Alle danske modelpiloters forum

 
LARSR
Emnestarter
Indlæg: 64
Tilmeldt: 02 maj 2002 20:15
Kontakt:

Montering af servo-kabel i krydshale

10 aug 2022 20:31

Hej

Jeg har netop modtager min Valenta Mini Twister (En F3F/F3B-agtig model). Jeg har bestilt den med krydshale, da jeg synes det er smart ved transport da man kan fjerne højderoret.

Højderoret er monteret med et pendel-system. Jeg har tidligere haft svævere, hvor der en form for L-formet bevægelig del som drejede i hjørnet og med trækstangen monteret nederste i L-et-

På min Mini Twister ser det lidt anderledes ud og jeg er kommet i tvivl om hvordan det skal monteres. Jeg har vedhæftet en række billeder for at vise problemstillingen. Jeg har også taget et billede af de rorhorn/balllinks som medfølger.

Skal man montere det sorte ball-link på den nederste del af L-pianotråden så det peger vandret ud mod vingen og derefter sætte et rorhorn på trækkablet og koble det til hullet i ball-linket.

Jeg håber at ovenstående giver mening med hjælp fra billederne.

Gode råd modtages.

På forhånd tak

Mini Twister 00001.jpg


Mini Twister 00002.jpg


Mini Twister 00003.jpg


Mini Twister 00004.jpg


Mini Twister 00005.jpg
Lars Rasmussen
 
ClausT
Indlæg: 5529
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: Montering af servo-kabel i krydshale

10 aug 2022 21:21

Hej Lars,
Umiddelbar tanke da jeg så de første billeder 'servoen skal monteres direkte i halefinnen'.

Hvorfor så monteringsplade til to servoer og tilhørende bowden kabler/hardware?
Mit gæt er at det bliver standard monteret, uanset om det er v-hale eller krydshale.

Kan ikke lige finde en byggetråd på en krydshale, så skriv til Valenta og hør om det er korrekt antaget at højderorsservo skal placeres i halen.
Vedhæftede filer
Mini Twister 00002.jpg
 
LARSR
Emnestarter
Indlæg: 64
Tilmeldt: 02 maj 2002 20:15
Kontakt:

Re: Montering af servo-kabel i krydshale

12 aug 2022 16:23

Hej Claus

Tak for det.Det giver god mening. Jeg har slet ikke tænkt på det, da det medfølgende servobræt er lagt ud til to servoer og der er to kabler sat i.

Jeg har ikke haft mulighed for at tjekke det endnu, men jeg er spændt på om min KST X12 508-servo kan være der.

Med venlig hilsen
Lars
Lars Rasmussen