Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Stensboel
Emnestarter
Indlæg: 576
Tilmeldt: 27 nov 2001 20:54
Geografisk sted: Aalborg SV
Kontakt:

elastik

11 okt 2018 09:15

Hej derude i det danske land. jeg har en stor dejligt højvinget flyver på 4 meter i spænd. mit problem er landingstellet som er affjedret via elastikker, men de mørner jo. hvad kan jeg gøre istedet for. ja. jeg kan bruge fjedre. men jeg aner jo ikke noget om hvor stærke de skal være osv. er der nogle retningslinier for det
" For at kunne beholde denne sjove, hyggelige og fede hobby fremover, er vi NØD til at fremme kendskabet til §1 i MDK's formålsparagraffer:
" På landsplan at fremme modelflyvesporten og skaffe foreningens medlemmer de bedst mulige vilkår til at dyrke deres interesse.

" Sæt samme tekst på din signatur hvis du er enig.
 
ClausT
Indlæg: 5512
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: elastik

11 okt 2018 22:56

O-ringe kan benyttes, de er ikke alle uv-bestandige, men kan vel findes hvis man leder lidt.

Jeg har god erfaring med elastikreb, købes i metermål og kan dermed let tilpasses til opgaven. Hvor uv-bestandigt det er skal jeg ikke sige, har det indkapslet.  
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: elastik

12 okt 2018 11:36

Hej.
Hvis du nogenlunde ved hvor meget dine elastikker giver sig ved landing, kunne du prøve at belaste dem med en digital kuffertvægt, så får du et fingerpeg om hvilken type trækfjeder du skal erstatte elastikkerne med..
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.