Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
 
Brugeravatar
nbak
Emnestarter
Indlæg: 156
Tilmeldt: 07 nov 2005 13:45
Kontakt:

Kan det passe at modelflyvere snyder hinanden????

10 aug 2008 17:52

Til modelflyvetræffet i Risskov i år købte jeg en Huges 500 krop.
Ham der solgte den hed søren og kom fra Esbjerg egnen (Tjæreborg).
han havde dog glemt at tage nogle plast dele med, men jeg fik mobil nr. til både ham og hans kammerat (Claus Abildgaard som dog ikke har noget med denne sag at gøre).
Jeg skulle så ringe en af dagende og aftale hvor han skulle sende det hen når jeg havde overført penge for fragt, for de sidst nævnte stumper.



42,2 KB
Dette er huges 500 kroppen jeg købte i Risskov.

Nu er det over et halvt år siden, og jeg har adskillige gange ringet og spurgt Søren hvor de sidste stumper blev af, hvortil han svarede at han havde dem i en kasse lige ved siden af, men nok skulle få dem sendt.

For halvanden uge siden ringe jeg til ham og spurgte endnu engang til stumperne, og samme svar.

Jeg ringede igen idag, og her var svaret at dem havde han sendt for 2-3 uger siden. (kan han umuligt have gjort, da han stadig havde dem for halvanden uge siden).
Herefter brokkede han sig over at jeg jo heller ikke havde givet mere end 50 kr for dem. hvortil mit svar var, at så kunne han jo have sagt han skulle have mere.

Jeg gjorde Søren opmærksom på at hvis han ikke ville sende stumperne, vill jeg oprette denne tråd, så andre ikke kommer til at handle med ham og risikere ikke at få sine ting.

Og ja jeg bliver pisse sur, når folk snyder mig. Jeg ved at jeg fik modellen meget billigt, men det er ikke mit problem. Hvis Søren ville have haft mere for modellen, skulle han have forlangt mere til at starte med.

Jeg mener at Søren enten må få afsendt stumperne, eller returnere pengene jeg overførte (selvom det kun er 50 kr).
Det andet er fandeme for latterligt.

Jeg ved ikke hvad han hedder andet end Søren.

Søren jeg sletter tråden når jeg får enten stumper eller mine penge tilbage.
Mvh. Niels
OY-8007
AMC
 
Mr chipless
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27 sep 2007 23:52
Kontakt:

Hvorfor skulle Claus hænges ud

10 aug 2008 19:26

Hvorfor skulle Claus hænges ud / blandes ind i din handel ,når det er Søren du har handlet med?
alle mine konstruktioner kan flyve i kortere eller længere tid kun gud afgør om det bliver i længere tid
 
Mr chipless
Indlæg: 38
Tilmeldt: 27 sep 2007 23:52
Kontakt:

Hvorfor skulle Claus hænges ud

10 aug 2008 19:29

Hvorfor skulle Claus hænges ud / blandes ind i din handel ,når det er Søren du har handlet med?
alle mine konstruktioner kan flyve i kortere eller længere tid kun gud afgør om det bliver i længere tid
 
JeEA
Indlæg: 2109
Tilmeldt: 18 sep 2004 17:48
Kontakt:

Nej..jeg mener ikke modelflyveren snyder

10 aug 2008 19:30

Nej..jeg mener ikke modelflyveren snyder hinanden.

Måske er jeg naiv, men jeg har tillid til de folk der er herinde på Forum og synes det heldigvis også gælder den anden vej.:)

Håber du får dine varer.

Hilsen Jens
Hilsen Jens
 
JeEA
Indlæg: 2109
Tilmeldt: 18 sep 2004 17:48
Kontakt:

Nej..jeg mener ikke modelflyveren snyder

10 aug 2008 19:32

Nej..jeg mener ikke modelflyveren snyder hinanden.

Måske er jeg naiv, men jeg har tillid til de folk der er herinde på Forum og synes det heldigvis også gælder den anden vej.:)

Håber du får dine varer.

