Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
pweichel
Emnestarter
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 05 jun 2005 22:30
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Hej Thomas, Hvad skrev Eddie?

13 sep 2014 11:14

Hej Thomas,

Hvad skrev Eddie? 😉



Men mit andet spørgsmål kan man stille op i klubskala klassen (begynder) med sådan en ?

Kan jo bringes til at ligne en pup meget.





Sent from my ...... ?
Mvh Peter Weichel
E-mail: peter (a) weichels.dk


 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2211
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

Eddie skrev at den skal

13 sep 2014 12:26

Eddie skrev at den skal smørlandes. Sæt den på hovedhjulene, prøv ikke at lave trepunktslandinger.
 
Brugeravatar
pweichel
Emnestarter
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 05 jun 2005 22:30
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Tak Thomas, Nu kan jeg godt

13 sep 2014 14:37

Tak Thomas,

Nu kan jeg godt læse Eddies indlæg, virkede ikke på den skod Windows Phone jeg har fået på arbejde :mad:

Tak for input :)
Mvh Peter Weichel
E-mail: peter (a) weichels.dk


 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Eddie skrev at den skal

13 sep 2014 15:55

Eddie skrev at den skal smørlandes. Sæt den på hovedhjulene, prøv ikke at lave trepunktslandinger.



Nemlig-Det kan man hvis man kan flyve:p
Min gamle fløjtemarie på 180cm, skulle også landes sådan, og så er der ingen problemer med at den vælter om på ryggen:rolleyes:
FPV pilot :D
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

PUPPERS og dobbelers

14 sep 2014 01:45

PUPPERS og dobbelers

:rolleyes:
Jah det er rigtigt at de skal styres lige til de står stilld, og er lidt vakkelvorne.
jeg blev go' til at lande den på simulatoren, og et kan da godt ærgre mig lidt
at jeg var for doven til at samle og skille den, for den var nok sjov at flyve...
Men sådan er det bare,,,
DER var jo mange fly der fløj med stjernemotor.....
MEN der var kun få hvor den drejede med propellen rundt, og krumtap akslen sad fast i flyet... det var den gyro kraft der tog røven på piloterne, under landingen.
Men det er flotte og skønnd modeller.
Og de ser godt ud på himlen.
:)
J.O.P.
 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2211
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

Der var ikke mange radialmotorer

14 sep 2014 08:37

Der var ikke mange radialmotorer der ikke var roterende på det tidspunkt. Ofte blev de genanvendt fra nedskudte fly, så de "skiftede side"!
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

STJERNE motorer...

14 sep 2014 14:43

STJERNE motorer...

:rolleyes:
Det var jo kun et få tal af stjernemotorer der derjede rundt... HELE MOTOREN
langt de fleste var fast monterede, og det var kun krumtap axlen og stempler og plejlstænger der bevægede sig.
Det gør jo en stor forskel mht. GYROkraft.
Hvis nogen har prøvet at holde et cykelhjul som drejer rundt, og prøver at dreje axlen rundt, så mærker man nogle store kræfter.
Den gyro kraft har været KÆMPE stor når en hel stjerne motor, med cylindre og det hele løb rundt, i stedet for krumtappen ...
Propellen er mærkbar nok...
Problemet ses jo i høj grad i Helikoptorer,
Derfor havde Sopwitch Camel det gyro problem, som tog røven på piloterne og slog dem ihjell ved landing.:eek::(
J.O.P.
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Boering Stearman...

14 sep 2014 14:59

Boering Stearman...

:D
NÅR MAN SER PÅ DEN CAMEL...
så har den kedelige militær farver, og er egentligt ikke noget kønt syn...
Hvis man ser en Boeing Stearman, Gul og Blå, flotte farver, som ser rigtigt godt ud på himlen, og som flyver og lander betydeligt bedre,
så var det måske en bedre ide.
Jeg har en gang oplevet der rigtige Stearman, lande hvor vi var svæveflyvere, i full size, der landede der en Stearman og overnattede...
og vi var flere som sov ved den i soveposer...
Det var en fed oplevelse.
Jeg kan desværre ikke lide militær farver, de er kedelige og humør løse.
Jeg har da også en MUSTANG som er NEON ORANGE.....
DEN kan man se på himlen...
Det er jo ikke smart at male et fly i camoflage farver, så man ikke kan se den,
og så prøve at flyve sen visuelt med RC...
HI HI HI
:rolleyes:
J.O.P.
 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2211
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

Fint nok, men kan du

14 sep 2014 15:25

Fint nok, men kan du ikke fortælle mig hvilke fly der brugte en "almindelig" radial motor under WWI?
Fokker E-serien, Dr-1, E.V/D.8 brugte roterende, faktisk tror jeg kun det var D.VII af Fokkers kendte designs der brugte noget andet, en rækkemotor.
Sopwith Pup, Snipe, 1-1/2 Strutter, Triplane og Camel brugte roterende.
Nieuport fra 11 til 28 brugte roterende.
Airco D.H.2 brugte gæt selv
Avro 504 brugte gæt selv

Når jeg tænker efter kan jeg faktisk ikke komme efter EN eneste model der brugte en "stationær" radialmotor. Jeg siger ikke at de ikke blev brugt under WWI, men jeg kan bare ikke komme efter nogen i min iver efter at irettesætte dig:) - prove me wrong!

Mvh
Thomas Pedersen
 
Brugeravatar
boie
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

:rolleyes: Det var jo kun et

22 sep 2014 22:58

:rolleyes:
Det var jo kun et få tal af stjernemotorer der derjede rundt... HELE MOTOREN
langt de fleste var fast monterede, og det var kun krumtap axlen og stempler og plejlstænger der bevægede sig.
Det gør jo en stor forskel mht. GYROkraft.
Hvis nogen har prøvet at holde et cykelhjul som drejer rundt, og prøver at dreje axlen rundt, så mærker man nogle store kræfter.
Den gyro kraft har været KÆMPE stor når en hel stjerne motor, med cylindre og det hele løb rundt, i stedet for krumtappen ...
Propellen er mærkbar nok...
Problemet ses jo i høj grad i Helikoptorer,
Derfor havde Sopwitch Camel det gyro problem, som tog røven på piloterne og slog dem ihjell ved landing.:eek::(


Fint nok at du vil dele, men jeg synes det er lidt synd at diske op med så forkerte "fakta". Man kan lære så utroligt meget ved at læse på forum. Men de her påstande om at de fleste stjernemotorer var ikke roterende er altså ikke rigtigt. Du har helt ret mht cykelhjulet. Og at det forklarede nogen af de lumske tendenser for nogle af flytyperne fra WW1. Men feks Sopwith Pup have også en roterende motor. Og den blev kendt som et meget godmodigt og tilgivende fly. Så den holder ikke for alle typer.