Alle danske modelpiloters forum

 
Rasmussen
Emnestarter
Indlæg: 365
Tilmeldt: 21 feb 2014 18:58
Kontakt:

Graupner Filou

16 jan 2024 20:58

Er i gang med et nostalgi projekt.
Midt i tresserne havde jeg sparet sammen til et Graupner Filou byggesæt. Den var kun udstyret til een kanal (sideror). Radio havde jeg ikke men hobby forhandleren havde 
et brugt Webra Pico som han selv havde forsøgt sig med. Min skole kammerat og jeg forsøgte en del gange at højstarte den og det gik som det gjorde den gang. Af og til til kom den i tophøjde (40-50 meter) men lige så tit var det hjem og reparere. Op til flere gange ville den ikke ned igen ,men steg faktisk og det var mine første oplevelser med termik. :D :lol:
Der var gang i temmelig meget og modellen lå i mange år med småskader. Ved flere flytninger blev den dømt til skrot, men af een eller anden grund røg den aldrig ud.

Nu her i november skulle min højre skulder hovedrepareres ( alt for megen chuck flyvning mm.) så der var forbud mod større projekter. Op på loftet og hente den gamle Filou, "den kunne vel nok renoveres". Den var efter de mange år, ringere end forventet (den er også kun 57 år gammel)  det endte med at kun kroppen er tilbage af den originale. 
Den får nu den rigtige farve +højderor. Om den kommer i luften til foråret ved jeg ikke men pyt, det har været hyggeligt at renovere den efter alle disse år. 
Tegningerne, byggevejledning mm. havde jeg gemt, man smider jo ik´ noget ud.
Vedhæftede filer
IMG_5466[1].JPG
IMG_5465[1].JPG