Desværre ikke i 'klar til modtager' version, og jeg var kæk nok til at melde mig til at bygge servoer i, hvilket køberen helt sikkert er glad for
Yoda er designet af Joe Wurts, oprindeligt i DLG version, og her med små ændringer i en elektro version.
Forventet startvægt lige omkring de 300 gram, men lad os se.
Den kan sikkert samles på en aften hvis man har prøvet det før, men her bliver der gået lidt mere roligt til opgaven.
Montering i kroppen er gennemtænkt, en færdig enhed til montering af servoer, vingestik og modtager, lige til at slide ind og fastgøre med 4 skruer.
Det passer, endda lidt for godt, så der skal lige tages et par tiendedele her og der før det hele kan komme på plads.
Designet forudsætter en flad 8 kanals modtager der vist ikke er på mode mere, så jeg blev udstyret med en 6 og en 8 kanals modtager for at se hvad der passede bedst.
'Aktuel' 8 kanals modtager kræver at man giver køb på den integrerede ballast skakt og ligner mest af alt en 40 fod container der absolut ikke er plads til.
6 kanals modtager kan præcist være der, så alt er godt, bortset fra at dette er en 4 klap vinge, plus højde/sideror og motor... giver stadig 7.
Y kabel til flaps er en mulighed, men øv ikke at kunne trimme dem individuelt.
Heldigvis har modtageren udover 6 direkte servoudgange også en SBUS udgang, der via passende converter kan drive så mange servoer du har lyst til.
Converter fylder en del, men mest til stik, ud med dem og lod ledninger direkte på, så kan sideror køres via denne og modtager har så højderor forbundet i den bagudvendte udgang.
Forrest på modtager er der 5 udtag, passer fint med motor i midten og så flap/kræng i hhv højre/venstre side.
To be continued