Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

16 okt 2013 23:16

Endnu et
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 1283 gange
 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

16 okt 2013 23:18

Og så lige det sidste
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 1283 gange
 
CarstenD
Indlæg: 157
Tilmeldt: 10 dec 2007 10:29
Kontakt:

En ægte skalanørd. Dejligt :)

17 okt 2013 08:45

En ægte skalanørd. Dejligt :)

Carsten Danielsen
EFK87
 
Rosbjørn
Indlæg: 746
Tilmeldt: 14 sep 2006 21:24
Kontakt:

Det ser godt ud boie.

19 okt 2013 09:52

Det ser godt ud boie. Sig lige til når i Har prøvet den type lim der. Den ville jeg gerne hører feed back på. Samt et link.
MVH Rosbjørn
 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

29 okt 2013 20:56

Så kom kassen. Fy for en skefuld der er mange stumper.

Alle stansedele er tjekket og der mangler intet. Jeg må på nuværende tidspunkt sige at jeg er ikke imponeret over stansningernes og træets kvalitet. Det kan højest nå vurderingen "ok". Og jeg kommer nok til at udskifte noget af træet.

Men det kan ikke tage glæden for at komme igang fra mig.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 1283 gange
 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

06 nov 2013 13:19

Så er byggeriet startet. Selve konstruktionen er egentligt god nok. Men jeg må bare sige at kvaliteten af dette byggesæt, er noget af det ringeste jeg nogensinde har haft fingrene i. Det der skulle være en ret linie på tegningen, svinger op til en mm på op til en meters spænd. De dele som skulle være "pre cut" er dårligt stanset ud. Og endnu værre passer slet ikke med tegningen. Feks er slidsen til haleplanet 11 mm for kort. Kvaliteten af træet er også helt ude i skoven. Noget er hårdt som sten, uden at det tjener noget formål der hvor det skal bruges.

Et plus er dog den meget detaljerede byggevejledning. Mange gode tip og billeder.

Men men. Jeg er stadig glad for at jeg har købt denne model. Den skulle nemlig flyve som en drøm og se ganske godt ud i luften af en semiskala model at være.

Byggesættet kostede mig lidt under 4000,- DKK. Og det mener jeg bestemt ikke det er værd. Havde jeg vidst at kvaliteten var som den var, havde jeg nok punget lidt mere ud, og købt et kit fra Arizona models.

Men jeg synes faktisk at det er lidt ærgeligt. For Balsa USA har et stort udvalg af flotte WW1 modeller i kvart og tredjedels skala. De er designet til at flyve godt, se rimeligt forbilledelige ud i luften, og ganske enkle at bygge. Og der er ikke så meget andet at vælge imellem hvis man gerne vil have lige præcis det.

Om jeg vil fraråde folk at købe disse byggesæt. Bestemt ikke. Men vær klar over at du må være skeptisk under byggeprocessen.

More to follow.....
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (67.19 KiB) Vist 1283 gange
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

se5a

06 nov 2013 13:54

se5a

ja det er sjovt at lave scala selv om denne ikke var så stor :D
micu:)
Vedhæftede filer
inertiea ll 021.jpg
inertiea ll 021.jpg (143.67 KiB) Vist 1283 gange
inertiea ll 020.jpg
inertiea ll 020.jpg (144.19 KiB) Vist 1283 gange
inertiea ll 019.jpg
inertiea ll 019.jpg (152.65 KiB) Vist 1283 gange
inertiea ll 018.jpg
inertiea ll 018.jpg (144.72 KiB) Vist 1283 gange
inertiea ll 017.jpg
inertiea ll 017.jpg (141.99 KiB) Vist 1283 gange
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Hej Boie Jeg havde den

06 nov 2013 14:04

Hej Boie

Jeg havde den tro at Balsa USA havde ry for at lave gode byggesæt, det er i værtfald det som de skriver meget i Tyskland og særlig forhandler som har disse byggesæt roser dem til skyerne, men jeg ved i værtfald at byggesættet som er lige om hjørnet til mig fra Tonni Clark plejer at være super dupper byggesæt, og hvis der er noget som ikke er eller mangler noget ringer man bare og for det enten byttet eller nyt tilsendt. Havde du muligheden for at klage over kvaliteten til forhandleren for at få de ting som ikke er i orden refunderet med nye dele m.m.
 
Brugeravatar
boie
Emnestarter
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Hej Boie Jeg havde den

06 nov 2013 18:35

Hej Boie

Jeg havde den tro at Balsa USA havde ry for at lave gode byggesæt, det er i værtfald det som de skriver meget i Tyskland og særlig forhandler som har disse byggesæt roser dem til skyerne, men jeg ved i værtfald at byggesættet som er lige om hjørnet til mig fra Tonni Clark plejer at være super dupper byggesæt, og hvis der er noget som ikke er eller mangler noget ringer man bare og for det enten byttet eller nyt tilsendt. Havde du muligheden for at klage over kvaliteten til forhandleren for at få de ting som ikke er i orden refunderet med nye dele m.m.


Jeg havde hørt lidt af hvert om BUSA. Men egentligt flest der var meget positive. Så jeg var overrasket over at kvaliteten var så ringe. Jeg kender til een der byggede Nieuporten i kvart skala. Og hvis han bare havde fulgt tegningen ville den ene undervinge have været en hel tomme for kort ift den anden. Sådan noget må bare ikke ske. Det skulle vist være korrigeret fra BUSA iøvrigt.

Jeg har ikke klaget til producenten, da jeg først ser disse ting efter jeg har udstanset delene og påbegyndt arbejdet. Men jeg tror jeg sender dem en mail når jeg er lidt længere i processen.
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Ja jeg ville nok allerede

06 nov 2013 18:50

Ja jeg ville nok allerede sende dem en mail i dag hvis det var mig. det kunne være at hvis man allerede følger op på tingende fra ground zero af at de vil give en slags kompensation for dine lejligheder ved at finde fejl på fejl og erstatte din ting enten på den ene eller anden måde. De er jo heller ikke ret interesseret i at få deres navn lagt ud på nette om en dårlig leverandør, det ser man nogen gange hvor de skrive til en og næsten give et nyt byggesæt eller noget andet for at det ikke kommer for mange dårlige ting omkring deres produkter. Men det var bare min ide. Men held og lykke med byggeriet bliver meget interessant at følge til vejen ende.