer

-Malm
 
Brugeravatar
Bent Larsen
Emnestarter
Indlæg: 996
Tilmeldt: 15 feb 2005 18:13
Kontakt:

Hej Malm Det var da

08 maj 2010 21:00

Hej Malm

Det var da godt at I "overlevede" i Pandrup (-:

Umiddelbart synes jeg, at det er noget kort flyvetid du har hvis du flyver med 5S 5000 mAh. Hvilken propel bruger du, og kender du det maximale ampereforbrug under flyvning?

mvh Bent
 
Claus Thanner
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20 jul 2010 14:33
Kontakt:

Hej, Tak for mange glimrende og

20 jul 2010 15:27

Hej,

Tak for mange glimrende og interessante informationer, links og billeder herinde. :)

Jeg har laest hele traeden igennem, men kan ikke umiddelbart finde ledetraede til nogle billeder af Pawnee's fra Odense, Beldringe, baserede "X"- Thanner - Fly.

Lykkedes det for nogen af jer at fremskaffe billeder fra nogle af disse?

Mvh
Claus