Så voldsom ser den da ikke ud, vel omkring 1 grad? (1mm pr 54mm som jeg lige husker det).
Når de anbefaler det vil jeg også starte i den konfiguration, incl. det tyngdepunkt de angiver.
Hvis du har et 'klassisk' svævesetup der er lidt næsetungt og dermed har en del 'højderor' trimmet ind, vil det stige voldsomt når du sætter farten op, og fart skal der nok komme.. så det giver formentlig et mere harmonisk setup, og kan meget vel også være et mere optimalt setup rent svævemæssigt, set mange gange før at der skal korrigeres på den indstøbte vinkel.
Forudsat man har plads og tid, kræver det ikke meget mere end en tommestok for at måle på vinklerne.. klods modellen op på et bord, mål til forkant/bagkant på vinge og haleplan.. tegn det på et styk papir og få sat nogle vinkler på. Var dokumenteret i Brian's ASH-31 byggetråd, men de billeder er gået til ved forum konvertering.
Den hurtige/dovne måde er med en af de vinkelmålere man kan købe (eller bygge selv nu om dage.. endnu et projekt
eller lav en opsats og brug den vinkelmåler du har I lommen (aka en debiltelefon).