Alle danske modelpiloters forum

 
Susse1958
Emnestarter
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 jan 2022 10:57
Kontakt:

Gode råd ønskes

07 jan 2022 11:59

Kære medlemmer

Håber dette opslag er ok.

Min mand, som er død for et par år siden var ivrig model bygger (fly), og et helt værelse er fyldt med div. Fly, bygge materialer, maskiner mv. 
Da huset nu skal sælges/tømmes, vil jeg høre jer, hvordan tingene bedst kommer videre - kunne det være salg vi denne side, eller måske nogle kom forbi og gav et bud. Ligeledes er der rigtig mange model flyveblade (også mange år tilbage), kan disse også sælges ? Alt står som nyt og bedste kvalitet.

Gode råd ønskes 

Hilsen 
Susanne Perch-Nielsen
 
Brugeravatar
JornWildt
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Gode råd ønskes

07 jan 2022 13:33

Hej Susanne

Du er jo desværre ikke den første i den situation. Jeg har tidligere oplevet at der blev lavet en auktion over tingene i den lokale modelflyveklub (hvis han da var medlem af sådan en) - eller at de blev foræret til klubben, som så kunne bruge dem i deres undervisning og/eller værksted.

Det er også fint at sælge flyene samlet eller enkeltvis her på forum eller invitere folk til at komme og se på dem efter først til mølle princippet (men læg billeder op først, så man ikke render forgæves) - du kan se de tidligere annoncer for at få et indtryk af hvordan det foregår. Der er også en Facebook gruppe eller flere for salg af brugt modelflyvegrej. Husk at skrive hvor grejet står henne og om det kan sendes (og hvem der betaler for det).

Det er altid en trist sag, især hvis der lagt en masse hjerte og energi i at bygge flyene selv.

Mvh Jørn
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
mikkel frederiksen
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 12 sep 2007 20:34
Kontakt:

Re: Gode råd ønskes

07 jan 2022 13:44

Hej Susanne,
Jeg har sendt en privat besked til dig.
Vh. Mikkel
Smeden
Når folk omkommer ved ulykker inden for luftfarten,skyldes det ofte ufrivillige lodrette bevægelser mod jorden.
 
haumovie
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21 okt 2018 13:34
Geografisk sted: Mols
Kontakt:

Re: Gode råd ønskes

07 jan 2022 14:54

Hej Susanne,
Du vil nok opleve at det er nemmere at sælge enkelte ting end at sælge det hele på en gang.

Os modelpiloter har en tendens til at få samlet en hel masse stumper. Nogle får vi brugt og andre bliver gemt i skabet eller skuffen til evig tid. Derfor vil der efter mange år i hobbyen også være stumper som ikke længere har nogen reel værdi. 
Selve modellerne og de mest grundlæggende byggematerialer skal der nok være aftagere til det meste af. Det samme med værktøjet.

Hvis du sørger for at have gode billeder af modellerne og evt. mål af vingefang, så er du godt i gang. 
Alle stumperne i kasser - tag billeder af hele kasser. 

Det kan være svært at prissætte den slags. Jeg antager at langt de fleste vil komme med et ærligt bud. Hvis en køber kommer hjem med et godt fly til en pris som han/hun mener har været god (for køber) og rimelig (for sælger) så er det også fint. 
Hellere at tingene bliver afsat, får et liv og bliver brugt, end at de ender på genbrugspladsen fordi jeg insisterede på en for høj pris.

/Christian
 
OY4658
Indlæg: 638
Tilmeldt: 20 jan 2017 22:21
Kontakt:

Re: Gode råd ønskes

07 jan 2022 17:57

Jeg har sendt dig en PM.
Stig
Mørkøv
Holbæk Modelflyveklub, Knabstrup
 
Susse1958
Emnestarter
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 jan 2022 10:57
Kontakt:

Re: Gode råd ønskes

09 jan 2022 09:04

Kære alle

Tak for jeres gode input og ha en dejlig dag.

Hilsen Susanne
 
Brugeravatar
boie
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Re: Gode råd ønskes

09 jan 2022 10:15

Jeg bliver desværre nød til at sige at der findes folk som vil prøve at narre det hele fra dig. Det skete for min gode vens enke. Der kom en såkaldt klubkammerat forbi og bød en helt latterlig pris. Det var enda en min kammerat havde gjort opmærksom på kunne bruges til formålet. At nogen mennesker ikke ejer skam i sit liv begriber jeg ikke. Specielt når der er tale om tab af et menneske.

Hvis du sender mig billeder af det der er kan jeg give en indikation af hvilken pris du ikke skal gå under for samlet salg.

Det er klart at du må overveje hvor meget tid du vil bruge på dette. Skal du have bedste pris kan det involvere meget arbejde og tage lang tid. Hvis prioriteten er at komme af med det kunne en samlet favorabel pris være vejen frem.
 
OY4658
Indlæg: 638
Tilmeldt: 20 jan 2017 22:21
Kontakt:

Re: Gode råd ønskes

14 jan 2022 12:32

Er det solgt eller er der nogle billeder?
Stig
Mørkøv
Holbæk Modelflyveklub, Knabstrup