Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
kempf
Emnestarter
Indlæg: 588
Tilmeldt: 26 sep 2010 18:14
Geografisk sted: Ejstrupholm, midtjylland
Kontakt:

Nye fly i stalden

26 maj 2019 16:44

Halløjsa

Da jeg solgte ud af mine dlg’er tidligere pga mindrer aktivitet fra min side.

Min situation ændrede sig dog lige pludselig og konkurrence flyvning skulle tages op igen.
Derfor jeg pludselig tvunget til at købe 2 nye DLG
(Dårlig undskyldning) ville nogle sige. Jeg vil derimod sige Glædelig storebededag, juhuu

Valget blev allerførst 1 CX5 som Streamteam byggede helt færdig til mig, dovenskab, så den var RTF.
Men da jeg så skulle hente den i Polen til en worldcup/Eurutour stod jeg m et dilemma, Laurynas som står i spidsen for StreamTeam som bygger CX5 havde 3 ekstra byggesæt med og så er der jo kun 1 ting at gøre, Hjælpe ham af med en mere det er jo synd for ham hvis han intet sælger og ikke jan betale husleje :-).

Den Gule som er RTF vejer auw 219,88 gram og er med standard vinge, let krop og lette haler.
Den pinke er standard hele vejen igennem og ender på 230-235 gram ca.

Der vil muligvis tilkomme en let vinge til den gule og vægten vil derefter ende på ca 200 gram auw. Kun for at prøve dette, den vil formentlig ikke give mere flyvetid pga laverer kastehøjde osv. Men set skal prøves.

De er/ bliver bestykket m 4 stk kstx08v5 servoer pr fly, 2 i vingen til krængror og 2 i kroppen til side og højderor,
Modtageren er en Frsky g-xr6 på 2,6 gram
600 mah batteri fra turnigy nanotec ( rigtig god erfaring med og har brugt dem de sidste 3år)
Zepsus Magnetkontakt.

Disse 2 fly skal supplerer mine 2 NXT som har en del ar på krop og sjæl men flyver kun bedrer siden de forlod fabrikken :-).
Vedhæftede filer
286D9738-DB46-44D8-BEE9-E4DFD1BC93E7.jpeg
CB266747-6733-44E8-8BA7-AB4BA074EFAB.jpeg
smid din svæver og nyd det
( a er helt tosset med dlg )
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nye fly i stalden

26 maj 2019 17:13

Det er da en upgrade, der vil noget...

Senior må stramme sig an!

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King