Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
 
CRK
Emnestarter
Indlæg: 545
Tilmeldt: 31 mar 2005 15:21
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Jeti DC-16 / DS-16

08 apr 2013 15:16

Hej, alle.

Jeg er lidt nysgerrig i forhold til praktisk erfaring med Jeti's nye sendere. Det må jo selvfølgelig endnu begrænses til DC-16, men hvordan er den - er softwaren virkelig så genial, er gimbals virkelig så lækre?
Hvad har været det afgørende punkt for valget?
Og selvfølgelig - er der nogen, der allerede nu er brændt varm på en DS-16 og tør gætte på en leveringsdato?

De bedste hilsner
- Carsten -

OY7758 / OZ7AFH
Jeti DS-16 & div.
Kig ind på
... Takeoff is optional - landing is mandatory ...
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Jeg har haft en siden

08 apr 2013 16:54

Jeg har haft en siden de første kom til landet. Det er bare den feddeste sender. Software er genial nem at programmere. dem der har haft problemer indrømmer altid at det har været "fejl 40" ;)

Jeg er super tilfreds, så du kan roligt købe den. Om det skal være DC eller DS er en smags sag, de kan det samme.
 
CRK
Emnestarter
Indlæg: 545
Tilmeldt: 31 mar 2005 15:21
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Det er jo netop spændende

08 apr 2013 17:09

Det er jo netop spændende at høre fra nogen, der har haft den i hænderne. Jeg ser så mange ting, der taler for at prøve noget nyt og Jeti'erne kunne bestemt være et godt bud. Der er jo gyro-sensor i DS'eren, men jeg har pt. en T14MZ som jeg egentlig er rigtig glad for, men har også på et tidspunkt haft en FC28, jeg følte mig godt hjemme på. At de så kommer med både håndholdt og pult, gør det jo ikke nemmere. ;-)
- Carsten -

OY7758 / OZ7AFH
Jeti DS-16 & div.
Kig ind på
... Takeoff is optional - landing is mandatory ...
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Jeg er så en af

08 apr 2013 17:28

Jeg er så en af dem der har lavet fejl 40:D
Jeg kom fra en Graupner mc 22S. Og forskælden på de to radioer var stor. Så jeg havde lidt svært ved at omstille mig. Men det sidste fly jeg lage ind i den var en Nimbus 4 svæver med 10 servoer i vingerne. Og det gik som en leg. Så jeg syndste også det er en genial radio, og jeg har på ingen måde forstudt købet, som var en dyr omgang da jeg også skulle skifte en masser modtager.
Det enste fly jeg rigtig har testet den med er min jet, som jeg kommer rigtig langt væk med. Og der har været fint sinal igemmen selv meget langt ude. Og dette uden sallelit, men kun de 2 antenner som sidder std imodtageren.
Jeg syndste at priserne på modtagerne er meget rimlige. For det skal man jo også tænke på:)
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

09 apr 2013 11:09

Det kan ikke vare længe nu :)
Vedhæftede filer
558692_513317912049387_1024162209_n.jpg
558692_513317912049387_1024162209_n.jpg (78.26 KiB) Vist 959 gange
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Ja, det er lidt dyrt

09 apr 2013 11:24

Ja, det er lidt dyrt når der skal skiftes en masse modtagere, men der er jo lige meget hvad system man skifter til. Sidst jeg købte et par stykker hos HeadRC, spurgte jeg til forskellen på parkflyer modellen og de alm. Hans fortalte så at den eneste forskel er længden på antennerne, og så at der ikke er kasse på. Selve modtageren skulle være den samme.
Jeg har prøvet en af de små i en FunCub, og der var fuld kontrol overalt, både langt op og langt væk, så der er nok noget om snakken.
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hej. Nej Hans, det er ikke

09 apr 2013 17:33

Hej.
Nej Hans, det er ikke rigtigt, der er forskel.

Data for de enkelte modtagere kan ses under hver modtager, og her ses nederst: Receiver Sensitivity -og et tal.

Tallet ses på "Park Flyer" og "Indoor" modtagere at være 98 dbm, og for 6 kanal modtageren 100 dbm. På alle større er tallet 106 dbm.

Og hvad betyder så det.
Det er en følsomheds angivelse udtrykt i dbm, som bruges overalt hvor en modtager, sender, lyd tryk o.s.v. styrke angives professionelt.

Samtidig er det et brud, med den almene "Full Range" og "Parkflyer" betegnelse, der alt andet lige intet siger om modtagerens egentlige følsomhed.

OK, lad os se det på tal.
Det Jeti oplyser om deres "Full Range" modtagere er en følsomhed på 106 dbm.
Ligeledes oplyser Jeti om deres "Indoor" og Park Flyer" modtagere en følsomhed på 98 dbm, og for deres 6 kanal så 100 dbm.

Dbm er en logaritme beregning, hvor en spændings fordobling/halvering er 6 dbm, og en effekt fordobling/halvering er 3 dbm. Det sidste gælder iøvrigt også for lydtryk.
Dette giver således at deres "Park Flyer" modtagere har den ½+1/3 mindre følsomhed end deres "Full Range" modtagere der er 106 dbm, der er dem fra 8 kanaler og op. Og lige, 106 dbm følsomhed er rigtig godt.

Så Jeti oplyser sande værdier i modsætning til konkurenterne, men Jeti har altså også forskellige modtagere typer, der intet har med antenne længden at gøre.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Hans
Indlæg: 3154
Tilmeldt: 29 okt 2001 10:11
Kontakt:

Jeg påstår skam ikke noget

09 apr 2013 18:05

Jeg påstår skam ikke noget som helst. Jeg siger blot hvad jeg fik at vide hos HeadRC.
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ja da, og det kan

09 apr 2013 18:38

Ja da, og det kan da være det er en ren misforståelse, men blot piloterne er klar over det er alt godt.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
TommyF
Indlæg: 694
Tilmeldt: 20 mar 2012 22:57
Kontakt:

Kan man overfører den forskel

09 apr 2013 22:42

Kan man overfører den forskel på 96 dbm til 106 dbm direkte til meter Steen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8