Et beslag med m4 gevind til montering af 'kuglen' blev lavet på øjemål (bortset fra gevindet).
Faktisk tilstræbes en ru overflade så der er mere overflade for limen at hæfte på og i.
Akkuplader skåret af en 2mm plade købt på svævemessen i 2018, passede lige i længden til to plader.
Det er jo det dejlige ved 'grund' materialer, de har ingen udløbsdato, så slå til når du ser dem i rette kvalitet og pris

Låsen fra Torcman blev valgt, i denne situation er den ergonomisk lettest at betjene, man tager fat om akkupakker og trykker i midten af låsen, så er de fri.
Loxx 'kaleche knappen' skal man løfte op for at den udløser, kan også være fint, men i denne specifikke installation er det bøvlet ifht. Torcman låsen.
Nu da jeg skulle til at røre lidt epoxy fik jeg også lagt kul-strømpe på siden af understels spanterne.
Har ventet med dette da jeg ikke vidste om det vil være i vejen for andre ting, men nu var det tid.
Kul 'strømpe' er rigtigt godt til at forstærke denne limning mellem krop og spant, fibrene vil ligge i 30-45-60 grader på selve samlingen.
Nok ikke helt nødvendigt, men har brugt det med succes før (hvor det var nødvendigt), så en hurtig operation nu, i stedet for en bøvlet limning senere.