Hilsen Jens
Hilsen Jens
 
Brugeravatar
nbak
Emnestarter
Indlæg: 156
Tilmeldt: 07 nov 2005 13:45
Kontakt:

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af

10 aug 2008 19:35

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Mr chipless

Hvorfor skulle Claus hænges ud / blandes ind i din handel ,når det er Søren du har handlet med?



Det er heller ikke min mening at hænge Claus ud, jeg har kun nævnt hans navn, for at identificere Søren, da jeg som skrevet ikke har hele hans navn (Tror muligvis jeg ved det nu).
Har tilføjet i mit indlæg at Claus intet har med det at gøre.
Mvh. Niels
OY-8007
AMC
 
Martin A. G.
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 jan 2008 13:31
Kontakt:

Det er en ussel måde

10 aug 2008 22:58

Det er en ussel måde at behandle folk på. Når man har lavet en handel og indgået en aftale, så har man squ bare at overholde den!
Som Niels selv skriver, hvis han var utilfreds med prisen skulle have forlangt noget mere fra starten.


Mvh.

Martin A. G.

Team-G
A123 Powered



Hangar: MPX Gemini(mod) - MFA High Sierra(mod) - Pitts Ultimate Indoor(mod)
Retired Planes: P51D Mustang Indoor R.I.P
 
KOF
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jan 2005 00:07
Kontakt:

Tja - jeg har også

11 aug 2008 00:02

Tja - jeg har også haft et par uheldige oplevelser ud af 5-6 handler, så personligt køber jeg ikke længere noget jeg ikke kan afhente og afprøve inden jeg betaler. Ærgerligt, men ikke så ærgerligt som når man får noget der ikke virker / ikke lige heeeelt er som billedet.

Modelflyvere er nok ikke større eller mindre røvhuller end danskere i almindelighed - og der jo altid nogen enkelte der ikke er så godt kørende med moral. Indtil vi får et pointsysten a la e-bay er det nok ikke så meget at gøre ved det.

Generelt synes jeg ikke det hører hjemme på forum når nogen er uenige om en handel, med mindre vi snakker mange kroner.

KOF
Karsten Frederiksen, markflyer.

... har I hørt, at de der frostpizzaer blir' helt vildt gode, hvis de lige får et kvarter i ovnen først !!!
 
Brugeravatar
Spectra
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

Nu syntes jeg man skal

11 aug 2008 10:06

Nu syntes jeg man skal ta det ned på et plan hvor det høre hjemme. Ikke køre hinanden helt op i det røde felt.

Jeg er 110% sikker på Søren ikke er ude på at snyde nogen! Jeg kender manden personligt og ved hans hukommelse ikke lige er den bedste, men hans hjerte fejler absolut ikke noget. Det er self for dårligt han ikke har fået det sendt, det er der ingen tvivl om, men at gå så langt som at kalde manden en snyder og et røvhul pga af noget til 50 kr syntes jeg er helt hen i skoven.
Og jeg sikker på du nok skal få dine ting. For han er bestemt ikke typen der snyder folk! Dem der kender ham ved også at han er en utrolig rar og hjælpsom mand. Jeg kan bekræfte at det ER SENDT. Så håber denne tråd snart er historie.

Vær nu gode ved hinanden, og ikke altid tro det værste om alle andre. Det kommer man sku længst med her i livet. Husk bevar den gode tone på forum....
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Det er godt at tingene

11 aug 2008 10:26

Det er godt at tingene er kommet i orden nu.

Min hukommelse er desværre heller ikke for god, men når man handler med andre, uanset prisen, må man strenge sig an for at huske hvad man lover - især hvis man véd at hukommelsen ikke er for god.

På en brugtbørs som vores er det vigtigt at holde moralen høj, så vi kan stole på hinanden. Ellers kan vi lige så godt handle på HT eller Den Blå Avis som nogen kalder den.

mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14