Alle danske modelpiloters forum

 
Anders rasmussen
Emnestarter
Indlæg: 79
Tilmeldt: 06 nov 2007 10:49
Kontakt:

WM F3A i Schweiz

03 aug 2015 23:40

Mojn til alle der interesserer sig for F3A.
I morgen går turen sydpå, for som den eneste dansker, at være en del af dette store stævne. Jeg skal efter 6 års pause igen være dommer til et WM.
Jeg rejser først ned, og besøger noget familie i det sydlige Schweiz, og om torsdagen rejser jeg tilbage til Zürich for at begynde arbejdet. Sidst på eftermiddagen er der infomøde på hotellet. Der er dog allerede mange , der har meddelt, at de ikke ar ankommet på det tidspunkt, så det kan jo være det bliver udsat.
Jeg vil her i tråden komme med nogle små beretninger set fra en dommers position, men i skal ikke forvente billeder og lignende. Dem må i selv finde på diverse hjemmesider..
Jeg glæder mig til at møde min internationale F3A bekendtskaber..
Vi har fået at vide hvem vi skal på dommerhold med, og det ser godt ud. Det er rart, man kommer sammen med nogen man mere eller mindre kender.

Anders
 
Brugeravatar
mola
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 mar 2004 20:54
Kontakt:

Hej Anders, Held og lykke

04 aug 2015 07:42

Hej Anders, Held og lykke med turen og bedømmelserne :-)

Til info, den officielle hjemmeside kan findes her: her


/morten
MVH,
Morten Laugesen

URL: http://morten.laugesen.nu
 
Kim Jensen
Indlæg: 560
Tilmeldt: 01 sep 2009 20:44
Kontakt:

Det lyder spændende! Lige et par

04 aug 2015 22:11

Det lyder spændende!

Lige et par spørgsmål...
Jeg har netop været til VM i F3C og F3N.
Ved den lejlighed var der generel melding om nogen tilbagegang i helikopter aktiviteten, og totalt antal af tilmeldte piloter var da desværre også lavere end normalt.

Er det fraværende danske hold et udtryk for lidt af det samme i F3A?
Er antallet af F3A VM deltagere samlet set nogenlunde som det plejer?
 
Betelgeuze
Indlæg: 259
Tilmeldt: 19 dec 2004 19:24
Kontakt:

Halløj Kim Jeg tror ikke antallet

05 aug 2015 20:17

Halløj Kim
Jeg tror ikke antallet af folk der flyver f3a er gået synderligt ned .....Et af problemerne med Schweitz VM er, at det koster 700 euro i startgebyr ! Med fashionable 70 euro i support fra modelflyvning dk er det ikke ligefrem økonomisk rentabelt, at repræsentere dk til VM. Synd, for i år er drengene ret så skarpe. Se på resultater fra NM....
Eggert
Airfieldchef for Bastrup
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

Jo Jo Eggert, man VIL

05 aug 2015 20:37

Jo Jo Eggert, man VIL jo fremme og HJÆLPE eliten, bare ikke økonomisk, trænere eller dommere, men alt andet, som et blad 6 gange om året og en forsikring samt en hunde dyr administration
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Kim Jensen
Indlæg: 560
Tilmeldt: 01 sep 2009 20:44
Kontakt:

Ja, flotte NM resultater, og

05 aug 2015 21:18

Ja, flotte NM resultater, og ja, deltagelse i de FAI arrangementer er dyre.

Jeg ved der kigges meget seriøst på hvordan det kan gøres billigere indenfor heli'erne, da pris klart bidrager til lavere deltagerantal nu.
Samtidig kan vi dog konstatere, at de arrangementer der i højere grad betales af sponsorer, har det med at forsvinde, når pengene skaber ballade af en eller anden art.

Jeg forstår ikke helt det med tilskuddet. Ved heli-VM i Østrig synes jeg egentlig modelflyvning dk's tilskud var flot. Ganske som det plejer.
Den betaler langt fra alle udgifter, men 'ordningen' har faktisk altid fået mig til at føle mig priviligeret, og jeg tror ikke jeg var kommet så meget afsted uden den.
Men vi har selvfølgelig heller ikke lavet endelig afregning endnu, så måske jeg har en overraskelse på vej :-)

Som Anders skriver er det nu fedt at møde bekendtskaberne igen, og det betaler jeg bestemt også gerne noget for.
 
Anders rasmussen
Emnestarter
Indlæg: 79
Tilmeldt: 06 nov 2007 10:49
Kontakt:

Hej alle. Den diskussion om tilskud

05 aug 2015 23:17

Hej alle.
Den diskussion om tilskud synes jeg ikke hører hjemme her. Det er en positiv tråd om hvad der sker her i Schweiz og omegn.
Jeg har i dag været ude at se omegnen af Chur, hvor min niece bor. Fantastisk siger jeg bare. Vågne op i 1200 meters højde, og se ud over dalen, og op på en bjergtinde på 2800 meters højde, hvor der gudhjælpemig de har placeret en restaurant. Men der er penge i det. Det koster ca.280dkr bare at komme derop med bjergbanen. Men til gengæld så er det gratis at komme ned igen.
Hendes mand har planlagt en bjergvandring i morgen, så jeg må vist hellere gå til ro. Så snart vi er færdige der, tager jeg direkte til vores hotel i Zürich. Håber jeg kan nå at få et bad inden mødet.
God nat og sov godt.
 
Kim Jensen
Indlæg: 560
Tilmeldt: 01 sep 2009 20:44
Kontakt:

Enig Anders, det var bestemt

06 aug 2015 09:53

Enig Anders, det var bestemt ikke hensigten at rejse den anden diskussion. Beklager.
Ser frem til at læse om flyvningen og modellerne.
 
Anders rasmussen
Emnestarter
Indlæg: 79
Tilmeldt: 06 nov 2007 10:49
Kontakt:

Hej alle. Der er ikke så

06 aug 2015 23:45

Hej alle.
Der er ikke så meget at berette i dag. Det eneste flyvende vi har set er en Junker 52, der flyver rundflyvning. Sikke en lyd, og så ser den ud som ny.
Det møde vi havde i dag var bare et "meet and great, men meget hyggeligt alligevel..
Bagefter hjemme på hotellet, fik vi en enkelt øl, og en snak med vores formand Michael Ramel, og han fortalte lidt om temaerne på morgendagens dommertræning. der skal bla. diskuteres snap og VIP point!!!
God nat og sov godt.
 
Anders rasmussen
Emnestarter
Indlæg: 79
Tilmeldt: 06 nov 2007 10:49
Kontakt:

Hej alle Ja jeg er ikke

09 aug 2015 00:03

Hej alle
Ja jeg er ikke død endnu, men det er min PC. Så det bliver ikke de lange beretninger her fra telefonen.
I går var der dommerkursus og nævnt før, var der lagt vægt på snap og lighed mellem pilotterne. Det nye var, at hvis der er en dommer der giver 0 for en manøvre bliver han spurgt hvorfor. Hvis han kan argumentere for det, bliver det godkendt. Hvis det feks er fordi det var en forkert manøvre, skal de andre dommere også ændre det til 0.
Og så er skriverne blevet omskolet til tabbere. Alle point bliver noteret på tablets, og så snart vi har godkendt vore point, bliver de lagt op på store skærme, og skulle kunne ses på internettet. Vi får se i morgen hvordan det virker. Jeg har forøvrigt fået en udmærket skriver, som jeg har hele ugen. Det gør det nemmere at koncentrere sig om bedømningen.