Tiden har været noget knap, så det er ikke blevet til meget den seneste tid. Fik dog noget tid i denne uge så der er kommet lidt skred i tingene.
Motoren hænger kun i 4 skruer i motorfundamentet og det kan godt give lidt problemer f.eks. ved landinger. Jeg har derfor lavet en understøtning af motoren så den er mere stabil ved slag.
Tekdyse til Flymate er sat i.
Havde modellen på CG Scale til et byggemøde og den viste at modellen faktisk er næsetung selvom driv- og modtagerbatterier lå langt tilbage, og det går jo ikke. Har derfor lavet en lille anordning der sættes ind bag ved landingshjulet så modtager batterierne kan komme et stykke bag ved tyngepunktet. Og det har hjulpet, om det er nok kan jeg først se når alt er bygget færdigt.
Der fulgte nogle batteri plader med modellen, men synes ikke de var brede nok til batterierne så der blev lige skåret nogle nye og lidt bredere. Batterierne passer noget bedre på dem.
Når modellen er samlet kan man ikke rigtigt komme til modtagerbatterierne så der blev produceret en stikforbindelse så de kan lades uden at skulle have dem ud af modellen. Betyder ikke så meget hjemme, men på en god hel dag på pladsen skal det være nemt at lade.
Og så er Central Box placeret så den er nem at komme til.
Lille detajle, men lækkert at producenten har slebet hele forkroppen indvendigt, ikke noget mere irriterende end at støde på fiber 'strittere' når man lige skal montere noget.
Fik lidt tid i gårsdagens varme og fik sat modtagere og rc-switch på plads. Desuden blev batteri montering fikset. Anordning til modtager batteri sidder fint. Ville dog være ked af at lime den fast for så kan det ikke ændres senere hvis der skulle opstå et behov. Det skal der lige tænkes lidt over. Der laves forbindelse mellem regulator og batterier. Planen er lagt der skal bare loddes lidt. Og så skal alle servobrønddæksler fikseres. Det begynder snart at nærme sig.
I min SB-14 har jeg også modtager akku (og drivakku) bag understellet på en ramme tilsvarende din. Rammen er fikseret i længderetningen med en skrue (del af understellet), og for at akkuerne ikke kan hoppe op og ned har jeg skudt en skumkile ind, så sidder de fint i spænd og kan ikke gå nogle steder. Skummet er den let flexible type der tit er brugt i emballage af halvtunge ting, det kan komprimeres lidt uden at deformere = det holder spændet.
Nu er det snart ved at være tid der skal ske noget på flyvepladsen. Batteritilslutning til regulator er på plads. Motor kører den rigtige vej rundt. Ramme til modtager batterier er skruet fast til understel og skumklods holder den nede bagtil. Radio er bippet ind og udslag er checket. Diverse telemetri er checket, eneste problem er at der ikke kommer nogen telemetri fra regulatotr, men det kan jeg leve med pt. Flyvefaser er også på plads. CG scale er autokalibreret med en kendt model, min gode gamle Twinstar, nå nej den er jo ny efter at Anders fløj den gamle ned ;) CG ligger lige over de 134 fra forkant der er maks. anbvefalet og vægten er lige under 9,4 kg. Det skal selvfølgelig lige checkes helt præcist, men det håber jeg at få lidt hjælp med.