Forståelse for teorien bag Engine Offset samt Right Thrust Angle.
Jeg har nu læst hvad jeg kan finde om emnet på engelsk, men forstår det stadig ikke helt. Det er ikke en praktisk motor montering jeg ønsker kun teorien bag.
For at forstå det ser jeg det hele fra Cockpittet, og motoren er placeret foran på maskinen, og drejer højre rundt. Der er _ikke_ foretaget kompensation på fly modellen, hvilket gør at motoren skal placeres og hældes så den foretager kompensationen.
1)
Skal motoren flyttes fra center linjen, eller skal motoren monteres i center linjen og vinkles (ned og til højre) eller både flyttes og hældes?
Når ovenstående er på plads har jeg udvidet opgaven med følgende:
2)
Vi antager at afstanden fra bagsiden af propellen og til montagestedet på fronter af maskinen er 10 cm.
Vi antager at motorbeslaget som monteres på fronten er 60mm langt og 40mm højt.
Vi ønsker 2 grader Engine Offset, samt 3 grader Right Thrust Angle.
Kom gerne med noget teori og beregninger...