Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Rvj
Emnestarter
Indlæg: 178
Tilmeldt: 11 maj 2004 19:20
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Re: Byggetråd - PBY 6a str.1:6

30 dec 2022 15:06

Hej igen alle.

Nu ser det jo lovende ud, mht. forøgelsen af vægtgrænsen for stormodeller. Så jeg har planer om at 'modificerer' lidt på Cat'en.

Mine planer, som de ser ud nu, er :
- Flytte højderors-servoerne tilbage i højdeplanet (for at lette samlingen af flyet).
- Lave efterdæmpere til motorerne (original-potterne laver lige lovligt meget larm).
- (Endelig) få lavet motorcowlene.
- Måske endda få pontonerne til at virke (gøre den klar til at kunne lette fra og lande på vand).

Men én ting er planer/ønsker/idéer/intentioner, en anden er hvad jeg rent faktisk får lavet (du ved... energien... 'få fingeren ud... osv.). Så ved at 'offentliggøre' dette, kan jeg måske presse mig selv lidt, til endelig at få det gjort (eller i hvert fald noget af det).

'Hun' kan jo flyve som hun er nu (og flyver som drømt om - stille og roligt, uden 'tilbøjeligheder'), så det er lidt svært, at skulle 'grounde' hende, mens jeg 'opererer'.

Godt nytår alle sammen. Vi ses forhåbentligt på div. flyvepladser i 2023.
Hilsen René V. Kock-Jensen
Medlem af Mfk-Falken

"Vær mod andre, som de skal være mod dig"
 
Brugeravatar
Rvj
Emnestarter
Indlæg: 178
Tilmeldt: 11 maj 2004 19:20
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Re: Byggetråd - PBY 6a str.1:6

03 jan 2023 09:54

Jeg har nu fået fjernet mekaniken i højderoret (på billedet ligger mekaniken løst), og afmonteret de tilhørende servoer i det sindrige servo-arrangement i næsen.

Det næste bliver at lime servo-holdere i højderoret, og trække servo-ledninger igennem hele flykroppen.
Vedhæftede filer
20230102_165822.jpg
20230102_175106.jpg
20230102_174903.jpg
20230102_173203.jpg
Hilsen René V. Kock-Jensen
Medlem af Mfk-Falken

"Vær mod andre, som de skal være mod dig"
 
Brugeravatar
Rvj
Emnestarter
Indlæg: 178
Tilmeldt: 11 maj 2004 19:20
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Re: Byggetråd - PBY 6a str.1:6

03 jan 2023 09:57

Siderors-servoen forbliver monteret i næsen (selvom vægtgrænsen nu ikke er et problem, for Cat'en, behøver jeg jo ikke at 'fråse' med vægten). Den bliver ikke berørt ved samling af halen, men kan sidde fastmonteret hele tiden...
Hilsen René V. Kock-Jensen
Medlem af Mfk-Falken

"Vær mod andre, som de skal være mod dig"