Jeg fik monteret det forreste udvendige styrespant, malertape på kroppen og så montering med varmelim.
Har også støbt en form af den del af snuden der kappes af, skulle gerne blive basis for spinnerkappen efterfølgende.
Har fået nogenlunde styr på at støbe spinnerkapper, ikke perfekte, men da de skal have en byge grå maling efterfølgende er de "good enough" som SuperfastMatt siger.
Skabelonen til vævet er faktisk rimelig simpel, find en skabelon til et kræmmerhus, så er du på sporet. En næsten halvcirkel med en let udskæring i centrum (snuden af spinneren), så er det faktisk til at have med at gøre og relativt let at få ned i formen.
Nå, ikke så meget snak, skæreskabelon er monteret på kroppen, spinnerkapper bliver ok, altså tid til at skære snuden af.
Indtil nu har jeg ikke skåret i selve flyet, men det skal jo gøres.
Jeg skar ikke helt tæt til, der skal stadig fjernes 2-3mm, men det gøres bedst og lettest efterfølgende.
Motorspant slebet ned på undersiden og så punktlimet med 5 minutters epoxy med bomuldsfnulder i.
Efter hærdning et sidste check af positionen, OK, og så fuldlimning med 'Blå Araldit' med lidt kul/bomuld i.
Står nu til hærdning på radiatoren, giver 30-35 grader i temperatur = helt sikkert hærdet i morgen.
Udover det, har jeg også fået bestilt en lang liste af småting der er på vej til de overfyldte pakkeshops, skulle gerne kunne holde mig beskæftiget og produktiv i den snarlige juleferie.